Ana içeriğe atla

6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım

6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım
SÜRE: 25 dak.

KAZANIMLAR
6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler.
6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler.
6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır.
6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır.

ANAHTAR KELİMELER
Forum

MATERYALLER
Fon Kartonu

HAZIRLIK
Derse girmeden etkinlikliği gözden geçiriniz. Dersten önce sınıf mevcudunun dörtte biri kadar fon
kartonu temin ediniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinize “Sesli ve görüntülü iletişim ilk olarak hangi araçla sağlanmıştır?” sorusunu sorunuz.
Peki sizce sesli ve görüntülü iletişim araçları nelerdir? Hem göze hem de kulağa hitap eden, çoklu ortam teknolojilerini kullanan araçlardır.
• Televizyon
• Bilgisayar
• Tablet
• Telefon
• Sinema
“Şimdi forum mantığını anlamak için sizinle bir çalışma yapalım.” diyerek aşağıdaki çalışmaya geçiniz.
Bu çalışmada, öğrencilerin istasyon tekniğini kullanarak forum mantığını anlamaları hedeflenmiştir.
Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda etkinliği uygulayabilirsiniz.
Öğrencilerinizi sınıf mevcudunuza göre dörderli ya da altışarlı gruplara ayırınız. Her grubun başına da bir grup yöneticisi belirleyiniz. Her gruba birer tane farklı renklerde fon kartonu dağıtınız. Öğrencilerden bu fon kartonuna, belirli bir amaçla açılmış forum başlığı yazmalarını
isteyiniz.
Öğretmene Not:
İstasyon Tekniği Nedir? Bir ödev ya da proje için bütün sınıfın her istasyonda (belirlenen gruplarda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak işi tamamlamaya çalıştıkları tekniktir. Bu teknik, öğrencileri bir sonraki adıma götürmeyi ve yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir. İstasyon tekniği sayesinde öğrenciler, eş zamanlı olarak çeşitli öğrenme etkinliklerini gerçekleştirebilirler. Öğrenme istasyonları, sınıf tartışmalarını geliştiren ve öğrencilerin bağımsız iş yapma algısını geliştirerek özgüvenini arttıran bir tekniktir.

Öncelikle grupları isimlendiriniz.
Grup İsimleri;
1. Grup: Matematik Dersi Forum Grubu
2. Grup: Fen Bilimleri Dersi Forum Grubu
3. Grup: Bilişim Teknolojileri Forum Grubu
4. Grup: Yeni Teknolojiler Hakkında Bilgi Forum Grubu

Her grup konusu ile ilgili bir sorunu tartışmaya başlar. Sorun ile ilgili olarak alınan kararlar gruplarda
bulunan fon kartonlarına yazılır. İki dakikanın sonunda, grup yöneticileri sabit kalacak şekilde tüm grup üyeleri sonraki gruba gecer. Öğrenciler yeni gittikleri gruplarda, kartonda yazılanları inceleyerek yorum yazabilir, ihtiyaç duydukları durumlarda grup yöneticilerinden bilgi alabilirler. Öğrenciler, bu şekilde ilerleyerek dört grupta da çalışma yaptıktan sonra çalışma bitirilir.
Çalışma sonunda tüm gruplardan kartonda yazanları paylaşmaları istenir.

Sohbet Ediyoruz
Aşağıdaki soru ve açıklamalardan yararlanarak, sohbet hakkında öğrencileri bilgilendiriniz;

Çevrimiçi Sohbet Nedir?
İki veya daha fazla kişinin aynı zaman içerisinde internet üzerinden iletişim sağlayabilmesidir. Çevrimiçi sohbet bir yazılım aracılığı ile yapılabileceği gibi doğrudan internet sayfası üzerinden de yapılabilir.

Sohbet Yazılımları Nedir?
Günümüzde yazışmanın yanı sıra, sesli ve görüntülü iletişim de sağlayan sohbet yazılımları bulunuyor.

Sohbet Yazılımının Sağladığı Kolaylıklar Nelerdir?
Sohbet yazılımları sesli ve görüntülü konuşmamızı sağlar. Gönderilen ileti, fotoğraf, video veya dosya karşıdaki kişiye o anda ulaşır. Sohbet listemize istediğimiz kişileri ekleyebilir ve böylece istediğimiz kişilerle iletişim kurabiliriz.

Benzer Konular:

6.1.13 İletişim Benim İşim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...

Scratch Öğretmen Hesabı Oluşturma, Sınıf ve Öğrenci Ekleme Nasıl Yapılır, Öğrenci Şifresi Nasıl Verilir?

 Blok tabanlı programlama öğretilmesi konusunda büyük bir çoğunluğumuz scratch programını kullanırız. Öğrenciler zevkli bir şekilde blok tabanlı programlamayı uygulama yaparak öğrenirler. Scratch programını masaüstü bir şekilde kullanabileceğimiz gibi öğrencilerle beraber bir platform üzerinden de ortak çalışmalar yapabilir veya öğrencilerin yaptığı çalışmaları görebilirsiniz. Bu platformun adresi  https://scratch.mit.edu/ dir. Öğretmen Hesabı Oluşturma https://scratch.mit.edu/educators linkine tıkladıktan sonra veya scratch.mit.edu adresine girdikten sonra sayfanın en altında Hakkımızda kısmında yer alan eğitimciler için linkine de tıklayarak scratch öğretmen hesabı sayfasına ulaşabilirsiniz. Eğitimciler için linkine tıklayalım (  https://scratch.mit.edu/  adresindeki ana sayfanın en altında bu link yer almaktadır) Buradan Öğretmen hesapları butonuna tıklayalım. Hesap isteği butonuna tıklayalım. Scratch öğretmen hesabına girişte kullanacağımız bir kullanıcı adı...