Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.2.2 C Sular Kirleniyor

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. 5.5.1.1. Günlük hayatta karşılaştığı problemlere çözüm önerileri getirir. 5.5.1.2. Verilen bir problemi uygun adımları kullanarak çözer. Bir problemi çözmek için farklı çözüm yollarının tasarlanabileceği vurgulanır. 5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Belirsizlikle Baş Etme, Soyutlama, Neden-Sonuç İlişkisi, Çözümü Değerlendime, İş Birliği İçinde Çalışma ANAHTAR KELİMELER Günlük Yaşam Problemleri MATERYALLER 5.2.2.C1 - Balık Kılçığı Çalışma Kâğıdı 5.2.2.C2 - Sular Kirleniyor Balık Kılçığı Çözümlemesi 5.2.2.C3 - Örnek Balık Kılçığı Çözümlemesi HAZIRLIK •• 5.2.2.C1 - Balık Kılçığı çalışma kâğıdını çoğaltın. •• 5.2.2.C2 - Sular Kirleniyor Balık Kılçığı Çözümlemesi •• 5.2.2.C3 - Örnek Balık Kılçığı Çözümlemesi’ni tahtaya yansıtmak üzere hazırlayın. UYGULAMA 1. Öğrencilerinizi 3-4 kişilik gruplara ayırın ve boş balık kılçığı

6.2.1 Haydi Veri Toplamaya

KAZANIMLAR 6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır. 6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır MATERYALLER 6.2.1.A1 - Matematikten Bilgisayara Eğlenceli Bir Köprü Sunusu 6.2.1.B1 - Bilgisayar Nasıl Çalışır? Animasyonu 6.2.1.C1 - Ülke Veri Tablosu Çalışma Kâğıdı 6.2.1.C2 - Veri Tipleri Görseli 6.2.1.E1 - Veri Türlerini Belirleme ve Değerlendirme Yaprağı ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Bilgi - Matematikten Bilgisayara Eğlenceli Bir Köprü (10 dk.) B. Bilgi - Bilgisayar Nasıl Çalışır? (10 dk.) C. Çalışma - Ülke Veri Tablosu Oyunu (20 dk.) D. Drama - Bilişim Dedektifi İş Başında (30 dk.) E. Bugün Ne Öğrendik? (10 dk.) Ünite Alt Konu Başlıklarına Aşağıdaki Linklerden Ulaşabilirsiniz 6.2.1 A - Bu Nasıl Problem? 6.2.1 B - Bilgisayarlar Nasıl Çalışıyor? 6.2.1 C - Ülke Veri Tablosu Oyunu 6.2.1 D - Bilişim Dedektifi İş Başında 6.2.1 E - Bugün Neler Öğrendik? Benzer Konular: 5.2.1 Bulmaca Buldurmaca Konusu İçin TIKLAYINIZ 6.

6.2.1 A - Bu Nasıl Problem?

KAZANIMLAR 6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır. ANAHTAR KELİMELER Matematik, Bilgisayar Bilimi, Gerçek Yaşamda Matematik MATERYALLER 6.2.1.A1 - Matematikten Bilgisayara Eğlenceli Bir Köprü Sunumu HAZIRLIK Etkileşimli tahta, projeksiyon cihazı ve sunumu ders öncesinde hazırlayınız. UYGULAMA Aşağıdaki açıklamayı yaparak derse başlayın. Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi’nin en önemli materyali sizin de tahmin edebileceğiniz gibi bilgisayardır. Bilgisayar için Türkiye’de önce “Kompüter” kelimesi kullanılmış. Daha sonra bu kavrama Türkçe bir karşılık bulma gereksinimi sonucu çalışmalara başlanmış ve “Bilgisayar” kavramı ortaya çıkmış. Türkiye’de kullanılan ilk bilgisayar, 1960 yılında kullanılan “IBM-650 Veri İşleme Makinesi (Data Processing Machine)” adlı bilgisayardır. Bu bilgisayar, yol yapımında gereken hesaplamaları daha hızlı yapabilmek için Karayolları Genel Müdürlüğü’tarafından alınmış ve 12 yıl kullanılmıştır. Etkileşiml

6.2.1 B Bilgisayarlar Nasıl Çalışıyor?

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.5.1.10. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tartışır. ANAHTAR KELİMELER Matematik, Bilgisayar Bilimi, Gerçek Yaşamda Matematik MATERYALLER 6.2.1.B1 - Bilgisayarlar Hangi Dili Konuşurlar? Animasyonu HAZIRLIK Videoyu izletmeye başlamadan önce, video içerisinde etkileşim gerektiren bölümleri kontrol ederek, sınıf içi tartışmaya yönelik ek konu başlıklarının neler olabileceğini düşününüz. Aklınıza gelen ek konu başlıklarını ya da soruları öğrencilerle paylaşarak öğrencilere bilgisayar bilimleri ve matematik arasındaki ilişkiye dair somut örnekler sununuz. UYGULAMA Etkileşimli tahta veya projeksiyon cihazı yardımıyla videoyu öğrencilere izletiniz. Öğrencilerden videoyu izlerken dikkatlerini çeken kavramları, sözcükleri defterlerine not etmelerini isteyiniz. Videoyu izledikten sonra öğrencilerin defterlerine yazmış oldukları kavramları ve sözcükleri diğer öğrencilerle paylaşmalarını söyleyiniz. Bir süre sonra matematik ve bilgisa

6.2.1 D - Bilişim Dedektifi İş Başında

SÜRE: 30 dk. KAZANIMLAR 6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır. ANAHTAR KELİMELER Veri, Bilgi MATERYALLER Yok HAZIRLIK Ders öncesinde Ülke Veri Tablosu çalışma kâğıdını sınıf mevcudunun yarısı kadar çoğaltınız ve Veri Tipleri Görseli’ni yansıtmak üzere hazır bulundurunuz. UYGULAMA Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Bu etkinlikte bir arkadaşımız “Bilişim Kahramanı” diğeri ise “Bilişim Dedektifi” olacak. Bilişim kahramanı olan arkadaşımız; - Akıllı şehir sistemi kuran, - Ulusal veri tabanının güvenliğini sağlayan, - Robot öğretmenler geliştiren, - Sağlıklı yaşam uygulamaları geliştiren ancak kimliğini gizli tutmak isteyen bir kişi. Bilişim dedektifimiz ise bilişim kahramanının kim olduğunu bulmak ve onu ödüllendirmek istiyor. Oyunu oynamak için ilk önce bilişim dedektifi olacak kişiyi belirliyor ve sınıfın dışına çıkartıyoruz. Daha sonra ise bilişim kahramanımızı belirliyor ve dedektifimizi geri çağırıyoruz. Dedektifimiz içeri geldiğinde biz

6.2.1 C Ülke Veri Tablosu Oyunu

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 6.5.1.1. Verileri toplayarak türlerine göre sınıflandırır. ANAHTAR KELİMELER Veri, Bilgi MATERYALLER 6.2.1.C1 - Ülke Veri Tablosu Çalışma Kâğıdı 6.2.1.C2 - Veri Tipleri Görseli HAZIRLIK Ders öncesinde Ülke Veri Tablosu çalışma kâğıdını sınıf mevcudunun yarısı kadar çoğaltınız ve Veri Tipleri Görseli’ni yansıtmak üzere hazır bulundurunuz. UYGULAMA Öğrencilere aşağıdaki soruyu sorarak yanıtlarını alınız. Geçen sene verinin ve bilginin ne olduğunu öğrenmiştik. Verinin ve bilginin ne olduğunu kim söylemek ister? sorusunu sorunuz ve öğrencilerin yanıtlarını alınız. Bir süre sonra verinin ve bilginin tanımlarını tahtaya yazınız. Veri: Kavram veya komutların, iletişim, yorum ve işlem için elverişli biçimli gösterimi. Bilgi: Araştırma, gözlem ve benzeri öğrenme yolları ile elde edilen gerçektir. Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz 6.2.1 C Ülke Veri Tablosu Çalışma Kağıdı 6.2.1 C Ülke Veri Tablosu Çalışma

6.2.1 E Bugün Neler Öğrendik?

SÜRE: 10 dk. MATERYALLER 6.2.1.E1 - Veri Türlerini Belirleme ve Değerlendirme Yaprağı UYGULAMA Öğrencilere matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişki hakkında neler öğrendiklerini sorunuz ve yanıtlarını dinleyiniz. Veri ve bilgi arasındaki fark üzerinde durunuz. Öğrencilere, “Oynadığımız oyunda, bir dedektifin kendi işini yaparken verileri nasıl sınıflandırdığını gördük, peki başka hangi işlerde çalışanlar işlerini yapabilmek için verileri sınıflandırırlar, örnek verebilir misiniz?” sorusunu sorunuz. Dersin sonunda öğrencilere Veri Türlerini Belirleme ve Değerlendirme Yaprağı’ndaki boşlukları uygun ifadelerle doldurmalarını ve ifadelerin hangi veri türüne ait olduğunu yazmalarını söyleyiniz. Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz 6.2.1 E Veri Türlerini Belirleme Değerlendirme Yaprağı BenzerKonular: 6.2.1 Haydi Veri Toplamaya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ