Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.1.11 Şapkalar Konuşuyor Etkinliği

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.3.3.2. Sanal ortamda iletişim kurmanın olumlu ve olumsuz yanlarını tartışır. ANAHTAR KELİMELER Sanal Ortam, İletişim MATERYALLER 5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor Kartları HAZIRLIK Etkinlik için 5.1.11.B1 - Şapkalar Konuşuyor kartlarının çıktısını alınız. UYGULAMA 1. Sınıftan 6 öğrenci seçilir. Öğrencilere kırmızı, siyah, yeşil, sarı, beyaz, mavi renkli şapka görsellerinin ve özelliklerinin olduğu kartlar verilir. Ardından şu açıklamalar yapılır: “Şimdi sizinle bir oyun oynayacağız. Elinizde bulunan şapkaların her birinin farklı özellikleri var. Sizden şapkanızın size sağladığı bakış açısı ile size vereceğim konu hakkında düşündüklerinizi anlatmanızı istiyorum. Konuyu verdikten sonra 3 dakika düşünme süreniz olacak. 2. Şapkaların detaylı özellikleri kartlar üzerinde yazmaktadır. Kart özellikleri hakkında tüm öğrencilere bilgi verin: 3. Öğrencilere konuyu söyleyin: “Ülkemizde İnternet’in yaygınlaşması ile sanal ortamda iletişim de hızla

5.1.11 İletişim Araçlarını Tanıyalım Etkinliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.3.3.1. İletişim teknolojilerini tanımlayarak türlerini listeler. "Yazılı, sesli, ve görüntülü-sesli iletişim araçlarına yer verilir." ANAHTAR KELİMELER İletişim Araçları MATERYALLER 5.1.11.A1 - İletişim Araçlarını Tanıyalım Kâğıtları HAZIRLIK İletişim türlerinin yazılı olduğu kâğıtlar duvarlara yapıştırılmak üzere hazırlanır. UYGULAMA 1. Öğrencilere aşağıdaki senaryo verilir; “Elif evde tek başına televizyon izlerken okula gitme saatinin yaklaştığını fark eder. Televizyonu kapatır ve okula gitmek için hazırlanır. Evden çıkmadan önce akşam geç geleceğini hatırlayarak annesine bir not yazar ve notu annesinin görebileceği bir yere bırakır. Evden çıkar. Yolda sınıf arkadaşı Eylül ile karşılaşır. Sohbet ederek okula doğru yürürler…” Senaryo okunduktan sonra öğrencilere aşağıdaki sorular sorulur; a. Sizce iletişim nedir? Öğrencilerden gelen yanıtlar sonucunda bir “iletişim” tanımı ortaya çıkar. Gerekli durumlarda öğretmen tarafı

5.1.10 Eba'yı Keşfediyorum Etkinliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.6. EBA kullanılarak yapılabilecekleri açıklar.     "Ulusal kaynaklarla geliştirilen ortamların ve yazılımların kullanılması teşvik edilir." ANAHTAR KELİMELER EBA, EBA Ders MATERYALLER 5.1.10.C1 - EBA’yı Keşfediyorum Çalışma Kâğıdı Bilgisayar ve İnternet HAZIRLIK Örnek olarak verilmiş konuları değiştirebilir, güncelleyebilir isterseniz konulara ekleme ya da çıkarma yapabilirsiniz. Örnek konuların araştırmasını EBA üzerinden önceden yapmış olmanız etkinliğin süresinin verimli kullanılabilmesi için önemlidir. Etkinlik süresi yetmez ise öğrencileri EBA İnternet sitesine ders dışında girmeleri için yönlendirebilirsiniz. UYGULAMA 1. Önceki etkinlikte EBA kullanımını pekiştirmek için örnek bir uygulama yapın. 2. Konular öğrenciler tarafından araştırılırken aşağıdaki yönergelere dikkat edin. Süreniz dâhilinde verilen konulardan birini ya da sırayla birkaçını uygulayabilirsiniz. 3. Süre konusunda sıkıntı olursa yetişmeyen ko

5.1.10 Bulduğumuz Kaynakları Karşılaştıralım Etkinliği

SÜRE: 40 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.4. Ulaştığı bilginin doğruluğunu farklı kaynaklardan sorgular.     "Bilgilerin bilimsel açıdan güvenilir kaynaklardan alınması gerektiği vurgulanır." 5.3.2.5. Ulaştığı bilgiyi kaynak göstererek düzenler.      "Bilgiler sunulurken dürüst olmanın ve kişi haklarına saygı duymanın önemi vurgulanır. Bilimsel etik çerçevesinde aşırma ve uydurma gibi etik olmayan durumlar açıklanır." ANAHTAR KELİMELER Kaynak, Web Sitesi, Alıntı MATERYALLER 5.1.10.A1 - Web Değerlendirme Formu 5.1.10.A2 - Web Değerlendirme Afiş Afişi yapıştırmak için Bant HAZIRLIK Web Değerlendirme Formlarını öğrenci sayısı kadar çoğaltarak hazır bulundurunuz. Karşılaştıracağınız iki İnternet sitesini önceden belirlemeniz yararınıza olacaktır. İnternet erişiminiz yoksa belirlediğiniz iki İnternet sitesinin ekran görüntülerini çıktı alabilirsiniz. UYGULAMA Bu etkinlik, öğrencilerin çevrimiçi kaynakları deneyimleyerek karşılaştırmaları amacı ile planlan

5.1.9 İnternet'te Arıyorum Etkinliği

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.3. Arama motorlarını kullanarak basit düzeyde araştırma yapar. Katalog tarama, kütüphane, sözlük, ansiklopedi gibi farklı örneklerin incelenmesi sağlanır. ANAHTAR KELİMELER Arama Motorları MATERYALLER 5.1.9.D1 - İnternet’te Aramayı Öğreniyorum Afişi HAZIRLIK Ders öncesinde arama yöntemlerini önceden denemiş olmanız olası aksaklıkların önüne geçecektir. İnternet erişiminin olduğundan emin olunuz. UYGULAMA Afişi, sınıfınız ya da bilgisayar laboratuvarınız dışında, okulunuzda tüm öğrencilerinizin rahatça görebileceği ve inceleyebileceği yerlere asabilirsiniz. 1. Bu etkinlikte öğrencilerin, bir önceki etkinlikte uyguladığınız 5.1.9.C1 - “İnternet’te Aramayı Öğreniyorum” sunumunda yer alan yöntemleri denemeleri planlanmıştır. Bu uygulama ile ilgili olarak: Uygulamanın etkili olabilmesi için, öğrencilerinizin arama yapmalarını isteyeceğiniz konuyu önceden belirleyin. Dilerseniz, konuyu farklı branş dersi öğretmenleri ile iş birliği ya

5.1.9 İNTERNET’İ NE KADAR TANIYORUZ?

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.3.2.1. İnternet adreslerinin oluşumunu ve yapısını anlar. 5.3.2.2. Web tarayıcısı kavramını açıklar ve tarayıcıyı kullanır. Yaygın kullanılan web tarayıcıları tanıtılır. ANAHTAR KELİMELER İnternet, e-posta MATERYALLER 5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği Afişi Bant HAZIRLIK Ders öncesinde 5.1.9.A1 - İnternet Kullanım Grafiği afişini çıktı olarak hazır bulundurunuz. UYGULAMA 1. Öğrencilere, etkinlikle ilgili bilgi verin ve ‘sınıfınızın İnternet kullanım alışkanlıkları hakkında fikir sahibi olacağınız bir çalışma yapacağınızı söyleyin. 2. 5.1.9.A1 - “İnternet Kullanım Grafiği” afişini, sınıfta öğrencilerin görebileceği bir yere asın. (Afişiniz yok ise; afişin içeriğini inceleyin ve afişteki soruları tahtaya yazarak tahtada grafik şeklini oluşturmaya çalışın.) 3. Öğrencilere, aşağıdaki soruları sorun ve onlardan el kaldırarak yanıt vermelerini isteyin. Sorular: a. Kimler şu ana kadar İnternet’te bir konuyu araştırdı? b. Kimler İ

5.1.8 Ağ Bileşenleri Nelerdir? Animasyonu

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 5.3.1.3. Bilgisayar ağlarında kullanılan bağlanma teknolojilerini listeler.    "Modem, kablosuz ağ gibi farklı teknolojiler ağ türleriyle ilişkilendirilerek açıklanır." ANAHTAR KELİMELER Ağ Bileşenleri, Modem, Ağ Kablosu, Ağ Kartı, İnternet MATERYALLER 5.1.8.E1 - Verinin Yolculuğu Animasyonu  (http://www.eba.gov.tr/video/izle/71546d950cef3cb5745dcb33979cbc5656c89c79a0019) UYGULAMA Verinin ağ ortamındaki yolculuğunu gösteren animasyonu açınız ve öğrencilerinizle birlikte izleyiniz. Videoda yer alan zaman aralıkları ve bu zaman aralıklarında verilen bilgiler aşağıda, basamaklar halinde listelenmiştir. Dilerseniz bu bilgilere videoyu başlatmadan önce göz atabilirsiniz. 1. 00.00 sn.- 00.16 sn. aralığında ağ kartının tanımı yapılmıştır. Ağ Kartı: Bir bilgisayarın ağ üzerindeki diğer araçlarla veri alış verişini sağlayan iç donanım birimidir. 2. 00.17 sn. - 00.33 sn. aralığında ağ kartından çıkan verinin modeme nasıl ulaştığı açıkl