Ana içeriğe atla

6.2.9 C SCRATCH’İ DENİYORUM


6.2.9 C SCRATCH’İ DENİYORUM

SÜRE: 15 DK.


KAZANIMLAR
6.5.2.1. Blok tabanlı programlama aracının arayüzünü ve özelliklerini tanır.
Açık kaynak kodlu veya ücretsiz erişilebilen programlama platformları kullanılabilir.

ANAHTAR KELİMELER
Scratch, Kodlama

MATERYALLER
Scratch Programı

HAZIRLIK
Ders öncesinde Scratch 2 indirmek için https://scratch.mit.edu/download/scratch2 veya scratch 3 için https://scratch.mit.edu/download adresinden Scratch’i bilgisayar veya etkileşimli tahtaya
indirebilirsiniz.

UYGULAMA
Bilgisayar dersliğindeyseniz:
Eğer bilgisayar dersliğindeyseniz öğrencilerin Scratch 2 indirmek için https://scratch.mit.edu/download/scratch2 veya scratch 3 için https://scratch.mit.edu/download adresinden ‘Scratch’i
Bilgisayarına İndir’ bölümünden programı indirmelerini isteyin. Ardından programı açarak
incelemeleri için öğrencilere zaman tanıyın. Öğrencilerin birlikte çalışmalarına ve birbirlerine soru
sormalarına izin verin.

10 dakikanın sonunda öğrencilerin düşüncelerini alın;

Neler keşfettiniz?
Neyi bilmek istersiniz?

Ardından şu soruları sorun:

İçinizden kuklanın ses çıkarmasını sağlayabilen var mı?
Arka planı değiştirmeyi başaran var mı?
Kod blokları konusunda yardım bulmayı başaran var mı?

Sınıfta, etkileşimli tahta ile çalışıyorsanız;

http://scratch.eba.gov.tr/ adresinden ‘Scratch’i Bilgisayarına İndir’ kısmından programı indirerek giriş
yapmalarını sağlayın.

Öğrencilerden gönüllü olanların tahtaya gelerek denemeler yapmasına izin verin.

Birkaç öğrencinin deneme yapmasını sağladıktan sonra aşağıdaki soruları sorun:

Kedinin ses çıkarmasını sağlayabilecek biri var mı?
Arka planı değiştirebilecek biri var m?
Kod blokları konusunda yardım bulabilir miyiz?

Etkinlik sonunda öğrencilere Scratch ile ilgili neler keşfettiklerini ve neleri bilmek istediklerini sorun.

Benzer Konular:

6.2.9 Scratch ile Tanışıyoum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

5.1.1 Bilişim İle Tanışıyorum

ÜNİTE ADI:  BİLİŞİM İLE TANIŞIYORUM BT.5.1.1. Bilişim İle Tanışıyorum KAZANIMLAR 5.1.1. Bilişim Teknolojilerinin Günlük Yaşamdaki Önemi 5.1.1.1. Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları açıklar. "Teknoloji, bilişim ve bilişim teknolojileri kavramlarından bahsedilir." 5.1.1.2. Geçmişten günümüze bilgi ve iletişim teknolojilerindeki değişimi fark eder. "Bilişim teknolojilerinin gelişimine katkı sağlayan bilim insanlarından bahsedilir." 5.1.1.3. Farklı bilişim teknolojilerinin olumlu ve olumsuz yönlerini tartışır. "Bilişim teknolojilerinin eğitimde, mühendislikte, iletişimde, banka vb. alanlarındaki katkıları ele alınır. Teknoloji sayesinde hayatın kolaylaştığı ancak sanal dolandırıcılık gibi durumlarda teknolojinin olumsuz etkilerinin olabileceği ifade edilir." 5.1.1.4. Bilişim teknolojilerini kullanmanın beden ve ruh sağlığı üzerindeki etkilerini ve olası belirtilerini açıklar. "Ergonomi ilkeleri, İnternet, teknoloji ...