Ana içeriğe atla

6.1.4 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz

6.1.4 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz
SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.3. Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri
tartışır.
Sanal ortamda karşılaşılabilecek olumsuz davranışlara karşı duyarlı davranılması
üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Siber Zorbalık, Dijital Zorbalık

MATERYALLER
6.1.4.E1 - Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi Tanıtım ve Görev Kartı
6.1.4.E2 - Siber Zorbalık Bilgilendirme Metni


HAZIRLIK
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. sınıf konuları arasında yer alan Siber Zorbalık kavramı
öğrencilere hatırlatılır. Dersten önce, Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını ve Siber Zorbalık Bilgilendirme metnini gerekli sayıda çoğaltınız.


UYGULAMA
Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını öğrencilerle birlikte doldurunuz. Sonrasında öğrencilere aşağıdaki açıklamaları yapınız;

Sınıfınızın tüm öğrencileri bu ekibin üyesidir. Ekibin bir sözcüsü vardır. Ekibin görevi okuldaki velilere ulaşıp onları siber zorbalık konusunda bilgilendirmektir.

6.1.4.C1 - Zorba Olma Zorbadan Korkma afişinde yer alan bilgileri ailelerinize ileteceksiniz. Bu amaçla okuldaki diğer Siber Zorbalıktan Korunma Ekiplerinin sözcüleri ile buluşma ayarlayıp tüm okul velilerinin bu bilgilere ulaşması için bir strateji geliştirebilirsiniz.

Her öğrenciden Dijital Zorbalık Bilgilendirme metnini doldurtmasını isteyiniz. Doldurulan her “bilgilendim” metni, dolduran kişi ve onun bilgilendireceği üç kişiyi kapsar. Bu nedenle dört kişi olarak kabul edilecektir. Bu şekilde ulaşılan kişi sayısını hesaplayabilirsiniz.

Siber zorbalıktan uzak durmak için 6.1.4.C1 - Zorba Olma Zorbadan Korkma afişi tekrar
incelenir.

Afişteki bilgileri öğrenen öğrenciler;
• Okul dışından en az üç kişiye bilgilendirme yapacaktır.
• Bilgilendirdikleri kişi de üç kişiye bilgi vereceğine dair söz verecektir.
• Öğrenciler doldurulan metinleri getirecektir.
• Her metin karşılığında, korunma ekibi tanıtım ve görev kartı üzerine sözcü tarafından dört kişi eklenecektir. Sayının yazıldığı alan, öğrenciler tarafından doldurulan metinler getirildikçe güncellenecektir.

Etkinlik sonunda siber zorbalıktan korunmak amacıyla ne gibi önlemlerin alınabileceği sorusunu yöneltip yanıtları listeleyip sınıf ortamında bulguları paylaşınız.

Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi Tanıtım ve Görev Kartını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Siber Zorbalık Bilgilendirme Metnini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Haftalık Konu Materyalleri

  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 1. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta - Bilişim İle Tanışıyorum 2. Hafta - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim 3. Hafta - Dosya Yönetimi   4. Hafta - Etik Değerler 5. Hafta - Dijital Yurttaşlık 6. Hafta - Dijital Zorba, Karşımda Durma! 7. Hafta - Gizli ve Güvenli Mi? 8. Hafta - Bilgi Bağları 9. Hafta - İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama 10. Hafta - Araştırma - Kaynak Doğrulama 11. Hafta - İletişim Teknolojileri ve İşbirliği 12. Hafta - Görsel İşleme Programları 13. Hafta - Kelimeleri Nasıl İşlerim 14. Hafta - Sunum Yapıyorum 15. Hafta - Dijital Ürün Oluşturuyorum 16. Hafta - Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz 17. Hafta - Sınıf Dergimiz Sahnede 18. Hafta - Genel Tekrar  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta -  Bulmaca Buldurmaca 2. Hafta -  En İyi Çözümü Buldum 3. Hafta -  Yönergeleri Takip Et  4. Hafta -  Ver Elini Veri 5. Hafta -  Mantıklı Düşün...