Ana içeriğe atla

5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2


5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2

SÜRE: 25 DK.

KAZANIMLAR
5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir.
5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur.

ANAHTAR KELİMELER
Blockly Oyunlar, Blok Tabanlı Programlama

MATERYALLER
Kâğıt, kalem
Blockly Oyunlar - Film oyunu sayfası
5.2.17.B1 - Blockly Oyunlar Film 1-2 Sunumu
5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı

HAZIRLIK
Ders süresini verimli kullanabilmek amacıyla Blockly Film oyununun 1. ve 2. seviyeleri çözülerek çözüm aşamaları “Blockly Oyun Çözümleri” pdf dokümanı üzerinden incelenebilir.

UYGULAMA
Derse giriş etkinliği olarak öğrencilerden kâğıt ve kalem hazırlamaları istenir ve şu açıklama yapılır.
Şimdi sizinle küçük bir çizim oyunu oynayacağız. Bir sayfaya, bir daire, kalın bir dikdörtgen ve iki ince
dikdörtgen kullanarak ellerini havaya kaldırmış bir insan resmi çizmenizi istiyorum. Bu çizimi yaparken lütfen arkadaşlarınızın çizimlerine bakmayınız.

Çizim için gerekli şekiller tahtaya yazılır ve öğrencilere 2 dk. süre verilir. Daha sonra yapılan çizimleri
tüm sınıf aynı anda havaya kaldırır. Çizimler incelendiğinde birbirinden oldukça farklı çizimlerin ortaya
çıktığı görülecektir.

Ardından Blockly oyunlarda “Film” bölümünün 1.seviyesi tahtada gösterilir. Öğrencilerden tahtada
gördükleri resimle kendi çizdikleri resmi karşılaştırmaları istenir ve şu sorular sorulur:

• Çizdiğiniz resim ile tahta gördüğünüz resimde kullanılan şekiller aynı mı?
• Kullanılan şekiller benzer olmasına rağmen, çizdiğiniz resim ile tahtadaki resim arasında neden
farklılıklar ortaya çıktı?
• Peki bu resmin aynısını çizmeniz için benim size hangi bilgileri vermem gerekirdi?

Öğrencilerden yanıtlar alındıktan sonra şu açıklama yapılır:
“İstenilen şekli bire bir çizebilmek için bize çeşitli matematiksel değerler gereklidir. Örneğin size büyük
dikdörtgenin boyutlarının (en- boy) kaç cm olacağını söyleseydim, muhtemelen birbirine daha benzer
şekiller ortaya çıkacaktı.”

“Blockly Oyunlar içerisinde yer alan “Film” bölümünde, çeşitli geometrik şekilleri, istenildiği biçimde
çizecek daha sonra ise bu şekilleri hareket ettireceğiz.”

Ardından “5.2.17.B - Film Yapıyorum” sunusu “Öğretmen Notu” metinleri ile birlikte öğrencilerle
paylaşılır. Slayt paylaşımı süresince öğrenciler, kendileri deneme yanılma yolu ile çözüme ulaşmaya
çalışacaklardır. Bu nedenle her öğrencinin önündeki bilgisayarda “Blockly Oyunlar Film” bölümünün
açık olması gerekmektedir.

Slayt gösterimi sırasında öğrencilerin programı deneyimlemek için zamana ihtiyacı olacaktır.




Benzer Konular:

 5.2.17 Film Yapıyorum Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

NTC Sensörü ile Sıcaklık Ölçümü Yangın Alarmı- Mblock İle Arduino

NTC ısıya duyarlı bir sensördür.  Bu uygulamamızda NTC Sensörü ile Sıcaklık ölçümü yapıp ve Buzzer Kullanarak bir yangın alarmı uygulaması yapacağız.  Malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-1 adet Buzzer 4-1 adet NTC Sensörü 5-Jumper Kablolar 6-1 adet Led Malzemelerine ihtiyacımız var. Breadboard'muza eklediğimiz Buzzer'ın uzun bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 11  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Buzzer'ın kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. NTC Sensörü 2 adet bacak var. Bacakları eşit boydadır. Bacakların birine direnç bağlıyoruz. Direncin ucunu 5 Volta bağlıyoruz. Direnç bağladığımız bacaktan yine kablo ile Analog pinlerin birisine bağlıyoruz. A0 olarak bağlantısını kurdum. NTC'nin diğer bacağını ise GND(negatif) uca bağlıyoruz. Led'in ise uzun bacağına direnç bağlıyoruz. Bu uçtan ise 8 nolu dijital pine kablo ile bağladım. Kısa bacağını ise GND...

Kitap Okuma Afişi - PSD İndir

Kitap Okuma Afişi Kitap Okuma Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Yazılar: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)