Ana içeriğe atla

5.2.13 A ALGORİTMAYI HATIRLIYORUM

5.2.13 A ALGORİTMAYI HATIRLIYORUM


SÜRE: 15 dk

KAZANIMLAR
5.5.2.4. Doğrusal mantık yapısını açıklar.
5.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını kullanan algoritmalar geliştirir.

ANAHTAR KELİMELER
Algoritma, Yönerge, Algoritmik Düşünme.

MATERYALLER
5.2.3.A1 - Harita (3. haftadaki etkinliği hatırlatır.)
5.2.6.B1 - Karışıklık Oyun Kartları (6. haftadaki etkinliği hatırlatır.)

HAZIRLIK
Bu ilk çalışma ile sınıf içerisinde bir tartışma ortamı ile önceki haftalarda yapılan algoritmik düşünme etkinlikleri hatırlatılarak uygulama sürecine teorik hazırlık yapılacaktır. Bu amaçla “5.2.3 - Yönergeleri Takip Et / Adres Tarifi” ve “5.2.6 - Bir Algoritma Masalı / B. Karışıklık Oyunu” bölümlerini gözden geçirebilirsiniz.

UYGULAMA
İlk olarak öğrencilere, algoritma kavramının ne olduğunu hatırlayıp hatırlamadıkları sorulur ve öğrencilerden yanıtlar alındıktan sonra “5.2.6 - Bir Algoritma Masalı / B. Karışıklık Oyunu” içerisinde verilen aşağıdaki tanım hatırlatılır:
Algoritma: “Bir işi başarmak için takip edilen adımlar ya da yönergelerdir.”
Algoritma tanımının ardından, önceki haftalarda yapılan algoritmik uygulamalardan hangilerini hatırladıkları öğrencilere sorulur. Bu noktada, “5.2.3 - Yönergeleri Takip Et / Adres Tarifi” içerisinde yer alan adres tarifi uygulaması ipucu olarak verilebilir.



Örnek adres tarifi:

1. Otelden çık.
2. Sola dön.
3. Sağ tarafında Kestane Sokak’ı görene kadar yol boyunca ilerle.
4. Sağa dön.
5. Kestane Sokak boyunca ilerle.
6. Heykeli karşında göreceksin.

Yapılmış olan uygulamalara ilişkin öğrencilerin yanıtları da alındıktan sonra somutlaştırmaya geçiş için küçük bir sınıf içi yönerge takibi uygulaması öğrencilerle birlikte yapılır.




 Benzer Konular:

 5.2.13 Labirentte Kayboldum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 A Bilgi - Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdı Etkinliği

Derse giriş etkinliği olarak Bilgisayar Birimleri çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Çalışma kâğıdı öğrencilerin öncelikle basit sonra da biraz daha detaylandırılmış bir şekilde bilgisayar birimlerini oluşturan ögeleri ve bu ögelerin birbirleriyle ilişkilerini anlamalarını sağlayacaktır. Şemalar, işletim sisteminin bilgisayar birimleri arasındaki yerini daha iyi anlamayı amaçlamaktadır. İşletim sistemini anlatan sunudan sonra öğrencilerin boşlukları doldurmasını isteyiniz. Sunu başlamadan önce, öğrencilere sunu bitiminde şemalardaki terimleri yerleştirmelerini isteyeceğinizi belirtiniz. Bu haftaki dersimizin amacı öğrencilerin işletim sistemi yazılımlarının görevlerini anlamalarını ve farklı işletim sistemleri arasındaki farklardan haberdar olmalarını sağlamaktır. 6.1.2.A2 - İşletim Sistemi sunusunu tahtaya yansıtınız. Bu sunu sonrasında öğrencilerin, “İşletim sistemleri ne yapar?”, “Hangi cihazların işletim sistemi vardır?”, “Arayüz nedir?” sorularına yanıt vermeler...

6.1.1 Yeni Teknolojiler İnteraktif Eşleştirme Oyunu

 6.Sınıf Yeni Teknolojiler İnteraktif Eşleştirme Oyunu Benzer Konular  Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki online testlere ulaşabilirsiniz)

6.1.1 Bilişim İle Değişim Ünite Sonu Eşleştirme Testi

Benzer Konular  Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki online testlere ulaşabilirsiniz)