KAZANIMLAR
5.5.1.6. Problemi çözmek için gerekli değişken, sabit ve işlemleri açıklar.
BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ
Ayrıştırma, Veri Çözümleme
ANAHTAR KELİMELER
Sabit, Değişken
MATERYALLER
5.2.4.C1 - Oyunlar İçerisinde Sabit ve Değişken Kavramları
HAZIRLIK
Oyunlar içerisinde sabit ve değişken kavramları görsellerini tahtaya yansıtmak üzere hazırlayın.
Öğrencileri ortaya koyabileceği farklı oyunlar üzerinden sabit ve değişkenleri düşünerek ön hazırlık
yapın. Günlük hayatınızdan örneklerle etkinliği zenginleştirebilirsiniz.
UYGULAMA
1. Öğrencilerle “Dersin başında sabit ve değişken terimlerinden bahsetmiştik, hatırlayan var mı?” diye sorun.
Öğrencilere sabit ve değişken kavramlarını tekrar edin.
2. Bu adımda öğrencilerle oynamaktan hoşlandıkları oyunlardaki sabit ve değişkenleri analiz edin. 3
farklı oyun için örnekler verilmiştir. Bu örnekler üzerinden gidebileceğiniz ve sabit ve değişkenlerin
devamını öğrencilerle tartışarak bulabileceğiniz gibi sınıfta en çok sevilen oyunları ele alıp onları da
analiz edebilirsiniz.
3. Dersin sonunda okulda neler sabit neler değişken olduğunu sorun ve örneğin üzerinden gidin.
5.2.4 C OYUNLAR İÇİNDE SABİT VE DEĞİŞKEN KAVRAMLARINI İNDİR
Yorumlar
Yorum Gönder