Ana içeriğe atla

Scratch ile Çizgi İzleyen Araba Yapımı

Scratch programı ile çizgi izleyen araba örneğini yapacağız. Uygulamamız şu şekilde olacak. Yapacağımız araba pistinde, oluiturduğumuz araba çizginin dışına çıkmadan çizgiyi takip edecek.

Çizgi İzleyen Araba - Scratch Örnekleri


scrtach ile Çizgi İzleyen Araba  yapımı
Scratch programı ile yapacağımız çizgi izleyen araba örnek uygulaması için öncelikle bir tane araba pisti yapacağız. Bunun için Sol altta olan sahne seçiliyor. Sonrasında ekranın ortasında olan Diziler ile Sesler sekmesinin ortasındaki dekorlar kısmına tıklıyoruz. Burada daire simgesini seçip pistin rengini belirtikten sonra içi boş dolgusuz bir daire çiziyoruz. Dairenin kenarı kalın çizelim.

Çizgi İzleyen Araba - Scratch Örnekleri
Sonrasında kukla kısmında olan kalem simgesine tıklıyoruz(Kukla çiz). Burada dikdörtgen bir araba çiziyoruz. ufak iki tane kare çiziyoruz. Bunlar arabanın tekerlekleri olacak. İki tane çok daha ufak dikdörtgen çiziyoruz. Bunların ikisini farklı renkler ile yapıyoruz. Çünkü, çizginin dışına çıkıp çıkmadığını daha kolay ve sağlıklı kontrol edebilmemiz için. Arabayı, pistin siyah çizginin üzerine koyuyoruz. Buradaki en önemli nokta, arabayı küçültüyoruz. Arabanın önündeki iki tane renkli far sadece siyah çizginin üstünde olsun. Eğer, farlardan biri siyah çizginin dışına taşıp zemin rengini görürse yazdığımız kodlar istediğimiz gibi çalışmayabilir.

Scratch ile oyun yapımı
Gelelim arabanın içine yazacağımız kodlara. Yeşil bayrak tıklanınca arabanın durmasını istediğimiz yerin koordinatlarını yazıyoruz. Programın çalışmasını nerede bırakırsak bırakalım. Araba hep o koordinatta olacak. 90 dere yönüne dön ise araba her programa başladığında belirttiğimiz koordinatta saat yönünün tersinde başlayacak. Sonra arabamızı hareket ettirmeye ve çizginin dışına çıkıp çıkmadığını kontrol etmeye geldi. Arabamız yön tuşlarıyla değil kendi kendine sürekli hareket edecek. Bunun için Kontrol menüsünden Sürekli tekrarla kodunu ekliyoruz. Arabamız her hareketinde 3 adım gidecek. Şimdi, arabamız hareket ederken çizgiyi takip edip etmediğini eğer kodu ile kontrol ediyoruz. Burada iki ihtimal var araba sağ tarafa doğru kayarsa öncelikle sağ far beyaz zemine değecek ve o esnada sol far hala siyah çizginin üzerinde olması lazım. Diğer ihtimal ise araba sola doğru kayabilir öncelikle sol far çizgiden çıkacak ve sağ far siyah çizginin üzerinde olması lazım. Eğer kodunun içine iki ihtimal aynı anda gerçekleşeceği için İşlemler menüsünden Ve kodunu ekliyoruz içine ise algılama menüsünden Seçeceğimiz renkler bir birine değdi mi? kodunu ekliyoruz. Mavi renk beyaz renge değdimi(sağ far beyaz zemine değdi mi?) sol far rengi siyah çizgi üzerinde mi? böyleyken arabanın yönünü 15 derece sağa çeviriyoruz.(bu dereceyi kendinize göre ayarlayabilirsiniz)eğer böyleyken arabanın yönünü hemen çevirmezsek araba izlediği çizgiden çıkar. Aynı işlemi arabanın sola kayması içinde yapıyoruz.




Çizgi İzleyen Arabanın Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Çizgi İzleyen Arabanın Çalışır Halini Görmek İçin TIKLAYINIZ


Benzer Konular:

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)


Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi Haftalık Konu Materyalleri

  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 1. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta - Bilişim İle Tanışıyorum 2. Hafta - Bilgisayarımda Gördüklerim Görmediklerim 3. Hafta - Dosya Yönetimi   4. Hafta - Etik Değerler 5. Hafta - Dijital Yurttaşlık 6. Hafta - Dijital Zorba, Karşımda Durma! 7. Hafta - Gizli ve Güvenli Mi? 8. Hafta - Bilgi Bağları 9. Hafta - İnternet'te Arama, Bilgilerimi Tarama 10. Hafta - Araştırma - Kaynak Doğrulama 11. Hafta - İletişim Teknolojileri ve İşbirliği 12. Hafta - Görsel İşleme Programları 13. Hafta - Kelimeleri Nasıl İşlerim 14. Hafta - Sunum Yapıyorum 15. Hafta - Dijital Ürün Oluşturuyorum 16. Hafta - Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz 17. Hafta - Sınıf Dergimiz Sahnede 18. Hafta - Genel Tekrar  5. Sınıf Bilişim Teknolojileri Dersi 2. Dönem Haftalık Konu Materyalleri 1. Hafta -  Bulmaca Buldurmaca 2. Hafta -  En İyi Çözümü Buldum 3. Hafta -  Yönergeleri Takip Et  4. Hafta -  Ver Elini Veri 5. Hafta -  Mantıklı Düşün...