Ana içeriğe atla

6.2.3 A BU NASIL PROBLEM?

6.2.3 A BU NASIL PROBLEM?
KAZANIMLAR
6.5.1.3. Bir problemi alt problemlere böler.

ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken, Problem, Programlama

MATERYALLER
6.2.3.A1 - Basit ve Karmaşık Problemler Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
Basit ve Karmaşık Problemler çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız.

UYGULAMA
Problem kavramına dikkat çekmek ve uygulama öncesinde merak uyandırmak için öncelikle aşağıdaki soruları öğrencilere yöneltiniz.
1. Sizce problem nedir?
2. Problemlerin çeşitleri olabilir mi?
3. Karmaşık problem kavramını duydunuz mu?
Öğrencilerin yanıtlarını aldıktan sonra aşağıdaki açıklamayı yaparak “Basit Problem” ve “Karmaşık
Problem” kavramlarının tanımlarını söyleyiniz.
Çevre kirliliği, evde ekmek kalmaması, yarına yapılacak ödevlerin olması, kuraklık tehlikesi, suyun iki saatliğine kesilmesi gibi olaylar gerçek yaşamda karşılaştığımız problemlere örnek verilebilir.

Basit Problem: Basit adımlardan oluşan ve her koşulda aynı yönde ilerleyerek çözülebilen problemlerdir.
Örnek: Araba yıkamak, kek yapmak, evden okula gelmek vb.

Karmaşık Problem: Duruma özgü ve şartlara göre değişebilen çözüm adımlarından oluşan ve alt problemlere ayrılabilen problem türleridir. Çözüm için takım çalışması gerekebilir.
Örnek: Araba lastiği değiştirmek, pazar alışverişi yapmak, okulda başarılı olmak vb.

Tanımların ardından Basit ve Karmaşık Problemler çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız ve şu
açıklamayı yapınız;
Bir problemi çözmek ya da belirli bir amaca ulaşmak, bir işi gerçekleştirmek için tasarladığımız yola algoritma denir. Algoritma yardımıyla bir işi adım adım gerçekleştirebiliriz. Aslında algoritmalar yaşamımızın bir parçasıdır.

Pek çok işimizi farkında olalım ya da olmayalım algoritma yardımıyla yaparız. Bu işlerin tümünde,
algoritmalardaki gibi belirli bir sıra bulunur.
Size dağıttığım çalışma kâğıdındaki problemleri olası çözüm önerileri ile eşleştiriniz ve çözüm önerisine göre bir algoritma yazınız.

Konu ile ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz

6.2.3 A BASİT VE KARMAŞIK PROBLEMLER ÇALIŞMA KAĞIDI

Benzer Konular:

6.2.3 Böl, Parçala,Çöz Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

NTC Sensörü ile Sıcaklık Ölçümü Yangın Alarmı- Mblock İle Arduino

NTC ısıya duyarlı bir sensördür.  Bu uygulamamızda NTC Sensörü ile Sıcaklık ölçümü yapıp ve Buzzer Kullanarak bir yangın alarmı uygulaması yapacağız.  Malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-1 adet Buzzer 4-1 adet NTC Sensörü 5-Jumper Kablolar 6-1 adet Led Malzemelerine ihtiyacımız var. Breadboard'muza eklediğimiz Buzzer'ın uzun bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 11  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Buzzer'ın kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. NTC Sensörü 2 adet bacak var. Bacakları eşit boydadır. Bacakların birine direnç bağlıyoruz. Direncin ucunu 5 Volta bağlıyoruz. Direnç bağladığımız bacaktan yine kablo ile Analog pinlerin birisine bağlıyoruz. A0 olarak bağlantısını kurdum. NTC'nin diğer bacağını ise GND(negatif) uca bağlıyoruz. Led'in ise uzun bacağına direnç bağlıyoruz. Bu uçtan ise 8 nolu dijital pine kablo ile bağladım. Kısa bacağını ise GND...

Kitap Okuma Afişi - PSD İndir

Kitap Okuma Afişi Kitap Okuma Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Yazılar: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)