Ana içeriğe atla

5.2.4 B VERİ TOPLUYORUM

5.2.4 B VERİ TOPLUYORUM
KAZANIMLAR
5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Veri Toplama,Veri Görselleştirme, Ayrıştırma, Veri Çözümleme

ANAHTAR KELİMELER
Veri Toplama, Veri Çözümleme, Veri Görselleştirme, Veri Türleri

MATERYALLER
5.2.4.B1 - Kahvaltı Alışkanlıkları Anket Formu
5.2.4.B2 - Kahvaltı Alışkanlıkları Veri Tablosu

HAZIRLIK
Kahvaltı Alışkanlıkları anket formundan sınıf mevcudu kadar çoğaltın. Kahvaltı alışkanlıkları veri
tablosundan sınıf mevcudunun 4’te biri kadar çoğaltın. (Sınıf mevcudunuz 20 den fazla ise her grup için tablodan 2 kopya vermeniz gerekecektir.)

UYGULAMA
1. Aşağıdaki paylaşımı yaparak etkinliğe giriş yapın.
Hasta olup doktora gittiğimizde doktor neyin var diye sorar? Hastalığa dair semptomlarımız - öksürük, karın ağrısı, ateş doktorun hastalığımızı teşhis etmek için kullandığı verilerdir. Bazen bunun için önceden bir form doldurmamızı da isteyebilirler.
Bazı araştırmacılar ise bilgi toplamak amacıyla zaman zaman bu tür formlar doldurmamızı isteyebilirler. Bu formlardaki bilgiler daha sonra tablolara ve grafiklere dönüştürülür, böylece araştırmayı yapan kişi de topladığı bilgilere dayanarak bir sonuç elde etmiş olur. Bugünkü etkinliğimizde buna benzer mini bir araştırma yapmanızı isteyeceğim. Konu başlığımız; Kahvaltı Alışkanlıkları


2. ANKET GRUPLARI OLUŞTURUN: Öğrencileri 4’erli gruplara ayırın ve Kahvaltı Alışkanlıkları
Anketini dağıtın. Herkes grubunda bulunan herkesten, kendi de dâhil, anketinin yanıtlarını almış olsun.
3. ANALİZ GRUPLARI OLUŞTURUN: Öğrenciler anketlerini tamamladıktan sonra her anket
grubundan bir temsilcinin katıldığı analiz grupları oluşturun.

Örnek:
Deniz, Ahmet, Ayşe ve Toprak anket grubunda beraberdiler. Her birinde de dördünün kahvaltı
alışkanlıklarına dair yanıtlar var. Saynur, Ali, Şeyma ve Hakan da diğer bir anket grubundadır. Şimdi
Deniz ve Saynur birinci analiz grubunu Ahmet ve Ali 2. analiz grubunu, Şeyma ve Ayşe 3. analiz grubunu, Toprak ile Hakan 4. Analiz grubunu oluşturacak ve her bir analiz grubu da tüm öğrencilerin verilerine sahip olacak.

4. Analiz gruplarına 5.2.4.B2 - Kahvaltı Alışkanlıkları Veri Tablosu’nu verin ve ellerindeki tüm bilgiyi bu tabloya aktarmalarını isteyin.
5. Daha sonra gruplara aşağıdaki soruları verin ve yanıtlamalarını isteyin.
•• Evde kahvaltı eden kaç kişi var?
•• Kaç kişi kahvaltıda yumurta yiyor?
•• Kaç kişi kahvaltıda zeytin yiyor?
•• Kaç kişi kahvaltıda reçel yiyor?
•• Kahvaltıda en çok tüketilen besin ne?
•• Soru listesinde yer almayan ancak diğer sorusuna verilen yanıtlar arasında en sık söylenen
besin ne?

5.2.4 B KAHVALTI ALIŞKANLIKLARI ANKET FORMUNU İNDİR

5.2.4 B KAHVALTI ALIŞKANLIKLARI VERİ FORMUNU İNDİR

Benzer Konular

5.2.4 Ver Elini Ver Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez