SÜRE: 60 DK.
KAZANIMLAR
5.5.2.10. Farklı yapılar için oluşturduğu algoritmaların sonucunu yordayarak hataları
ayıklar.
ANAHTAR KELİMELER
Blockly oyunlar, blok tabanlı programlama
MATERYALLER
5.2.12.D1 - “Blockly Bulmaca Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
5.2.14.D1 - “Blockly Kuş Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
5.2.15.C1 - “Blockly Kaplumbağa Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı
HAZIRLIK
Derse girmeden önce Blockly Oyunlar sayfası üzerinde oyunların farklı çözümleri üzerinde alıştırmalar
yapılabilir.
UYGULAMA
Bu etkinlikte öğrencilerden, “Blockly Oyunlar” sayfasında yer alan
- Labirent
- Kuş
- Kaplumbağa
- Film
bölümlerinde çözümü yapılan seviyeleri tekrar çözmeleri için 10’ar dakika süre verilir.
Öğrenciler etkinliğe başlamadan önce aşağıdaki yönergeler paylaşılır;
• Her bir bölüm için ayrılan süre 10 dakikadır.
• Çözümü yaparken bir önceki çözümde neleri eksik yaptığınızı hatırlayınız.
• Bir problemin birden fazla çözüm yolu olduğunu hatırlayınız. Siz de çözümleri yaparken renk,
boyut, blokların dizilişi gibi faktörleri değiştirerek programın bu çözümleri kabul edip etmeyeceğini
inceleyebilirsiniz.
• Hazırsanız başlıyoruz.
Her bir oyun için öğrencilere ayrılan süre (10 dk.) bitiminde ortalama 5 dakikada ‘“Blockly Oyun
çözümleri” pdf dokümanı yardımıyla özet yapılarak diğer oyuna geçilir.
Yorumlar
Yorum Gönder