Ana içeriğe atla

6.2.2 D NE ÇOK PROBLEM VARMIŞ

6.2.2 D NE ÇOK PROBLEM VARMIŞ
SÜRE: 20 DK.

KAZANIMLAR
6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.

ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama

MATERYALLER
Yok

HAZIRLIK
Dersin süresinin verimliliği için çözümde kullanılabilecek sabit ve değişkenlerin yer aldığı örnek problem durumları oluşturunuz veya derleyiniz.
UYGULAMA
Etkinliğin başında sınıfı dörder kişilik gruplara ayırınız.
Sınıfta oluşturulan dörderli öğrenci gruplarının içinde hem sabitlerin hem değişkenlerin bulunduğu akış şemaları hazırlamalarını isteyiniz. Öğrencilere akış şemalarını oluştururken bir önceki etkinlikte yer alan akış şemalarından yararlanabileceklerini belirtiniz. Bu çalışmayı tamamlamak için 5 dakika süreleri olduğunu belirtiniz.

Öğretmene Not:
Öğrencilerin akış şemalarını geliştirme süreçlerinde onlara yardımcı olmak amacıyla sınıf içi ya da gündelik rutinlerinizden örnek olayları paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız örnek olaylara yönelik akış şemaları tasarlamalarını isteyebilirsiniz. Süre sonunda gruplardan birer sözcünün gruplarının
hazırladığı akış şemalarını sınıfla paylaşmalarını isteyiniz. Paylaşım sürecinde öğrencilerin akış şemalarını içeriklerinde yer alan sabit ve değişken kavramları açısından da tartışmalarını
sağlayınız.

Benzer Konular:

6.2.2 Sabit mi değişken mi? Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...