Ana içeriğe atla

6.1.4 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz

6.1.4 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz
SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.3. Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri
tartışır.
Sanal ortamda karşılaşılabilecek olumsuz davranışlara karşı duyarlı davranılması
üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Siber Zorbalık, Dijital Zorbalık

MATERYALLER
6.1.4.E1 - Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi Tanıtım ve Görev Kartı
6.1.4.E2 - Siber Zorbalık Bilgilendirme Metni


HAZIRLIK
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. sınıf konuları arasında yer alan Siber Zorbalık kavramı
öğrencilere hatırlatılır. Dersten önce, Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını ve Siber Zorbalık Bilgilendirme metnini gerekli sayıda çoğaltınız.


UYGULAMA
Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını öğrencilerle birlikte doldurunuz. Sonrasında öğrencilere aşağıdaki açıklamaları yapınız;

Sınıfınızın tüm öğrencileri bu ekibin üyesidir. Ekibin bir sözcüsü vardır. Ekibin görevi okuldaki velilere ulaşıp onları siber zorbalık konusunda bilgilendirmektir.

6.1.4.C1 - Zorba Olma Zorbadan Korkma afişinde yer alan bilgileri ailelerinize ileteceksiniz. Bu amaçla okuldaki diğer Siber Zorbalıktan Korunma Ekiplerinin sözcüleri ile buluşma ayarlayıp tüm okul velilerinin bu bilgilere ulaşması için bir strateji geliştirebilirsiniz.

Her öğrenciden Dijital Zorbalık Bilgilendirme metnini doldurtmasını isteyiniz. Doldurulan her “bilgilendim” metni, dolduran kişi ve onun bilgilendireceği üç kişiyi kapsar. Bu nedenle dört kişi olarak kabul edilecektir. Bu şekilde ulaşılan kişi sayısını hesaplayabilirsiniz.

Siber zorbalıktan uzak durmak için 6.1.4.C1 - Zorba Olma Zorbadan Korkma afişi tekrar
incelenir.

Afişteki bilgileri öğrenen öğrenciler;
• Okul dışından en az üç kişiye bilgilendirme yapacaktır.
• Bilgilendirdikleri kişi de üç kişiye bilgi vereceğine dair söz verecektir.
• Öğrenciler doldurulan metinleri getirecektir.
• Her metin karşılığında, korunma ekibi tanıtım ve görev kartı üzerine sözcü tarafından dört kişi eklenecektir. Sayının yazıldığı alan, öğrenciler tarafından doldurulan metinler getirildikçe güncellenecektir.

Etkinlik sonunda siber zorbalıktan korunmak amacıyla ne gibi önlemlerin alınabileceği sorusunu yöneltip yanıtları listeleyip sınıf ortamında bulguları paylaşınız.

Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi Tanıtım ve Görev Kartını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Siber Zorbalık Bilgilendirme Metnini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen