Ana içeriğe atla

6.1.12 B - Ben Şüpheciyim

6.1.12 B - Ben Şüpheciyim

SÜRE: 20 dak.

KAZANIMLAR
6.3.2.2. Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder.
Ulaşılan bilgilerin doğruluğu konusunda şüpheci yaklaşımlarla farklı kaynaklardan
sorgulama yapmaları sağlanır.

ANAHTAR KELİMELER
Arama Motorları

MATERYALLER
6.1.12.B1 - Veri Kaynakları Değerlendirme Afişi
6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları Tablosu

HAZIRLIK
Öğrencilerin grup çalışması yapması için her gruba bir 6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosu çıktısı verilmelidir.

UYGULAMA
Etkinliğe arama sonuçlarında karşımıza çıkan bilgilerin her zaman doğru ve güvenilir olmadığını
hatırlatarak başlayınız.
“Her sonuç aradığımız sonucu içermez, her sonuçta yazan bilgiler doğru değildir. Bu sebeple arama sonuçlarımızı değerlendirirken şu ölçütlere bakmalıyız.” diyerek afişi sununuz.
Daha sonra öğrencileri üç veya dört kişilik gruplara ayırınız. Bu maddeler incelendikten sonra öğrencilere Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosunu veriniz. Grup çalışması ya da bireysel çalışma sizin tercihinize kalmakla birlikte her grup ya da öğrenci sayısı kadar çıktı alınız. Böyle bir imkânınız yoksa görseli yansıtıp grupların kendi sıralama seçimini yapmasını isteyiniz.
Kaynakları sıralamaya almak zorunda olmadıklarını belirtiniz. Kaynağın neden sıralamaya girdiğine,
neden önce ya da sonra yer alması gerektiğine dair not almalarını isteyiniz.
Sonuçları sınıfta tartışınız.

ÖĞRETMENE NOT:
Bu kısımdaki arama konusunu değiştirip kendi sonuçlarınızdan da sonuç tablosu oluşturabilirsiniz.

6.1.12.B1 - Veri Kaynakları Değerlendirme Afişini indirmek için TIKLAYINIZ

6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosunu indirmek için TIKLAYINIZ

Şüpheciyim Ben Etkinliğinin Cevap Anahtarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.12 Ara-Tara Sor-Sorgula Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Haftası Dökümanları

Bilişim Haftası ile dökümanları indirmek için tıklayınız Benzer Konular: Bilişim ve İnternet Kulübü Yıllık Planı İndirmek İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Balık Yeme Oyun Yapımı

Scratch ile beraber balık yeme oyun örneği yapacağız. Scratch ile beraber yapacağımız balık yakalama oyun örneği için 3 balık ve 1 köpek balığı ekliyoruz sahnemize. Köpek balığını seçip kod kısmına resimdeki kod parçalarını ekliyoruz. Köpek balığımız sürekli hareket halinde olacağı için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod bloğunu alıyoruz. İç Kısmına ise köpek balığının farenin hareket yönünde hareket etmesi için Hareket menüsünden “Fare Oku yönünde dön” kod parçasını ekliyoruz. Böylece fareyi biz nereye götürürsek köpek balığıda o yönde gidecek. Giderken 3 adım atacak . Öncelikle Veri Menüsünden Yenen Balıkların sayısını tutması için “Yenen Balık” adında bir değişken oluşturuyoruz. Bunu tüm kuklalara uygula diyoruz. Balıklardan birini seçip içerisine kodları yazmaya başlıyalım. Oyun başlar başlamaz yenen balık 0 olsun. Balıklar görünsün. Balıklar sürekli hareket edeceği için Kontrol menüsünden “Sürekli Tekrarla” kod parçası ekleyip içerisine şu kod