SÜRE: 30 DK
KAZANIMLAR
6.5.2.2. Blok tabanlı programlama aracında sunulan bir programın işlevlerini açıklar.
ANAHTAR KELİMELER
Blok, Döngü, Kontrol
MATERYALLER
6.2.10.B1 - Blokları Keşfedelim Görseli
HAZIRLIK
6.2.10.B1 - Blokları Keşfedelim görselini etkileşimli tahtaya yansıtın
UYGULAMA
Blokları Keşfedelim görselini tahtaya yansıtınız. Eğer bilgisayar sınıfında iseniz öğrencilerin Scratch
programı aracılığıyla, çalışmayı kendilerinin yapmasını sağlayınız. Eğer çalışmayı sınıfta yapıyorsanız,
görseli tahtaya yansıtarak, öğrencilerin önerilerine göre blokları dizerek ortak bir deneyim alanı
oluşturunuz.
Öğrencilere yalnızca bu 10 Scratch bloğunu kullanarak bir proje yaratmaları için 15-20 dk. zaman
veriniz. Farklı kuklaları ve arka planları denemeleri için onları cesaretlendirebilirsiniz.
Bu sürenin sonunda öğrencilerden geri bildirim gruplarında toplanarak birbirlerine geri bildirim vermelerini isteyiniz.
Sonrasında öğrencilere şu soruları sorunuz;
Sadece 10 blok kullanmanın zor yanı neydi?
Sadece 10 blok kullanmanın kolay yanı neydi?
Etkinliği tamamladıktan sonra bir sonraki etkinliğe geçebilirsiniz.
Konu ile ilgili dökümana aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz
Benzer Konular:
6.2.10 Scratch'i Keşfediyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ
Tüm Scratch Örnekleri İçin TIKLAYINIZ
(Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)
Yorumlar
Yorum Gönder