Ana içeriğe atla

6.1.7 E Çalışma - Oyuncunun Oyunu

6.1.7 E Çalışma - Oyuncunun Oyunu



SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
6.2.2.2. Bilişsel ve ahlaki gelişimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder.
Öğrencinin bilinçli bir kullanıcı olması için öz kontrol becerisini geliştirmesi sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER
Oyun, Oyun Türleri

MATERYALLER
6.1.7.E1 - Oyuncunun Oyunu Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Sınıftaki öğrenci sayısına göre grupları ayırınız. Gerekli sayıda 6.1.7.E1 Oyuncunun Oyunu çalışma
kâğıdını çoğaltarak sınıfta dağıtınız.

UYGULAMA
Etkinliğe başlamadan önce sınıfınızdaki öğrencilerinizi en az iki kişiden oluşan gruplara ayırınız. Daha sonra oluşturulan grupların her birine çalışma kâğıdını dağıtınız. Etkinlik sonrası, değerlendirmeyi tüm öğrencilerle birlikte yapabilirsiniz.

Konu: Eğer siz bir oyun tasarımcısı olsaydınız, nasıl bir oyun tasarlardınız? Aşağıdaki sorulara cevap vererek oyununuzu tasarlayınız.

• Oyunun adı ne olurdu?
• Oyunun konusu ne olurdu?
• Hangi tür bir oyun olurdu?
• Neden böyle bir oyun yapmayı
tercih ettiniz?
• Oyunun karakteri / karakterleri
nasıl olurdu?
Oyunu değerlendirirken;
• Peki bu oyunun zorluk seviyesi
nedir sizce?
• Kolay olduğunu düşünüyorsanız
nasıl daha zor hale getirebilirsiniz?

Öğrencilerin tasarladıkları oyunlar hakkında, sınıftaki diğer öğrencilerin de görüşlerini alabilirsiniz.

Oyuncunun Oyunu Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.7 Dijital Dünya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod