Ana içeriğe atla

5.1.3 A Drama- İnternet'te Veriyi Nasıl Yönetiyoruz?

HAZIRLIK
Üzerinde rollerin yazılı olduğu rol kartları her öğrenciye bir rol gelecek şekilde hesaplanıp yazıcıdan çıktı alınarak hazırlanır.

İnternet'te Veriyi Nasıl Yönetiyoruz?


UYGULAMA
1. Öğrencilerden ikili gruplara ayrılmalarını isteyin. İkililer aralarında A ve B olsunlar.
2. Öğrencilere aşağıdaki rol kartlarını verin. Rol kartlarını yalnızca verilen kişi okumalıdır. Diğer
öğrencinin bilgisi olmamalıdır.
Kâğıtlardaki roller ve durumlar aşağıdaki gibidir:

A’lar:
Bilişim Teknolojileri öğretmenisiniz ve bugün 5D sınıfıyla olan dersinizde öğrencilerin projelerini kontrol ediyorsunuz. Birkaç öğrencinin projesini kontrol ettikten sonra sıra, sınıfın en çalışkan öğrencisine geldi. Öğrencinizi yanınıza çağırdınız ancak onun oldukça kaygılı olduğunu fark ettiniz.

B’ler:
Bilişim Teknolojileri öğretmeniniz sizlere proje olarak “Elektronik Ortamda Veri Saklamanın
Önemi” konulu bir sunum hazırlamanızı söyledi. Bu derste oldukça başarılısınız ancak evinizde
hazırladığınız projenin sınıftaki bilgisayarda açılmadığını fark ettiniz. Derse girdikten bir süre sonra
öğretmeninizin sizi projeyi kontrol etmek amacıyla çağırdığını duydunuz.

3. İkililer tahtaya gelerek durumu canlandırırlar. Canlandırmaların ardından öğrencilere aşağıdaki
soruları sorun ve öğrencilerle birlikte sorulara yanıt arayın.
•• Canlandırdığınız durumla ilgili neler düşünüyorsunuz? Canlandırma esnasında neler hissettiniz?
•• Elektronik ortamda veri saklarken nelere dikkat etmeliyiz?
•• Elektronik ortamda veriyi yönetirken hangi durumları göz önünde bulundurmalıyız?

İnternet'te Veriyi Nasıl Yönetiyoruz Etkinlik Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

5. Sınıf 5.1.3 Dosya Yönetimi Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Labirent Oyun Yapımı

Scratch ile labirent oyunu yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız labirent oyun örneği için Bilgisayarımıza indirdiğimiz labirent arka plan resmini sahne bölümünden scratch programına yüklüyoruz. Sonra labirent kısmında hareket ettireceğimiz nesneyi kuklalar kısmından seçip sahnemize ekliyoruz. Hareket ettireceğimiz nesneyi başlangıç noktası olan kırmızı noktaya getiriyoruz. Öncelikle “Veri” menüsünden labirentte geçen süreyi hesaplamak için “Süre” isminde bir değişken oluşturuyoruz.                         Yeşil bayrağa tıklayınca süre değişkeni 0 olsun. Hareket edecek top nesnemiz ise kırmızı başlangıç noktasına gitmesi için x ve y koordinatlarını veriyoruz. Bizim nesnemiz sadece bir defa hareket etmeyecek. Her ok tuşuna bastığımızda hareket etmesi için Öncelikle “Kontrol” menüsünden “Sürekli Tekrarla” kodunu ekliyoruz. Şimdi ise hangi yön tuşuna basıldığını kontrol etmeye geldi. Bunun için “Kontrol” menüsünden “Eğer” kodunu ekliyoruz. Eğer isenin içini