Ana içeriğe atla

6.1.5 C - Bir Yazılımcı Olsam

6.1.5 C -  Bir Yazılımcı Olsam

SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar.
Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Lisans, Lisans Türleri, Beta Sürüm, Freeware, Shareware, Demo

MATERYALLER
6.1.5.C1 - Lisans Türleri Afişi

HAZIRLIK
İmkânınız varsa Lisans Türleri afişinin çıktısını alınız ve çıktının etkinlik sonrası sınıfa asılmasını
sağlayınız. Çıktı alma imkânınızın olmaması durumunda afişi etkileşimli tahta ya da projeksiyon
yardımıyla yansıtınız.

UYGULAMA

Bu etkinlikte öğrencilerin bir yazılımcı gibi düşünerek, lisans türlerini öğrenmeleri ve bu lisansların
önemini anlamaları hedeflenmektedir. Etkinlikte öğrencilerin kendilerini birer yazılımcı olarak
düşünmelerini ve bu sorulara yanıt vermelerini isteyiniz. Ardından aşağıda yer alan soruları öğrencilere yöneltiniz ve öğrencilerden gelen yanıtları not ediniz.

1) Bir yazılım geliştirseniz nasıl bir yazılım yapmak isterdiniz?
2) Yazılımı geliştirirken yakın arkadaşlarınızın yazılımı denemelerini ister miydiniz?
3) Yazılımın tamamı ücretli mi olurdu?
4) İnsanlar yazılımınızı nasıl edinirlerdi? Yazılımı nasıl tanıtabilirsiniz?
5) Yazılımınız izinsiz kopyalanırsa ne olur?
6) Kopyalanmasını nasıl engelleyeceksiniz?
Öğrencilerin yanıtlarını aldıktan sonra lisans türleri afişinden ve aşağıdaki açıklamalardan da yararlanarak öğrencilerin farklı lisans türlerinin gerekliliğini ve çeşitliliğini fark etmelerine yardımcı olunuz.

A. İkinci sorunun yanıtında EVET çoğunlukta ise bu BETA yazılım sürecinin olacağını gösterir.
Yazılımcılar, tasarım sürecinde, yazılımın bazı kişiler tarafından kullanılmasını ve bunun sonucunda,
yazılımda olabilecek hataları ve sorunları tespit etmeyi ve sorunları çözmeyi planlarlar. Böylece yazılım tamamlanmadan yapılacak kullanım testleri daha doğru çalışan bir yazılım üretmelerini sağlar.

B. Üçüncü sorunun yanıtı yazılımın lisans türü ile ilgilidir. Yazılımın tamamının ücretli olması
durumunda lisanslı yazılım adını alır, telif hakları vardır. Yazılımın kısıtlı hâli ücretsiz olarak tanıtım
amacıyla kullanılabildiğinde demo adını alır. Yani tamamı ücretli ya da tamamı ücretsiz olmak dışında da farklı lisans türleri de mevcuttur.

C. Dördüncü soru yazılımın dağıtımıyla ilgilidir. Bu durum ucuz, kolay, hızlı, güvenli olmak gibi
özelliklere göre değişebilir. Örneğin internette dağıtmak kolay ve ucuz bir yöntem olsa da yazılımın
boyutu büyük ise indirmek uzun süreceği gibi, çoğaltılması-kopyalanması istenmezse güvenliği zayıf
bir yöntem olabilmektedir. CD-DVD ise maliyetli ve erişimi yavaş olabilmektedir.

D. Beşinci sorunun yanıtı lisanslama ve bilişim suçları ile ilgilidir. Bu aşamada öğrencilerin empati
kurmaları önemlidir. Bu aşamada Platon’nun “İyi insanlar, sorumlu davranmak için yasalara ihtiyaç
duymaz.” sözünü öğrencilerle paylaşabilirsiniz.

E. Altıncı soruda yazılımın telif hakları ile korunduğunu, bunun yanında seri numarası kullanımı, e-posta ile etkinleştirme, şifre ile koruma gibi yöntemleri örnek verebilirsiniz.

Lisans Türleri Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen