Ana içeriğe atla

5.1.3 B2 Çalışma - Bilgisayarımı Düzenliyorum Etkinliği

HAZIRLIK
Dijital ortamda kullanacağınız dosyaları önceden hazır etmeniz ve uygulamayı dersten önce bir kez
yapmış olmanız zamanı etkin kullanmanıza destek olacaktır.

Bilgisayarımı Düzenliyorum Etkinliği

UYGULAMA
1. Bu etkinliğe başlamadan önce öğrencilerinize, zamanla bilgisayarların içindeki dosya sayısının
artacağından, dosya sayısındaki artışın bilgisayar kullanımını zorlaştıracağından ve dosyalardan
herhangi birinin lazım olması hâlinde kolay bulunamayacağından bahsettiğinizi hatırlatın.
2. Öğrencilere “Sizce zamanla çoğalacak bu dosyaları düzenlemek için ne yapmak gerekir?” diye bir sorun.
Öğrencilerden “Bir araya toplamak.” gibi bir yanıt alındığınızda “Bilgisayarımı Düzenliyorum” etkiliğine geçebilirsiniz.

Etkileşimli Tahta Varsa:
Etkileşimli tahta üzerine 20 adet dosyayı karışık olarak koyun.
a. Dosyaları içerdiği bilgilere göre gruplandırın.
b. Masaüstünde yeni bir klasör oluşturmayı gösterin ve gruplandırılan dosyaları bu şekilde klasörlere atın.
c. Klasörlerin karışmaması için isimlerin verilmesini gösterin ve klasörlere isim verin. Bu klasör isimlerinin nasıl değiştirilebileceğini gösterin.
d. Bir sonraki adıma geçmeden önce masaüstünden çöp kutusunu gösterin ve aşağıdaki bilgileri verin.

Çöp Kutusu: Bilgisayarda dosyalar ya da klasörler silinmek istendiğinde ilk olarak çöp kutusuna atılır. Çöp kutusu kullanıcı tarafından “boşalt” komutu verilene kadar dosya ve klasörler içerisinde tutulur. Amaç, yanlışlıkla silinen bir dosya ya da klasör varsa buradan geri alabilmektir. Kullanıcı “Geri al” komutu ile dosya ya da klasörleri ilgili yere geri alabilir.
e. Bazı dosyaları rastgele olarak silin ve çöp kutusundan geri alın.
f. Etkileşimli tahta üzerinde bir klasör daha oluşturarak kendi adınızı yazın ve bütün hazırladığınız klasörleri bu klasörün içine atarak ortak kullanılan bilgisayarlarda dosya ve klasörlerin karışmaması için kişilerin kendi adları ile bir klasör açarak kendi dosyalarını ve klasörlerini orada tuttuklarını söyleyin.
g. Son olarak klasörlerin simgelerinin de değiştirilebileceğini gösterin ve klasör simgesini değiştirin.

Bilgisayar Sınıfı Varsa:
Sınıftaki öğrenci bilgisayarlarına 20 adet dosyayı masaüstünde karışık duracak şekilde verin.
a. Öğrencilerin dosyaları gruplandırmalarını isteyin.
b. Masaüstünde yeni bir klasör oluşturmayı gösterin ve gruplandırılan dosyaları bu şekilde klasörlere atmaları sağlayın.
c. Klasörlerin karışmaması için nasıl isim verileceğini gösterin ve öğrencilerden klasörlerine isim vermelerini isteyin. İstenirse bu klasör isimlerinin nasıl değiştirilebileceğini gösterin.
d. Öğrencilerden masaüstündeki çöp kutusuna dikkat etmelerini isteyin ve aşağıdaki bilgileri verin.

Çöp Kutusu: Bilgisayarda dosyalar ya da klasörler silinmek istendiğinde ilk olarak çöp kutusuna atılır. Çöp kutusu kullanıcı tarafından “boşalt” komutu verilene kadar dosya ve klasörler içerisinde tutulur. Amaç, yanlışlıkla silinen bir dosya ya da klasör varsa buradan gene kullanıcı “Geri al” komutu ile dosya ya da klasörler ilgili yere geri alınır.
e. Bazı dosyaları rastgele olarak silmelerini ve çöp kutusuna fare sol tuşuna çift tıklayarak içine girmelerini ve sağ tuş menüsü ile geri almalarını sağlayın.
f. Bilgisayarın masaüstünde bir klasör daha oluşturmalarını ve kendi adlarını yazmalarını isteyin ve bütün hazırladıkları klasörleri fare sol tuşu ile sürükle bırak yöntemi ile bu klasörün içine atmalarını isteyin. Daha sonra aşağıdaki bilgiyi verin: Öğrencilere ortak kullanılan bilgisayarlarda dosya ve klasörlerin karışmaması için kişilerin kendi adları ile bir klasör açarak kendi dosyalarını ve klasörlerini orada tuttuklarını söyleyin.
g. Son olarak klasörlerin simgelerinin de değişebileceği gösterin ve öğrencilere yaptırın.

Benzer Konular:

5. Sınıf 5.1.3 Dosya Yönetimi Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Haftalık Konu Materyalleri

  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 1. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta - Bilişim İle Tanışıyorum 2. Hafta - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim 3. Hafta - Dosya Yönetimi   4. Hafta - Etik Değerler 5. Hafta - Dijital Yurttaşlık 6. Hafta - Dijital Zorba, Karşımda Durma! 7. Hafta - Gizli ve Güvenli Mi? 8. Hafta - Bilgi Bağları 9. Hafta - İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama 10. Hafta - Araştırma - Kaynak Doğrulama 11. Hafta - İletişim Teknolojileri ve İşbirliği 12. Hafta - Görsel İşleme Programları 13. Hafta - Kelimeleri Nasıl İşlerim 14. Hafta - Sunum Yapıyorum 15. Hafta - Dijital Ürün Oluşturuyorum 16. Hafta - Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz 17. Hafta - Sınıf Dergimiz Sahnede 18. Hafta - Genel Tekrar  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta -  Bulmaca Buldurmaca 2. Hafta -  En İyi Çözümü Buldum 3. Hafta -  Yönergeleri Takip Et  4. Hafta -  Ver Elini Veri 5. Hafta -  Mantıklı Düşün...