Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Bluetooth Kontrollü Araç Yapma - Mblock ile Arduino

Telefonumuzdan Bluetooth Kontrollü Araç yapacağız: Malzeme Listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-2 adet  dc motor 4-Jumper Kablolar 5-1 adet L298N motor sürücü modülü 6-2 adet 9v pil 7-2 adet dc motorun ucuna bağlayacağımız teker 8- 1 adet HC-05 veya HC-06 bluetooth modül kartı Malzemelerine ihtiyacımız var. Bağlantı Şeması: Önceki dersimizde  tek dc motor  ve iki dc motor ile bluetooth ile led yakmayı  öğrenmiştik. Öncelikle L298N motor sürücüsündeki 12V ucunu, 9v pilimizdeki (+) ucuna bağlıyoruz(kırmızı kablo). Arduino Uno'daki GND Ucu ile L298N motorundaki GND ucunu bir kablo ile birleştirip pilimizdeki (-)ucuna bağlıyoruz.  Eğer, motorumuz sabit hızla gitmesin diyorsak Enable uçlarında bulunan kelepçeleri kaldırıyoruz. Ortaya iki tane pin çıkacak. Öndeki pini jumper kablo ile arduino kartımızdaki PWM pinlerinden birine bağlıyoruz. Eğer sabit hızda çalışacaksa motor bu Enable(ENA,ENB) uçlarını kullanmanıza gerek yok. Sadece Enable uçlarına bağladığımızd

6.2.6 AYIKLA PİRİNCİN TAŞINI

KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. MATERYALLER 6.2.6.A1 - Haydi Sırala! Çalışma Kâğıdı 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim Çalışma Kâğıdı 6.2.6.C1 - Böyle Biçim Ne Bu Hikâye Çalışma Kâğıdı 6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdı ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Çalışma - Haydi Sırala! (10 dk.) B. Çalışma - Farkı Fark Edelim (15 dk.) C. Çalışma - Yanlış Bunun Neresinde? (15 dk.) D. Çalışma - Ayıkla Pirincin Taşını (35 dk.) E. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.) 6.2.6 A HAYDİ SIRALA 6.2.6 B FARKI FARK EDELİM 6.2.6 C YANLIŞ BUNUN NERESİNDE 6.2.6 D AYIKLA PİRİNCİN TAŞINI Benzer Konular: 6.2.7 Benzer Sorun Benzer Çözüm Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.2.5   Farklı Yollardan Aynı Çözüm Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.2.6 Bir Algoritma Masalı Konusu İçin  TIKLAYINIZ

6.2.6 A HAYDİ SIRALA

SÜRE: 10 DK. KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. ANAHTAR KELİMELER Sabit, Değişken, Problem, Programlama, Fonksiyon MATERYALLER 6.2.6.A1 - Haydi Sırala! Çalışma Kâğıdı 6.2.6.A2 - Haydi Sırala! Çalışma Kâğıdı Yanıt Anahtarı Makas, Yapıştırıcı HAZIRLIK 6.2.6.A1 - Haydi Sırala! çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. UYGULAMA Haydi Sırala! çalışma kâğıdını her öğrenciye bir tane olacak şekilde dağıtınız ve aşağıdaki açıklamayı yapınız; Günlük yaşamımızda yaptığımız işler gibi doğa olaylarının da kendi döngüleri ve algoritmaları vardır. Biraz düşündüğümüzde, bu döngülerin tamamlanabilmesi için de belli işlem adımlarının gerçekleşmesi gerektiğini fark edebiliriz. Haydi Sırala çalışma kâğıdında doğadaki su döngüsüne ilişkin görseller yer alıyor. Bu tabloda görüldüğü gibi su döngüsü yağışla başlıyor. Diğer aşamaların görselleri ise tablonun altında karışık olarak verilmiş. Sizden istenen bu resimleri keserek tablodaki u

6.2.6 C YANLIŞ BUNUN NERESİNDE

SÜRE: 15 DK. KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. ANAHTAR KELİMELER Sabit, Değişken, Problem, Programlama, Fonksiyon MATERYALLER 6.2.6.C1 - Böyle Biçim Ne Bu Hikâye Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK 6.2.6.C1 - Böyle Biçim Ne Bu Hikâye çalışma kâğıdını ders öncesinde inceleyerek gerekli düzeltmelere dair önerilerinizi tasarlayabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere şu açıklamayı yapınız; Bir bütünü oluşturan işlemlerin tamamı parçalardan ve eylem adımlarından oluşmaktadır. Tıpkı algoritmada olduğu gibi. Bir sonuca bir hedefe varmak için bir karar vermek için sürekli ardışık adımları izleriz. İzlemekte olduğumuz bu adımların tamamı o anki hedefimiz, vermek istediğimiz kararımız ya da ulaşmak istediğimiz sonuca yönelik özellikler içerir. Mesela ilk olarak okula geldiğimizi düşünelim, güne okula gelmek için gerekli adımları atarak geliyoruz. Yine benzer adımlarla da eve dönüyoruz. Okula gelirken neler yaptığımıza bir bakalım. 6.2.6.C1- Böyl

6.2.6 D AYIKLA PİRİNCİN TAŞINI

SÜRE: 35 DK. KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. ANAHTAR KELİMELER Sabit, Değişken, Problem, Problem Çözme, Programlama, Fonksiyon MATERYALLER 6.2.6.D1 - Ayıkla Pirincin Taşını Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK Çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. Çoğaltma imkânınız yoksa görselleri yansıtarak da etkinliği uygulayabilirsiniz. UYGULAMA Çoğalttığınız çalışma kâğıtlarını öğrencilere dağıtınız. Her biri 10x10 boyutunda hazırlanmış etkinlik senaryolarına yönelik hatalı algoritmalar numaralandırılmış bölümlerin altlarında verilmiştir. Öğrencilerin bu algoritmaları deneyerek hatalarını gidermelerini ve boş bırakılan bölüme doğru algoritmayı yazmalarını isteyiniz. Bunu tamamlamak için öğrencilere 10 dakika süre veriniz. Süre yetmez ise ikinci ve dördüncü adımları atlayabilirsiniz. Örnek çözümlerden birisine yönelik adımlar karışık sırada verilmiştir. Diğer çözümleri öğrencilerle birlikte bulup değerlendirebilirsiniz. 10 d

6.2.6 B FARKI FARK EDELİM

SÜRE: 15 DK. KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. ANAHTAR KELİMELER Sabit, Değişken, Problem, Programlama MATERYALLER 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İlk örnek sınıfla birlikte yapılacağı için örneği yansıtmak üzere projeksiyon veya etkileşimli tahta gibi teknik donanımları hazırlayınız. UYGULAMA Çoğalttığınız 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Hatalı olarak hazırlanan akış şemalarından bir tanesini etkileşimli tahta üzerinden öğrencilerle paylaşınız. Sınıfla birlikte seçtiğiniz akış şemasının senaryosundan yararlanarak akış şemasında yer alan hatayı tespit ediniz. Hatanın giderilebilmesi için gerekli değişikliği yine sınıfla birlikte gerçekleştiriniz. Seçtiğiniz örnek algoritmaların düzeltilmesinin ardından öğrencilere diğer algoritmalardaki hataları tespit ederek tespit ettikleri hataları

5.2.6 BİR ALGORİTMA MASALI

KAZANIMLAR 5.5.1.12. Algoritma kavramını açıklar. 5.5.1.13. Bir problemin çözümü için algoritma geliştirir. MATERYALLER 5.2.6.B1 - Karışıklık Oyun Kartları Müzik aleti yapalım çalışması için aşağıdaki materyallerden kolaylıkla ulaşabildikleriniz. •Mercimek, fasulye gibi ses çıkarabilecek malzemeler ya da ufak taşlar, düğmeler, •Plastik şişeler, yoğurt vb kapları •İp, lastik, misina, yün ipler, kurdeleler •Tuvalet kâğıdı ruloları •Kâğıt bardaklar •El işi kâğıtları, poşet dosyalar, kâğıt ya da kartonlar •Yapıştırıcı, tutkal, yapışkanlı bant •Konserve kutuları •Hırdavat •Makas •Plastik ya da metal kaşık, çatal •Pipetler, ahşap dondurma çubukları ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Bilgi - Bir Algoritma Masalı (20 dk.) B. Çalışma - Karışıklık Oyunu (20 dk.) C. Çalışma - Müzik Aleti Yapalım (35 dk.) D. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.) 5.2.6 A BİR ALGORİTMA MASALI 5.2.6 B KARIŞIKLIK OYUNU 5.2.6 C MÜZİK ALETİ YAPALIM Benzer Konular: 5.2.5 Mantıklı Düşünüyorum Konusu İçin TIKLAYINI