Ana içeriğe atla

Kayıtlar

6.1.2 E Çalışma - İşletim Sistemi Uzmanımızı Arıyoruz

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi MATERYALLER 6.1.2.E1 - Rozet Görseli HAZIRLIK Bu etkinlik işletim sistemi tanımının yapılıp işletim sistemi bileşenlerinden bahsedildikten sonra yapılacak bir etkinliktir. İşletim sistemi ile ilgili Doğru/Yanlış seçeneklerini içerir. Uygulama öncesi önermeleri okuyunuz, uygun gördüğünüz soruları çıkarınız, birkaç soru da kendiniz ekleyerek ön hazırlık yapınız. Birinci olan öğrenci ya da öğrencilere “İşletim Sistemi Uzmanı” rozeti veriniz. UYGULAMA Önce tüm sınıfın ayakta olmasını sağlayınız. Aşağıdaki önermeleri tek tek okuyunuz. Öğrencilerden önermenin yanlış olduğunu düşünen parmak kaldırır. Doğru olduğunu düşünen hareket etmez. Yanlış yanıt veren öğrenciler elenir. Yandaki rozet görselini çıktı alıp rozetleri keserek soruların hepsini bilen öğrencilere veriniz. Görselde 16 rozet vardır. Daha fazla öğrencinizin tüm sorulara doğru yan

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk

6.1.2 C Bilgi - İşletim Sistemi Ne Yapar?

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar. Kullanıcı arayüzü, dosya yönetim sistemi, çekirdek kavramlarına ayrıntıya girilmeden yer verilir. 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Arayüz, Akıllı Cihazlar MATERYALLER 6.1.2.C1 - İşletim Sistemi Ne Yapar, Ne Yapmaz? Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK 6.1.2.C1 - İşletim Sistemi Ne Yapar, Ne Yapmaz? çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. Alternatif olarak çalışma kâğıdını etkileşimli tahta ya da projeksiyondan yansıtarak etkinliği gerçekleştirebilirsiniz. Öğrencilerin işletim sistemi ile diğer yazılımların görevleri arasındaki farkı anlamalarına yönelik bu etkinlikte, bazı görevler çok net ayrılırken bazıları tartışılabilmektedir. Uygulama öncesi bunlara göz atıp aklınıza gelen diğer çelişkili ya da doğru örnekleri listeye ekleyebilirsiniz. UYGULAMA

6.1.2 B Çalışma - Rüya'nın Seyir Defteri Etkinliği

SÜRE: 15 dk KAZANIMLAR 6.1.2.1. İşletim sistemi kavramını açıklar. 6.1.2.2. İşletim sistemlerinin bileşenlerinin görevlerini kavrar. ANAHTAR KELİMELER Kullanıcı arayüzü, dosya yönetim sistemi, çekirdek kavramlarına ayrıntıya girilmeden yer verilir. İşletim Sistemi, Format, Arayüz, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.B1 - Rüya’nın Seyir Defteri Çalışma Kâğıdı Çoğalttığınız çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Dağıtılan çalışma kâğıdındaki metinde bulunan boşlukların üst taraftaki kavramlar ile doldurulması gerektiğini belirtiniz. Öğrencilere “Boşluk doldurmada kavram havuzunu kullanmak zorunlu değildir. Bazı kavramlar kullanılmayabilir veya bazı boşluklara uygun birden fazla kavram gelebilir.” şeklinde bilgi veriniz. Konu Çalışma Kağıdı ve Cevap Anahtarı Rüya'nın Seyir Defteri Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ Rüya'nın Seyir Defteri Çalışma Kağıdının Cevap Anahtarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ İnteraktif Çalışma Etkinliği Rüya'nın

6.1.2 A Bilgi - Bilgisayar Birimleri Çalışma Kağıdı Etkinliği

Derse giriş etkinliği olarak Bilgisayar Birimleri çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Çalışma kâğıdı öğrencilerin öncelikle basit sonra da biraz daha detaylandırılmış bir şekilde bilgisayar birimlerini oluşturan ögeleri ve bu ögelerin birbirleriyle ilişkilerini anlamalarını sağlayacaktır. Şemalar, işletim sisteminin bilgisayar birimleri arasındaki yerini daha iyi anlamayı amaçlamaktadır. İşletim sistemini anlatan sunudan sonra öğrencilerin boşlukları doldurmasını isteyiniz. Sunu başlamadan önce, öğrencilere sunu bitiminde şemalardaki terimleri yerleştirmelerini isteyeceğinizi belirtiniz. Bu haftaki dersimizin amacı öğrencilerin işletim sistemi yazılımlarının görevlerini anlamalarını ve farklı işletim sistemleri arasındaki farklardan haberdar olmalarını sağlamaktır. 6.1.2.A2 - İşletim Sistemi sunusunu tahtaya yansıtınız. Bu sunu sonrasında öğrencilerin, “İşletim sistemleri ne yapar?”, “Hangi cihazların işletim sistemi vardır?”, “Arayüz nedir?” sorularına yanıt vermeler

6.1.1 C Çalışma - Teknolojik Ben ve Ruhum

SÜRE: 25 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.3. Bilişim teknolojilerinin beden ve ruh sağlığına etkilerini yorumlar. a) Teknoloji bağımlılığının sağlık ve zaman kaybına yol açabileceği vurgulanır. b) Aile ve sosyal çevreye ayrılan zamanın sanal ortam etkinliklerine ayrılan zamandan daha değerli olduğu vurgulanır. c) Teknolojiyi kullanırken zamanını etkili bir şekilde yönetme üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Doğru Oturma, Teknoloji Bağımlılığı, Zamanı Etkili Kullanma MATERYALLER 6.1.1.C1 - Nasıl Otursam? Görseli 6.1.1.C2 - Teknolojinin Öbür Yüzü Posteri 6.1.1.C3 - Teknolojinin Etkileri Çalışma Kâğıdı Ders öncesi 6.1.1.C1 - Nasıl Otursam Görseli’ni çıktı alarak sınıf panosuna asınız ve öğrencilerle görsel hakkında tartışınız. Teknolojinin faydalarının çok olmasına rağmen uygunsuz kullanımı hâlinde ciddi sağlık problemlerine neden olabileceğini hatırlatınız ve öğrencilerin bilgisayar kullanırken ergonomiye dikkat etmelerini söyleyiniz. Teknolojinin yanlış kullanımı sonucu

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve