SÜRE: 15 DK.
KAZANIMLAR
6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama
MATERYALLER
6.2.2.A1 - Sabit – Değişken / Büyüyorum Şarkısı
6.2.2.A2 - Sabit – Değişken Karmaşası Sunusu
HAZIRLIK
Dersin girişinde programlama sürecine merak uyandırmak, sabit ve değişken ifadelerini hatırlatmak ve motivasyonu sağlamak amacıyla, bu kavramlar üzerine beyin fırtınası yaparak derse başlayabilirsiniz.
UYGULAMA
Sabit ve değişken kavramlarını hatırlatmak ve uygulama öncesinde merak uyandırmak için Büyüyorum Şarkısı’nı öğrencilere dinletiniz. Sonrasında aşağıdaki soruları öğrencilere yöneltiniz:
1. Hatırlıyor musunuz, “Sabit” ne demekti?
2. Peki, “Değişken”in “Sabit”ten farkını
açıklayabilir misiniz?
Bu sorulara ilişkin öğrencilerin cevaplarının ardından öğrencilerin “Sabit” ve “Değişken” kavramlarını hatırlamaları için aşağıdaki tanımları sınıfla paylaşınız.
Sabit: İlk biçimiyle kalan, değişmeyen ifade ya da nesnelerdir.
Değişken: İlk biçimiyle kalmayıp yeni değerler ya da biçimler alabilen ifade ya da nesnelerdir.
Tanımların ardından şu iki cümle tahtaya yazılır;
• Su 100 °C’de kaynar.
• Bugün hava sıcaklığı kaç derece?
Bu ifadelerde verilen sabit ve değişkenlerin neler olduğu öğrencilere sorulur, sonrasında şu açıklama
yapılır;
100 °C gibi sayısal değerler sabittir. Sıcaklık gibi farklı değerler alabilen ifadeler ise değişken olarak adlandırılır.
Yorumlar
Yorum Gönder