Ana içeriğe atla

5.2.11 B HİKAYE YAZIYORUM


5.2.11 B HİKAYE YAZIYORUM

SÜRE: 40 DK.

KAZANIMLAR
5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer.
Bir problemi çözmek için farklı algoritmalar tasarlanabileceği vurgulanır.
5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder.

ANAHTAR KELİMELER
Hata Ayıklama, Örüntü Tanıma, Algoritmik Düşünme

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Algoritmik Düşünme, Genelleştirme, Soyutlama, Örüntü Tanıma


HAZIRLIK
Derse girmeden önce etkinlikte kullanacağınız cümleleri tahtaya yazabilirsiniz.

UYGULAMA
1. Sınıftaki öğrencilerden 4’er kişilik gruplar oluşturmalarını isteyin. Birbirleri ile farklı kişilik özelliklerinde olan öğrencilerin aynı grupta olması etkinliği daha eğlenceli hâle getirebilir. Bu özelliği göz önünde bulundurarak grupları kendiniz oluşturmayı da tercih edebilirsiniz. Etkinliğin işleyişini pratik hâle getirmek için bir önceki derste oluşturulan gruplarla da devam edebilirsiniz.

2. Öğrencilerin kendi aralarında karar vererek 1’den 4’e kadar numara almasını isteyin.

3. Etkinlik yönergesi hakkında öğrencilerinizi bilgilendirin.

4. Etkinlik sonunda hikayeleri, bütünlük ve anlatımın özelliklerine göre sınıftaki öğrencilerle birlikte değerlendirin.

ETKİNLİK YÖNERGESİ
Şimdi size bir hikâyenin içerisinde bulunmasını istediğim 5 cümle vereceğim. 1 numaralı öğrenci hikâyesine, 1.cümle ile başlayacak hayâl gücünü kullanarak 5-6 satırdan oluşan mini bir hikâye yazacak ve daha sonra bu hikâyeyi 2. cümle ile bitirecek. Bu uygulamayı yapmak için 2 numaralı öğrenci, 2 ve 3 numaralı cümleleri, 3
numaralı öğrenci 3 ve 4 numaralı cümleleri, 4 numaralı öğrenci ise 4 ve 5 numaralı cümleleri kullanacak. Mini hikâyelerinizi yazarken arkadaşlarınıza göstermeden bireysel olarak çalışacaksınız. Bunun için 15 dakikalık bir süreniz olacak. Bu süre sona erdiğinde hikâyelerinizi sıralı bir şekilde yan yana dizerek okuyacak, birbirleri
ile çelişen bilgiler varsa düzeltecek ve 4 mini hikâyeden oluşan anlamlı tek bir hikâye oluşturacaksınız. Mini hikâyelerden anlamlı bir bütün oluşturmak için ise 10 dakikanız olacak. Bu sürenin bitiminde ise her gruptan bir kişi oluşturduğunuz hikâyenizi sınıfa okuyacak.

Mini hikâyelerinizi yazmak için kullanacağınız cümleler aşağıda verilmiştir;

1. Sabah gözlerimi açtığımda güneş tüm coşkusuyla odama dolmuştu.
2. Aslında yeni taşındığım bu şehri çok merak ediyordum.
3. Sıra bu sene gideceğim okulu tanımaya gelmişti.
4. Oradan çıktığımızda annem ve ben birbirimize bakıp gülümsedik.
5. Burayı sevsem de yatmadan önce eski arkadaşlarımı ve mahallemi düşünmeden edemedim.

Benzer Konular:

5.2.11 Hikaye Yazıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ



Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...