Ana içeriğe atla

6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz

6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz
SÜRE : 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir.
Sanal ortamlarda da doğru ve dürüst olunması gerektiği vurgulanır.

ANAHTAR KELİMELER
İnternet Etiği

MATERYALLER
6.1.4.D1 - Mini Hikâyemiz Formu

HAZIRLIK
Sınıf mevcudunun üçte biri kadar hikâye formu çıktısı alınız. Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Etkinlikteki sözcük havuzuna göz atınız ve dilerseniz farklı sözcükler ekleyiniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinizin üçer kişilik gruplara ayrılmalarını sağlayınız. Ardından hikâye formunu dağıtınız. Aşağıdaki açıklamayı yaparak etkinliğin uygulanmasını sağlayınız. Etkinliğin amacı sizlerin dijital dünyada karşılaşılabileceğiniz etik olmayan davranışlara örnekler verebilmenizdir. Bu amaçla bir
hikâye yazmanız istenmektedir. Hikâyenizi yapılandırırken etik davranış ihlali örneğinin yanında, sözcük havuzunda verilen Bilişim Teknolojileri ile ilgili terimleri/sözcükleri de kullanmalısınız. Etik davranış ihlali, sözcük havuzundan seçilerek kullanılan sözcükler ve hikâye için sınıfta verilen oylar gruplara puan kazandıracaktır. Hikâye formunun altında puanlama cetveli yer almaktadır.

Etkinliği uygularken şu yönergelerden yararlanabilirsiniz;
• Öğrencilerden 10 dakika içerisinde bir sayfayı geçmeyecek şekilde bir hikâye yazmaları isteyiniz.
• Hikâye formundaki hikâye alanı dışında ek kâğıt kullanmayınız.
• Süre bitiminde hikâyeleri okuyunuz.
• Sözcük ve etik durum örnekleri sayısını formların altında belirleyiniz.
• Sözcük sayısını beş ile, etik durum sayısını on ile çarpınız.
• En iyi hikâye seçimi için sınıfta oylama yapınız, öğrencilere kendi gruplarına oy verilmesinin yasak
olduğunu hatırlatınız.
• Her hikâyeyi beğenen öğrenci sayısını iki ile çarpıp toplam sayıyı elde ediniz.

Mini Hikayemizi Yazıyoruz Formunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...