SÜRE: 20 DK.
KAZANIMLAR
6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama
MATERYALLER
Yok
HAZIRLIK
Dersin süresinin verimliliği için çözümde kullanılabilecek sabit ve değişkenlerin yer aldığı örnek problem durumları oluşturunuz veya derleyiniz.
UYGULAMA
Etkinliğin başında sınıfı dörder kişilik gruplara ayırınız.
Sınıfta oluşturulan dörderli öğrenci gruplarının içinde hem sabitlerin hem değişkenlerin bulunduğu akış şemaları hazırlamalarını isteyiniz. Öğrencilere akış şemalarını oluştururken bir önceki etkinlikte yer alan akış şemalarından yararlanabileceklerini belirtiniz. Bu çalışmayı tamamlamak için 5 dakika süreleri olduğunu belirtiniz.
Öğretmene Not:
Öğrencilerin akış şemalarını geliştirme süreçlerinde onlara yardımcı olmak amacıyla sınıf içi ya da gündelik rutinlerinizden örnek olayları paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız örnek olaylara yönelik akış şemaları tasarlamalarını isteyebilirsiniz. Süre sonunda gruplardan birer sözcünün gruplarının
hazırladığı akış şemalarını sınıfla paylaşmalarını isteyiniz. Paylaşım sürecinde öğrencilerin akış şemalarını içeriklerinde yer alan sabit ve değişken kavramları açısından da tartışmalarını
sağlayınız.
KAZANIMLAR
6.5.1.2. Sabitleri ve değişkenleri problem çözümünde kullanır.
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama
MATERYALLER
Yok
HAZIRLIK
Dersin süresinin verimliliği için çözümde kullanılabilecek sabit ve değişkenlerin yer aldığı örnek problem durumları oluşturunuz veya derleyiniz.
UYGULAMA
Etkinliğin başında sınıfı dörder kişilik gruplara ayırınız.
Sınıfta oluşturulan dörderli öğrenci gruplarının içinde hem sabitlerin hem değişkenlerin bulunduğu akış şemaları hazırlamalarını isteyiniz. Öğrencilere akış şemalarını oluştururken bir önceki etkinlikte yer alan akış şemalarından yararlanabileceklerini belirtiniz. Bu çalışmayı tamamlamak için 5 dakika süreleri olduğunu belirtiniz.
Öğretmene Not:
Öğrencilerin akış şemalarını geliştirme süreçlerinde onlara yardımcı olmak amacıyla sınıf içi ya da gündelik rutinlerinizden örnek olayları paylaşabilirsiniz. Paylaştığınız örnek olaylara yönelik akış şemaları tasarlamalarını isteyebilirsiniz. Süre sonunda gruplardan birer sözcünün gruplarının
hazırladığı akış şemalarını sınıfla paylaşmalarını isteyiniz. Paylaşım sürecinde öğrencilerin akış şemalarını içeriklerinde yer alan sabit ve değişken kavramları açısından da tartışmalarını
sağlayınız.
Yorumlar
Yorum Gönder