Ana içeriğe atla

5.2.15 B KAPLUMBAĞA MATEMATİKTEN ANLAR MI?


5.2.15 B KAPLUMBAĞA MATEMATİKTEN ANLAR MI?

SÜRE: 20 DK.

KAZANIMLAR
5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

ANAHTAR KELİMELER
Algoritma, Yönerge, Algoritmik Düşünme.

MATERYALLER
Blockly oyun temelli programlama uygulamaları sitesi.
Açıklama: Blockly sitesi çevrimiçi ya da bilgisayara indirilerek çevrimdışı ortamda kullanılabilmektedir. Bu amaçlarla şu İnternet adreslerinden erişim sağlanabilir:
Çevrimiçi Kullanım: http://kod.eba.gov.tr/tr/index.html
Çevrimdışı Kullanım: https://github.com/google/blockly-games/wiki/
5.2.15.C1 - “Blockly Kaplumbağa Oyun Çözümleri” pdf dokümanı

HAZIRLIK
Ders süresini verimli kullanabilmek amacıyla Blockly Kaplumbağa oyunun çözüm aşamalarını “Blockly Oyun Çözümleri” pdf dokümanı üzerinden ders öncesinde inceleyebilirsiniz.

UYGULAMA
Öncelikle öğrencilere “Yönergeleri Takip Et” ve “Arkadaşımı Yönlendiriyorum” etkinlikleri anımsatılır.
Ardından birbirimizi yönlendirerek farklı şeyler de gerçekleştirebilir miyiz sorusu sorularak öğrencilerin görüşleri alınır.
Sınıftan istekli iki öğrenci belirlenerek küçük bir uygulama yapılır. Öğrencilerden birisine üçgen çizmeyi sağlayan bir yönerge metni verilir, diğer öğrencinin gözlerini kapatması istenir. Yönergenin bulunduğu öğrencinin gözleri kapalı olan diğer öğrenciyi aşağıdaki komutlarla yönlendirerek üçgen çizdirmesi sağlanır.

• Kalemi tahtaya değdir.
• Yerden 60 derece açı ile 25 cm boyunda bir çizgi çiz.
• Sağa doğru 60 derece açı ile yere doğru 25 cm boyunda bir çizgi daha çiz.
• Kalemin ucunu sola 60 derece açı ile ilk noktaya birleştir.

Tahtada oluşan şekil tartışma açılarak öğrencilerin görüşleri ve gönüllü öğrencilerin deneyimleri alınır.
Küçük oyun uygulaması tamamlandıktan sonra, öğrencilere “Şimdi aynı komutları Blockly üzerinde bir
programlama işlemi için kullanalım.” denilerek Blockly Kaplumbağa oyununa geçiş yapılır.


Blockly giriş ekranından “Kaplumbağa Oyunu” öğrencilerle birlikte açılır.


Ekranda yer alan açıklama birlikte okunarak neler yapmamız gerektiğine dair öğrencilerin görüşleri
alınır.


Öğrencilerin görüşlerinin alınmasının ardından birlikte seçilen öneriler uygulanarak çözüme
ulaşılmaya çalışılır. Sonuca ulaşılmazsa 5 dk. sonra çözüm öğrencilerle paylaşılarak uygulama
tamamlanır.


Bu seviye için nelerin değiştirilmesi gerektiği sorusu öğrencilere yöneltilerek yanıtları alınır.
Çözüme ulaşan öğrencilerin ulaşamayan öğrencilere rehberlik ederek çözümü birlikte
bulmaları sağlanır. Sonucun paylaşılmasının ardından öğrencilerin soruları yanıtlanır ve
üçüncü seviyeye geçilir.


Çözüme ulaşabilmeleri için öğrencilere 5 dk. süre tanınır. Bu aşamada desenlere göre açılarımızın
değişiklik gösteriyor olduğu bilgisinin paylaşılması kolaylaştırıcı olacaktır. Sürenin ardından çözüme
yönelik görüşler tartışılarak seviye birlikte çözümlenir. Çözümün ekranda paylaşılmasının
ardından öğrencilerin soruları yanıtlanarak etkinlik tamamlanır.





Benzer Konular:

 5.2.15 Kaplumbağa kadar hızlıyım Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Proje Konuları

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ VE YAZILIM DERSİ PROJE ÖDEV KONULARI Çocuklar için uygun web sayfalarını araştırıp tanıtma ve afiş hazırlama. Bilişim suçlarına örnek olabilecek gerçek olaylar araştırıp sunma. Alınacak tedbirleri açıklama ve afiş hazırlama. Sosyal Medya araçlarını araştırıp tanıtma, sağladığı faydaları açıklama afiş hazırlama. İnternette arama yaparken kullanılan teknikleri araştırma afiş hazırlama. Arama motorlarının geçmişini araştırıp gelişim aşamalarıyla tanıtma afiş hazırlama.(Dünden bugüne arama motorlarının tarihi) Bilgisayarların tarihi gelişimini araştırıp açıklama. Tarihteki en önemli icatları araştırma afiş hazırlama. Robotlar konusunda araştırma afiş hazırlama. İşletim sistemi nedir? Neden önemlidir? En az iki işletim sistemini karşılaştırarak avantaj ve dezavantajlarını gösteren bir afiş çalışması hazırlayınız. (Karşılaştırılacak işletim sistemleri Win7 ve Win8) İnternetin ...

Sınav Analizi

Okul idaresi tarafından istenen Sınav Analizini indirmek için TIKLAYINIZ Sınav Analizi 25 soruluk sınav içindir. Eğer 20 soruluk sınavınız varsa soruların cevaplarına 4 değilde 5 puan verip, sondaki 5 soruluk kısmı silip kullanabilirsiniz. Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.