SÜRE: 25 DK.
KAZANIMLAR
5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.
ANAHTAR KELİMELER
Programlama, Blockly, Kaplumbağa Oyunu, Döngüler
MATERYALLER
Blockly Kaplumbağa Oyunu’na ait ekran görüntüleri (4 adet)
HAZIRLIK
Blockly Kaplumbağa Oyunu’na ait ekran görselleri çıktı alınır ve bant ile tahtaya yapıştırılabilir hâle
getirilir.
UYGULAMA
Blockly Kaplumbağa Oyununa ait ekran görselleri tahtanın üzerine yapıştırılır. Her bir görsel arasında
beyin fırtınası çıktılarını yazmak için yeterince boşluk kalmasına dikkat edilmelidir.
Öğrencilere aşağıdaki açıklama yapılır;
“Şimdi daha önce birlikte uygulama yaptığımız Blockly Kaplumbağa oyunu ile ilgili beyin fırtınası
yapacağız. Oyunun farklı aşamalarına ait 4 adet görselin çıktısını aldım ve tahtaya oyundaki sırasına
göre yapıştırdım. Bu görsellerin amacı, sizin, görseller yardımıyla oyunun o aşamasında neler yaptığınızı hatırlamanız ve aklınıza gelen ilk kelimeleri bana söylemeniz. Sırayla görsellerin önünde duracağım. Ben hangi görselin önünde duruyorsam siz de o görselle ilgili aklınıza gelen kelimeleri söyleyiniz. Söylediğiniz her kelimeyi yazmaya çalışacağım. Yazamadıklarım olursa lütfen tekrar hatırlatınız.”
Açıklama sonrasında “hazırsanız başlıyoruz” uyarısı yapılır ve uygulamaya geçilir.
Beyin fırtınası sonucunda çıkan bilgiler son 5 dakika öğretmen tarafından sıralı bir şekilde toparlanır ve
Kaplumbağa oyununun bir özeti aktarılır.
Benzer Konular:
5.2.16 Blockly ile Çözebileceğimiz Problemler Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Yorumlar
Yorum Gönder