Ana içeriğe atla

5.2.4 B VERİ TOPLUYORUM

5.2.4 B VERİ TOPLUYORUM
KAZANIMLAR
5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.

BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Veri Toplama,Veri Görselleştirme, Ayrıştırma, Veri Çözümleme

ANAHTAR KELİMELER
Veri Toplama, Veri Çözümleme, Veri Görselleştirme, Veri Türleri

MATERYALLER
5.2.4.B1 - Kahvaltı Alışkanlıkları Anket Formu
5.2.4.B2 - Kahvaltı Alışkanlıkları Veri Tablosu

HAZIRLIK
Kahvaltı Alışkanlıkları anket formundan sınıf mevcudu kadar çoğaltın. Kahvaltı alışkanlıkları veri
tablosundan sınıf mevcudunun 4’te biri kadar çoğaltın. (Sınıf mevcudunuz 20 den fazla ise her grup için tablodan 2 kopya vermeniz gerekecektir.)

UYGULAMA
1. Aşağıdaki paylaşımı yaparak etkinliğe giriş yapın.
Hasta olup doktora gittiğimizde doktor neyin var diye sorar? Hastalığa dair semptomlarımız - öksürük, karın ağrısı, ateş doktorun hastalığımızı teşhis etmek için kullandığı verilerdir. Bazen bunun için önceden bir form doldurmamızı da isteyebilirler.
Bazı araştırmacılar ise bilgi toplamak amacıyla zaman zaman bu tür formlar doldurmamızı isteyebilirler. Bu formlardaki bilgiler daha sonra tablolara ve grafiklere dönüştürülür, böylece araştırmayı yapan kişi de topladığı bilgilere dayanarak bir sonuç elde etmiş olur. Bugünkü etkinliğimizde buna benzer mini bir araştırma yapmanızı isteyeceğim. Konu başlığımız; Kahvaltı Alışkanlıkları


2. ANKET GRUPLARI OLUŞTURUN: Öğrencileri 4’erli gruplara ayırın ve Kahvaltı Alışkanlıkları
Anketini dağıtın. Herkes grubunda bulunan herkesten, kendi de dâhil, anketinin yanıtlarını almış olsun.
3. ANALİZ GRUPLARI OLUŞTURUN: Öğrenciler anketlerini tamamladıktan sonra her anket
grubundan bir temsilcinin katıldığı analiz grupları oluşturun.

Örnek:
Deniz, Ahmet, Ayşe ve Toprak anket grubunda beraberdiler. Her birinde de dördünün kahvaltı
alışkanlıklarına dair yanıtlar var. Saynur, Ali, Şeyma ve Hakan da diğer bir anket grubundadır. Şimdi
Deniz ve Saynur birinci analiz grubunu Ahmet ve Ali 2. analiz grubunu, Şeyma ve Ayşe 3. analiz grubunu, Toprak ile Hakan 4. Analiz grubunu oluşturacak ve her bir analiz grubu da tüm öğrencilerin verilerine sahip olacak.

4. Analiz gruplarına 5.2.4.B2 - Kahvaltı Alışkanlıkları Veri Tablosu’nu verin ve ellerindeki tüm bilgiyi bu tabloya aktarmalarını isteyin.
5. Daha sonra gruplara aşağıdaki soruları verin ve yanıtlamalarını isteyin.
•• Evde kahvaltı eden kaç kişi var?
•• Kaç kişi kahvaltıda yumurta yiyor?
•• Kaç kişi kahvaltıda zeytin yiyor?
•• Kaç kişi kahvaltıda reçel yiyor?
•• Kahvaltıda en çok tüketilen besin ne?
•• Soru listesinde yer almayan ancak diğer sorusuna verilen yanıtlar arasında en sık söylenen
besin ne?

5.2.4 B KAHVALTI ALIŞKANLIKLARI ANKET FORMUNU İNDİR

5.2.4 B KAHVALTI ALIŞKANLIKLARI VERİ FORMUNU İNDİR

Benzer Konular

5.2.4 Ver Elini Ver Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...