Ana içeriğe atla

IR Uzaktan Kumanda İle Led Yakma Uygulaması-Mblock İle Arduino

IR uzaktan kumanda ile led yakıp söndürme uygulaması yapacağız.

 Malzeme listesi:

1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-1 adet IR Uzaktan Kumanda
4-Jumper Kablolar
5-2 ader Led

Malzemelerine ihtiyacımız var.

Bağlantı Şeması:

IR Uzaktan Kumanda İle Led Yakma Uygulaması-Mblock İle Arduino

Breadboard'muza eklediğimiz IR uzaktan kumanda sensörünün bir ayağını 2 nolu dijital pine, GND bacağını Arduino Uno'da GND, diğer bacağını ise 5 Volta bağlıyoruz. Ledlerin uzun bacağına direnç bağlayıp o ayaklarını 5 ve 6 nolu dijital pinlere diğer bacaklarını ise GND ucuna bağlıyoruz.

Kod Kısmı:

IR Uzaktan Kumanda İle Led Yakma Uygulaması-Mblock İle Arduino

Not: IR uzaktan kumandası için kodları kullanmak için Mblock programını Uzantılar menüsünden Uzantıları yönet kısmından IR yazıp aratın IRKontrol(Erdal Delebe hocamızın yazdığı)uzantısını indirp kurmanız lazım öncelikle

Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına IR uzaktan kumandasının sensöründen gelen var mı kodu ekliyoruz. Yani kumandaya basılı mı diye? Her tuşa basıldığında bir kod üretir. Bu kodları görmek için Seri porta merhaba yaz kodunun içine İşlem menüsünden birleştir kodunu ekleyip; Sol tarada Tuş Kodu yazalım, Sağ tarafa ise Gelen Tuş Kodunu yazalım. Böylece, hangi tuşa basıyorsak o tuşun kodunu seri portta görebiliriz.(Seri portu harf haline getirmeniz lazım) Bu kodları bir word dosyasında tutalım. Sürekli tuşa basarsak farklı rakamlar çıkabilir. O yüzden seri şekilde tuşlara basmadan hangi tuşun hangi kodu ürettiğini görelim. Sonra Veri menüsünden Tuş isimli bir değişken yapalım. Bu değişkenin içine gelen tuş kodlarını atayalım. Ve IR'den veri alma kodunu ekleyelim. Sürekli olarak veri geldin çünkü. Sonra, Kontrol menüsünden eğer kodu ile hangi tuşa basılıp basılmadığının kontrolünü yapabiliriz. Zaten, word dosyasında hangi tuşun hangi kodu ürettiğini tutmuştuk. Eğer tuş verisindeki sayı bizim o tuşun ürettiği sayıya eşitse ledlerden birini yak diğerini söndür. Ben 2 tuş için gelen kodu tuttum.(EĞer kodunun içindeki 123, 345 rakamları temsilidir. ) Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.



Programın Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ


Not: IR uzaktan kumanda sensörünü, fritzing(devre çizim programı)’e eklemek için IR sensor fritzing part yazıyoruz google’a. Çıkan siteden bunu indirip fritzing’in mine kısmına ekliyoruz. Devre şemasının üzerine sonradan eklediğimiz sensörün üzerine sağ tıklayıp kovaya ekle kısmından my parts’ı seçip ekleyelim. Fritzing programından çıkarken my part kısmına eklediğiniz seyi kayıt edeyim mi diye soracak sonradan kullanmak isterseniz kaydet’i seçebilirsiniz.

Benzer Konular: 


Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)






Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch İle Analog Saat Yapımı

  Scratch ile Analog Saat Yapımını anlatacağım. Scratch programında yeni bir çalışma sayfası ekleyip arka plan olarak daha önceden seçtiğimiz bir saati arka plan dekoru olarak ekliyoruz.   Sonra Kuklalar kısmından ister kütüphanede bulunan hazır çubuklardan birini kullanabilirsiniz, isterseniz kalemle kendinize bir saniye için kullanılacak düz bir çubuk çizebilirsiniz. Kendiniz çizerseniz ekranda gözükecek merkez noktasından çizebilirsiniz. Gelelim kod kısmına; Yeşil bayrak tıklandığında saniye her değiştiğinde ses çıkması için bir ses ekledim ses menüsünden. Saniyenin dönme açısı şu şekilde hesaplanır. Bir çember 360 derece bölünüyor. Bir dakikada 60 saniye var ve 60 saniyede çemberin etrafında saniye bir tur atıyor. O zaman 360/60 yaptığımızda her bir saniyeden dönme açısını buluruz ve bu açı her 1 saniye bekleyerek değişecek.  NOt: Saniye, saatinin merkezinde dönerken kaymalar olabilir kendiniz merkezi bularak ayarlama yapabilirsiniz. Analog Saatin Kodlarına Ulaşm...

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez ...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...