Ana içeriğe atla

Kayıtlar

6.1.10 B - Zararlı Yazılım Tayfası

SÜRE: 20dk. KAZANIMLAR 6.2.3.5. Zararlı yazılımları kavrar. Virüs, spam, truva atı vb. zararlı yazılımlardan bahsedilir. ANAHTAR KELİMELER Virüs, Truva Atı, Trojan, Keyloger, Tuş Kaydedici MATERYALLER 6.1.10.B1 - Zararlı Yazılım Tayfası Afişi HAZIRLIK Zararlı yazılım çeşitlerinin bazıları afişte yer almaktadır. Afişte yer almayan, öğrencilerinizin bilmeleri gerektiğini düşündüğünüz zararlı yazılım türleri ile ilgili de bilgi verebilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilerle zararlı yazılımlardan örnekler içeren afişi inceleyiniz. Hangi zararlı yazılımın ne gibi sorunlar oluşturduğunu ve bu konuyla ilgili gerçek hayat örnekleri vermelerini isteyiniz. Olası Yanıtlar Örneğin; tuş kaydeden programlar tüm yazışmalarını takip edebilir, önemli bilgileri ele geçirebilir, parolalara erişebilirler. Bir rootkit, uzaktan bilgisayarın video kamerasını kullanabilir, özel hayatın gizliliğine müdahale edebilir, insanları tehdit edecek veriler elde edebilir. Zararlı Yazılım Tayfası Af

6.1.10 C - Virüsleri Nasıl Fark Ederiz ve Korunuruz?

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.6. Güvenlik yazılımlarının kullanım amaçlarını açıklar. ANAHTAR KELİMELER Virüs, Virüsten Korunma MATERYALLER 6.1.10.C1 - Virüsleri Nasıl Fark Ederiz ve Korunuruz Afişi HAZIRLIK Afişin çıktısını alıp afişi sınıfa asınız. Eğer çıktı alamıyorsanız, sınıfta afişi yansıtıp öğrencilerle virüslere karşı alınabilecek önlemleri tartışınız. UYGULAMA Afiş üzerinden virüslü bir sistemi anlama ve virüs bulaşmasını engelleme konuları hakkında bilgi veriniz. Afişe ek olarak başka neler eklenebileceğini sınıfça bulmaya çalışınız. Virüsleri Nasıl Fark Ederiz ve Korunuruz? Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ 6.1.10 Virüsleri Nasıl Fark Ederiz ve Virüslerden Nasıl Korunuz? Boşluk Doldurma Etkinliği İçin   TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

6.1.10 A - Ünlü Zararlı Yazılım ve Virüs Haberleri

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.5. Zararlı yazılımları kavrar. Virüs, spam, truva atı vb. zararlı yazılımlardan bahsedilir. ANAHTAR KELİMELER Virüs, Zararlı Yazılım, Yayılma, Bulaşma, Zarar Verme MATERYALLER 6.1.10.A1 - Ünlü Zararlı Yazılımlar ve Virüs Haberleri Sunusu HAZIRLIK Derse girmeden önce yapılacak olan sunu ve etkinlikleri gözden geçiriniz. Uygulama esnasında herhangi bir aksaklık yaşamamak için sunumlarınızı ve materyallerinizi önceden bilgisayarınıza yüklediğinizden emin olunuz. Etkileşimli tahtayı açarak görüntü ve ses kontrollerini yapınız. Sunumları öğretmen talimatlarına dikkat ederek gösteriniz. UYGULAMA Sunuyu tahtaya yansıtarak, aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda öğrencilere anlatınız. Zararlı Yazılım ve Virüs Haberleri Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ 6.1.10 Virüslerin Amacı Nedir? Doğru Yanlış Testi İçin  TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

6.1.9 B - Bilgi Gizliliğim

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır. 6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. ANAHTAR KELİMELER Bilgi Güvenliği, Gizlilik MATERYALLER 6.1.9.B1 - Gizlilik Bilgilerim Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK Bu etkinlikte amacımız öğrencilerin hangi bilgilerinin gizli olup olmadığına karar vermeleri ve bu konuda düşünmeleridir. Etkinlik süresince öğrencilerin karar vermekte zorlandıkları ilişkileri belirleyip, bunlar hakkında tartışınız. Önemli olan gizlilik konusunu anlamalarını sağlamaktır. Gizlilik ile güvenlik konusu arasında ilişki kurarak güvenlik açıklarının nasıl oluştuğuna dair fikir sahibi olmalarını sağlayınız. Bilgi Gizliliğim çalışma kâğıdını sınıfta bulunan öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İmkânınız yoksa veya öğrenci sayısı çok fazla ise, tek bir çalışma kâğıdı üzerinden sınıfça tartışarak da etkinliği uygulayabilirsiniz. UYG

6.1.9 C - Gizlilik ve Güvenlik

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder. 6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. ANAHTAR KELİMELER Bilgi Güvenliği, Bilgi Koruma MATERYALLER 6.1.9.C1 - Bilgi Güvenliği Afişi UYGULAMA Afiş iki aşamalıdır. İlk aşaması verileri bekleyen tehlikelerin yer aldığı bölümdür. Bu bölümden önce günlük hayat ile ilgili ilişkilendirme yapabilirsiniz. Öğrencilere daha önce bilgi kaybı yaşayıp yaşamadıklarını sorunuz. Telefon rehberinin silinmesi, ödev kâğıdının kaybolması ve yazılı tarihlerinin unutulması gibi örneklerle yaşadıkları bilgi kayıplarını düşünmelerini isteyiniz. Bu kayıpların bazen birinin müdahale etmesi sonucu bazen de kaza ya da doğal süreçler sonucu oluşabileceğini belirtiniz. Bunların nasıl kayıp olduklarını değerlendiriniz. Örneğin; unutmak, şaşırmak, karıştırmak başımıza gelecek doğal bir sorunken, birilerinin yanlışlıkla ya da isteyerek bize ait bir veriyi almasının dış

6.1.9 D - Bilgi Güvenliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır. Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir. 6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar. 6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder. 6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. ANAHTAR KELİMELER Bilgi Güvenliği, Erişilebilirlik, Veri Bütünlüğü, Gizlilik MATERYALLER 6.1.9.D1 - Bilgi Güvenliği Sunusu 6.1.9.D2 - Bilgi Güvenliği Kamu Spotu Videosu HAZIRLIK Sunuyu gözden geçiriniz, okulun çevresinde alınan güvenlik önlemleri varsa bunları öğrencilerle paylaşmak için derleyiniz, okulda yaşanan güvenlik sorunları varsa bunların bir derlenmesini yapınız. UYGULAMA Sunuyu etkileşimli tahtaya veya projeksiyon cihazı ile yansıtarak, aşağıdaki açıklamalar doğrultusunda öğrencilere anlatınız. Bilgi Güvenliği Kamu Spotunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ Bilgi Güvenl

6.1.9 E - Bilge Kunduz Çalışması

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder. 6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. ANAHTAR KELİMELER Şifreleme, Veri Güvenliği MATERYALLER 6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK “Bilge Kunduz Çalışması” etkinliğinden, bilgiyi şifreleme konusunda öğrencilere örnek olacak bir çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Öğrencilerinizin seviyesine göre örnek sayısını arttırabilir, soruları çeşitlendirebilirsiniz. Uygulama öncesi çalışma kâğıdına göz atıp çözümlere bakınız. UYGULAMA 6.1.9.E1 - Bilge Kunduz çalışma kâğıdını tahtaya yansıtarak öğrencilerle birlikte soruları yanıtlayınız. 1) Bilge Kunduz Hızlı Bilge Kodu Sorusu Çalışma kâğıdını dağıtıp soruyu öğrencilere sorunuz. Öğrencilerin anlamadığı yerleri açıklayarak öğrencilerin yanıtı bulmalarını bekleyiniz. 2) Büyükada Sorusu Bu soruda, şifreleme mantığını çözmenin kolaylığını ve zorluğunu tartışınız. 3) Öğle Yemeği Sorus