SÜRE : 20 dk.
üzerinden tartışır.
Bilişim teknolojileri kullanılarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel
bozulmaların da olabileceği ifade edilir.
6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
Dijital ayak izinin kendisinden geride izler bıraktığı vurgulanır.
yoksa etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtacak şekilde hazır bulundurunuz.
arama yapınız. Bu davranışımızın önceki derslerimizde gördüğümüz teknolojinin etkilerinden hangisine örnek olduğunu sorarak öğrencilerinize konuyu hatırlatabilirsiniz.
Yanıt: Ego Sörfü
Arama motorunda çıkan sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerinize dijital ortamda paylaşılan bilgilerin
internette nasıl uzun süre kalabildiği ve herkesin bu bilgileri görebildiği konusu üzerinde durunuz.
Öğrencilerinizin bilgisayarları varsa kendi isimleri ile arama yapmaları için fırsat verebilirsiniz. Onlara, aslında bu aramanın ne kadar doğru olduğunu sorabilirsiniz. Bu noktada bilgi güvenliği, dijital vatandaşlık, doğru ve yanlış kullanımlar üzerinde tekrar durabilirsiniz.
Varsayalım ki, arkadaşınız, tatilde yaşadığınız ve hatırlamak istemediğiniz bir anınızın fotoğrafını size sormadan ve izin almadan kendi sosyal medya hesabında paylaştı. Tepkiniz ne olurdu? Nasıl bir davranışta bulunurdunuz?
Gelen yanıtların; böyle bir davranışın doğru olmadığı yönünde olması beklenir. Dijital ortamda verileri paylaşırken dikkat edilmesi gerekir yoksa istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir. Burada istenmeyen sonuçlardan kasıt; verilerin yanlışlıkla veya istenmeyen kişilerle paylaşılması, paylaşımlarımızda var olan kişilerin bunu istemeyebilecek olması, paylaşılan verilerin belki de bir gün hiç istemediğimiz ortamda karşınıza çıkması ya da istemediğimiz kişilerin eline geçmesi şeklindedir. Öğrencilerin benzer yanıtlara ulaşmasını sağlayınız
6.1.7.C1 - Dijital Ayak İzi Bırakmıyorum, Var Olanı da Siliyorum afişinden de yararlanarak öğrencilerin dijital ayak izi bırakmamaları ya da var olan dijital ayak izlerini silebilmeleri için neler yapmaları gerektiğine dair bilgi veriniz.
Ek Etkinlik Önerileri:
1- Ayak İzlerimin İzinden
İnternet ortamında araştırma yaparak, dijital ayak izi bırakılan sanal yerlere örnekler vermelerini
isteyebilirsiniz. Öğrencilerinizden e-posta, sosyal medya vb. en az 10 tane terim bulmalarını isteyip
kelime bulutu yaptırabilirsiniz.
2- Kendimiz Olalım
Okul kültürünü de desteklemek ve okul çapında bir farkındalık yaratmak üzere öğrencileriniz ile
“Kendimiz Olalım” projesi başlatabilirsiniz. “Küreselleşen dünyada teknolojiyi takip etmeye devam etmeliyiz ancak bunu yaparken kendimiz olmaktan vazgeçmemeliyiz.” cümlesinden yola çıkarak öğrenciler için bir kısa film yarışması ya da poster yarışması düzenleyebilirsiniz.
Not: Bu çalışma disiplinler arası önerilip farklı branş öğretmenleri ile birlikte de yapılabilir.
6.1.7.C1 - Dijital Ayak İzi Bırakmıyorum, Var Olanı da Siliyorum Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Benzer Konular:
6.1.7 Dijital Dünya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
KAZANIMLAR
6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve risklerini örneklerüzerinden tartışır.
Bilişim teknolojileri kullanılarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel
bozulmaların da olabileceği ifade edilir.
6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
Dijital ayak izinin kendisinden geride izler bıraktığı vurgulanır.
ANAHTAR KELİMELER
Dijital Yurttaşlık, Dijital Ayak İzi, Kültürel Yozlaşma
MATERYALLER
6.1.7.C1 - Dijital Ayak İzi Bırakmıyorum, Var Olanı da Siliyorum Afişi
HAZIRLIK
6.1.7.C1 - Dijital Ayak İzi Bırakmıyorum, Var Olanı da Siliyorum afişinin çıktısını alınız. İmkânınızyoksa etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtacak şekilde hazır bulundurunuz.
UYGULAMA
Etkileşimli tahtanızı açarak bilgisayarınızda bir arama motorunu açınız, adınızı ve soyadınızı girerekarama yapınız. Bu davranışımızın önceki derslerimizde gördüğümüz teknolojinin etkilerinden hangisine örnek olduğunu sorarak öğrencilerinize konuyu hatırlatabilirsiniz.
Yanıt: Ego Sörfü
Arama motorunda çıkan sonuçlar doğrultusunda, öğrencilerinize dijital ortamda paylaşılan bilgilerin
internette nasıl uzun süre kalabildiği ve herkesin bu bilgileri görebildiği konusu üzerinde durunuz.
Öğrencilerinizin bilgisayarları varsa kendi isimleri ile arama yapmaları için fırsat verebilirsiniz. Onlara, aslında bu aramanın ne kadar doğru olduğunu sorabilirsiniz. Bu noktada bilgi güvenliği, dijital vatandaşlık, doğru ve yanlış kullanımlar üzerinde tekrar durabilirsiniz.
Varsayalım ki, arkadaşınız, tatilde yaşadığınız ve hatırlamak istemediğiniz bir anınızın fotoğrafını size sormadan ve izin almadan kendi sosyal medya hesabında paylaştı. Tepkiniz ne olurdu? Nasıl bir davranışta bulunurdunuz?
Gelen yanıtların; böyle bir davranışın doğru olmadığı yönünde olması beklenir. Dijital ortamda verileri paylaşırken dikkat edilmesi gerekir yoksa istenmeyen sonuçlar ortaya çıkabilir. Burada istenmeyen sonuçlardan kasıt; verilerin yanlışlıkla veya istenmeyen kişilerle paylaşılması, paylaşımlarımızda var olan kişilerin bunu istemeyebilecek olması, paylaşılan verilerin belki de bir gün hiç istemediğimiz ortamda karşınıza çıkması ya da istemediğimiz kişilerin eline geçmesi şeklindedir. Öğrencilerin benzer yanıtlara ulaşmasını sağlayınız
6.1.7.C1 - Dijital Ayak İzi Bırakmıyorum, Var Olanı da Siliyorum afişinden de yararlanarak öğrencilerin dijital ayak izi bırakmamaları ya da var olan dijital ayak izlerini silebilmeleri için neler yapmaları gerektiğine dair bilgi veriniz.
Ek Etkinlik Önerileri:
1- Ayak İzlerimin İzinden
İnternet ortamında araştırma yaparak, dijital ayak izi bırakılan sanal yerlere örnekler vermelerini
isteyebilirsiniz. Öğrencilerinizden e-posta, sosyal medya vb. en az 10 tane terim bulmalarını isteyip
kelime bulutu yaptırabilirsiniz.
2- Kendimiz Olalım
Okul kültürünü de desteklemek ve okul çapında bir farkındalık yaratmak üzere öğrencileriniz ile
“Kendimiz Olalım” projesi başlatabilirsiniz. “Küreselleşen dünyada teknolojiyi takip etmeye devam etmeliyiz ancak bunu yaparken kendimiz olmaktan vazgeçmemeliyiz.” cümlesinden yola çıkarak öğrenciler için bir kısa film yarışması ya da poster yarışması düzenleyebilirsiniz.
Not: Bu çalışma disiplinler arası önerilip farklı branş öğretmenleri ile birlikte de yapılabilir.
6.1.7.C1 - Dijital Ayak İzi Bırakmıyorum, Var Olanı da Siliyorum Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ
Benzer Konular:
6.1.7 Dijital Dünya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder