Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma!

Ünite Adı: 5.1.6 Dijital Zorba Karşımda Durma Kazanımlar: 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.     "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." 5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duymayı bilir. 5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.     "Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir." Çevrimiçiyken Zorbalıklarla Baş Etme Etkinliği İçin TIKLAYINIZ Dijital Yurttaşlık Sözleşmesi İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.6 Dijital Dünyanın Suçluları Konusu İçin TIKLAYINIZ 5.1.7 Gizli ve Güvenli Mi? Konusu İçin TIKLAYINIZ 5.1.5 Dijital Zorba Karşımda Durma Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.5 Dijital Yurttaşlık

ÜNİTE ADI:   DİJİTAL YURTTAŞLIK KAZANIMLAR 5.2.2. Dijital Vatandaşlık 5.2.2.1. Dijital vatandaşlık uygulamalarının kullanım amaçlarını ve önemini kavrar.     "E-devlet, e-randevu, e-bankacılık, e-okul gibi uygulamaların incelenmesi sağlanır." 5.2.2.2. Dijital kimliklerin gerçeği yansıtmayabileceğini fark eder.      "Çevrimiçi ortamlarda dürüst olma ve sahte kimlikler oluşturmama üzerinde durulur." 5.2.2.3. Dijital paylaşımların kalıcı olduğunu ve kendisinden geride izler bıraktığını fark eder. Ünite Sunumu Dijital Yurttaşlık Sunumunu indirmek için  TIKLAYINIZ Ünite Etkinliği Dijital Yurttaş Zihin Haritası İçin  TIKLAYINIZ İyi Bir Dijital Yurttaşsam İçin  TIKLAYINIZ Dijital Ayak İzi Etkinliği İçin  TIKLAYINIZ Ünite Afişi İyi Bir Dijital Yurttaş Ol Afişini İndirmek İçin  TIKLAYINIZ Ünite Testi Dijital Ayak İzi Testi İçin TIKLAYINIZ Ünite İnteraktif Oyunu Dijital Yurttaşlık İnteraktif Ünite Sonu Değerlendirme Oyunu İçin TIKLAYINI

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim

ÜNİTE ADI:   6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim KAZANIMLAR 6.2.1.1. İnternet etiğinin önemini ifade eder. 6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir. Sanal ortamlarda da doğru ve dürüst olunması gerektiği vurgulanır. 6.2.1.3. Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri tartışır. Sanal ortamda karşılaşılabilecek olumsuz davranışlara karşı duyarlı davranılması üzerinde durulur. Ünite Sunumu 6.1.4 A Bilgi - Etik ve İnternet Etiği Sunumu için  TIKLAYINIZ 6.1.4 C Bilgi - Zorba Olma Zorbadan Korkma İçin   TIKLAYINIZ Ünite Etkinlikleri 6.1.4 B Çalışma - Eğrisi Doğrusu Hikayesi İçin TIKLAYINIZ 6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz İçin TIKLAYINIZ 6.1.3 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz İçin TIKLAYINIZ İnteraktif Eşleştirme Oyunu Artık Daha Bilinçliyim( İnternet Etiği) Eşleştirme Oyunu İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 5.1.4 Etik Değerler Konusunun Sunumu İçin  TIKLAYINIZ

6.1.3 Dosyalarım Nerede

ÜNİTE ADI:   6.1.3. Dosyalarım Nerede KAZANIMLAR 6.1.3.1. Dosya uzantılarına göre dosyaların temel özelliklerini açıklar. pdf, mp3, mp4, gif, jpeg, odt gibi farklı dosya türleri ile çalışmalar yapılır. Elektronik ortamdaki  dosyaları farklı biçimlere dönüştürmeleri sağlanır. 6.1.3.2. Basılı ortamdaki verileri elektronik ortama aktarır. 6.1.3.3. Elektronik ortamdaki verilerin sınıflanması ve saklanması için doğru yaklaşımları uygular. Harici disk, bulut bilişim yaklaşımlarından örnekler verilir. 6.1.3.4. Dosya ve klasör sıkıştırma işlemlerini yapar. 6.1.3.5. Dosyaların saklanması ve dosyalara erişilmesi konusunda strateji geliştirir. Dosyaların saklanması ile ilgili çalışma ortamının özelleştirilmesi vurgulanır. Ünite Sunumu 6.1.3 A Bilgi - Hangi Dosya Türü Sunumu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.3 C Çalışma - Basılı Belgemi Dijital Yaptım Çalışması İçin  TIKLAYINIZ 6.1.3 D Bilgi - Dosyam Nerede Kaldı? Çalışması İçin  TIKLAYINIZ 6.1.3 E Bilgi - Eyvah Dosyam Evde Kaldı Çalışması İ

5.1.4 ETİK DEĞERLER

ÜNİTE ADI:   ETİK DEĞERLER KAZANIMLAR 5.2. Etik ve Güvenlik 5.2.1.1. Etik ve bilişim etiği ile ilgili temel kavramları açıklar. 5.2.1.2. Bilişim teknolojileri ile İnternet’i kullanma ve yönetme sürecinde etik ilkelere uymanın önemini açıklar.      "Bilgisayar laboratuvarı, İnternet ve bilişim teknolojilerinin kullanım süreçlerinde kurallara uygun davranılması gerektiği vurgulanır." 5.2.1.3. Çevrimiçi ortamda başkalarının haklarına saygı duyar. 5.2.1.4. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılacak durumları fark eder.       "Etik kurallara uyulmaması durumunda karşılaşılacak durumlara yönelik örnekler üzerinde durularak adil kullanım ilkelerinden bahsedilir." Ünite Sunumu Etik Değerler Ünite Sunumunu indirmek için  TIKLAYINIZ Ünite Etkinlikleri İnternet Etik Kullanma Kılavuzu İçin  TIKLAYINIZ Duyduk Duymadık Demeyin Etkinliği İçin  TIKLAYINIZ İnternet Etiği Kullanım Ağı Etkinliği İçin  TIKLAYINIZ İnternet ve BİT Ku

6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum

ÜNİTE ADI:   6.1.2 İşletim Sistemini Tanıyorum KAZANIMLAR 6.1.2.1. İşletim sistemi kavramını açıklar. 6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar. "Kullanıcı arayüzü, dosya yönetim sistemi, çekirdek kavramlarına ayrıntıya girilmeden yer verilir." 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. "Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur." Ünite Sunumu 6.1.2 A - İşletim Sistemini Tanıyorum Sunumunu indirmek için  TIKLAYINIZ Ünite Etkinlikleri - Çalışma Kağıtları 6.1.2 A Bilgi - Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdı İçin  TIKLAYINIZ 6.1.2 B Çalışma - Rüya'nın Seyir Defteri Çalışma Kağıdı İçin  TIKLAYINIZ 6.1.2 C Bilgi - İşletim Sistemi Ne Yapar Çalışma Kağıdı İçin  TIKLAYINIZ 6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemi Karşılaştırma Etkinliği İçin  TIKLAYINIZ 6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz Etkinliği İçin  TIKLAYINIZ İnteraktif Ünite Etkinlikleri 6.1.2 B Ç

6.1.1 Bilişim İle Değişim

ÜNİTE ADI:  6.1.1. Bilişim İle Değişim 6.1.1. Bilişim teknolojilerinin günlük yaşamdaki önemini değerlendirir. "Çağımızın teknolojik yeniliklerinden bahsedilir."  6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve risklerini örnekler üzerinden tartışır. "Bilişim teknolojileri kullanılarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel bozulmaların da olabileceği ifade edilir."  6.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir."  6.1.3. Bilişim teknolojilerinin beden ve ruh sağlığına etkilerini yorumlar.  a) Teknoloji bağımlılığının sağlık ve zaman kaybına yol açabileceği vurgulanır.  b) Aile ve sosyal çevreye ayrılan zamanın sanal ortam etkinliklerine ayrılan zamandan daha değerli olduğu vurgulanır.  c) Teknolojiyi kullanırken zamanını etkili bir şekilde yönetme üzerinde durulur. Ünite Sun