Ana içeriğe atla

5.1.1 D2 Çalışma - Heykel ve Heykeltıraş Etkinliği


Heykel ve Heykeltıraş Etkinliği


HEYKEL VE HEYKELTIRAŞ
HAZIRLIK
Ergonomi görselini akıllı tahta ya da projeksiyon ile yansıtmak üzere hazır bulundurun. Etkileşimli tahta ya da projeksiyon ile gösterme imkanınız yoksa görselin çıktısını alarak da etkinliği uygulayabilirsiniz.


UYGULAMA
Öğrencilerden ikili gruplara ayrılmalarını isteyin ve her gruba aşağıdaki durumlardan birinin yazılı olduğu bir kâğıt verin.
Öğrencilerden biri heykel diğeri heykeltıraş olur. Heykeltıraşların amacı kendilerine verilen duruma/soruna göre heykelin beden formunu biçimlendirmektir. Öğrenciler ellerindeki malzemeyi (heykeli) dilediği gibi kullanabilir.
Heykelin ellerini, ayaklarını ya da bedenini diledikleri gibi biçimlendirebilirler. Heykeltıraşlar heykellerini tamamladıktan sonra her ikili bulundukları yerde ya da tahtaya (boş bir alana, sahneye) gelerek heykelini diğeröğrencilere gösterir.
Bu noktada gruplara işaret edin ve onların durumla ilgili bir ifade söylemelerini isteyin.

Ör. “Uzun zamandır bilgisayar başındayım, biraz dolaşsam iyi olacak. Keşke annem yemeğimi buraya getirse. Boynum çok ağrıyor.” vb.

Etkinliği tamamlarken öğrencilerle aşağıdaki sorulara yanıt arayın:

• Bu heykele bakınca ne görüyorsunuz? Heykel bize ne anlatıyor?
• Sizce bu heykelin bir sorunu var mı? Varsa nedir?
• Sizce bu sorun nasıl ortaya çıkmış olabilir?
• Bu sorunun ortaya çıkmaması için neler yapabiliriz?

Öğrencilere verilecek durumlar/sorunlar

• Kendisine yeni bir bilgisayar alınan ve çok sevinen çocuk.
• Büyük bir heyecanla bilgisayarını kullanan çocuk.
• Annesi yemeğe çağıran ama oyun oynamaya dalmış çocuk.
• Bilgisayar başında yemek yiyen çocuk.
• Bilgisayarı bozulduğu ve oyun oynayamadığı için çok üzülen bir çocuk.
• Uzun süre bilgisayar kullandığı için boynu ağrıyan ve acı çeken çocuk.
• Uzun süre bilgisayar kullanan ve bilekleri ağrıyan çocuk.
• Uzun süre bilgisayar kullanan ve gözleri kızaran çocuk.
• Bilgisayar başında uyuyakalan çocuk.
Bir süre sonra öğrencilere “Bilgisayar kullanırken nasıl oturmalıyız? Beden duruşumuz nasıl olmalı?

Bilgisayar kullanırken nelere dikkat etmeliyiz?” diye sorun ve öğrencilerle birlikte bu soruların yanıtlarını arayın.
• Dik oturmalıyız.
• Kollar dirseklerden 90 derece kırılmalı.
• Bilekler klavye kullanırken desteklenmeli.
• Ekran göz hizasına gelmeli.
• Ayaklar yerle temas etmeli, yer ile temas etmediği durumda ayaklar desteklenmeli.
• Koltuk yüksekliği ayarlanabilir olmalı.
• Ekrana yakından bakılmamalı (50-70 cm).
• Her bir saatlik çalışma süresi sonunda 5 veya 15 dakikalık aralar verilmeli.
• Ara verildiği sırada gözler dinlendirilmeli (Kitap okumak ya da televizyon izlemek gibi aktivitelerden kaçınılmalı.).
• Ara verildiği sırada hareketli egzersiz yapılmalı (Bisiklet sürme, yürüyüş, paten kaymak gibi.).
Etkinlik sonunda öğrencilere bilgisayar kullanırken fiziksel çevrenin nasıl olması gerektiğini sorun.
Öğrenci yanıtlarından hareketle ergonominin ne olduğunu ve tanımını tahtaya yazın.

Ergonomi: Fiziksel çevrenin insanın kullandığı bir makine ya da araç için en uygun hâle getirilmesi, fizikselçevrenin insana uyumlaştırılması sürecidir. Bizler için ise bilgisayar kullanırken kendi sağlığımıza zarar vermeyecek, aynı zamanda daha verimli ve rahat çalışmamızı sağlayacak olan durum ya da duruşumuza ergonomi denir. Kullandığımız bilgisayar, bilgisayar masası, oturduğumuz sandalye ve bulunduğumuz mekân oldukça önemlidir.

Benzer Konular:

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ PROJE ÖDEV KONULARI Çocuklar için uygun web sayfalarını araştırıp tanıtma ve afiş hazırlama. Bilişim suçlarına örnek olabilecek gerçek olaylar araştırıp sunma. Alınacak tedbirleri açıklama ve afiş hazırlama. Sosyal Medya araçlarını araştırıp tanıtma, sağladığı faydaları açıklama afiş hazırlama. İnternette arama yaparken kullanılan teknikleri araştırma afiş hazırlama. Arama motorlarının geçmişini araştırıp gelişim aşamalarıyla tanıtma afiş hazırlama.(Dünden bugüne arama motorlarının tarihi) Bilgisayarların tarihi gelişimini araştırıp açıklama. Tarihteki en önemli icatları araştırma afiş hazırlama. Robotlar konusunda araştırma afiş hazırlama. İşletim sistemi nedir? Neden önemlidir? En az iki işletim sistemini karşılaştırarak avantaj ve dezavantajlarını gösteren bir afiş çalışması hazırlayınız. (Karşılaştırılacak işletim sistemleri Win7 ve Win8) İnternetin ...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

Sınav Analizi

Okul idaresi tarafından istenen Sınav Analizini indirmek için TIKLAYINIZ Sınav Analizi 25 soruluk sınav içindir. Eğer 20 soruluk sınavınız varsa soruların cevaplarına 4 değilde 5 puan verip, sondaki 5 soruluk kısmı silip kullanabilirsiniz. Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ