Ana içeriğe atla

Su Seviyesi Ölçümü - Mblock İle Arduino


Su sensörü, su seviyesini ölçmek için kullanılan bir sensördür. Bu sensörlerin verilerini analog çıkış pinine aktarır. Bu uygulamamızda Su Sensörü ile su seviyesi ölçümü yapacağız 


 Malzeme listesi:


1-Arduino Uno
2-BreadBoard 
3-1 adet Su Sensörü
4-Jumper Kablolar
5-1 ader Buzzer

Malzemelerine ihtiyacımız var.

Bağlantı Şeması:

Su Seviyesi Ölçümü - Mblock İle Arduino

Breadboard'muza eklediğimiz Buzzer'ın uzun bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 10  nolu dijital pine bağlantı kuruyoruz. Buzzer'ın kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Su sensörünün 3 ucu var S olan Analog pinlerden birine bağlıyoruz. Ben, A0 analog pinine bağladım. + ucu 5Volta, - ucu ise GND kısmına bağlıyoruz.

Kod Kısmı:

Su Seviyesi Ölçümü - Mblock İle Arduino


Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kodunu ekliyoruz. Kontrol menüsünden sürekli tekrarla kodunu ekledikten sonra iç kısmına su seviyesini bize göstermesi için seri porta merhaba yaz kodunu ekleyip işlemler menüsünden birleştir komutunu ekliyoruz. Birleştir komutunun sol kısmına Okunan değer yazıyoruz, sağ kısmına ise A0 pinini oku kodunu ekliyoruz. Böylece sensörün ölçtüğü su seviyesini bize gösterecek. Sonra kontrol menüsünden eğer ise kodunu alıyoruz. İçine işlemler menüsünden büyük komutu ekliyoruz. Eğer, A0 pininin ölçtüğü su seviyesi 250 den büyük ise(bu değeri istediğiniz şekilde yazabilirsiniz) 8 nolu dijital pine bağladığımız buzzer çalsın. Su seviye 0.5 saniye bekleyip sürekli olarak değişsin.Kartlar menüsünden Arduino Uno(veya hangi kartı kullanıyorsanız onu seçin) Seçtikten sonra, Düzenle menüsünden Arduino kipini seçin ve  Arduinoya yükle butonuna basarak,  yazdığımız kodları arduino kartımıza göndermiş yüklemiş oluruz. Böylece programımız çalışmaya hazır bir hal alır.



Programın Kodlarını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Not: Su sensörünü, fritzing(devre çizim programı)’e eklemek için water sensor fritzing part yazıyoruz google’a. Çıkan siteden bunu indirip fritzing’in mine kısmına ekliyoruz. Devre şemasının üzerine sonradan eklediğimiz sensörün üzerine sağ tıklayıp kovaya ekle kısmından my parts’ı seçip ekleyelim. Fritzing programından çıkarken my part kısmına eklediğiniz seyi kayıt edeyim mi diye soracak sonradan kullanmak isterseniz kaydet’i seçebilirsiniz.

Benzer Konular: 


Tüm Mblock İle Arduino Örnekleri İçin TIKLAYINIZ

(Tüm Mblock ile Arduino Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki Mblock ile Arduino örneklerinede ulaşabilirsiniz)




Yorumlar

Popüler Yayınlar

Scratch İle Dijital Ayak İzi Testi Oluşturma

 Derste öğrencilerimizin dijital ayak izi testini scratch ile yapacağız. Bunun için ekranımıza teste yönergeleri verecek bir kukla, evet ve hayır cevapları için 2 buton ekliyoruz. Sorduğumuz soruların cevabı evet ve hayır şeklinde olacağı için evet ve hayır sayısını tutacak değişkenler oluşturuyoruz. Testin sonunda ise evet sayılarının toplamını 2 ile hayır sayılarının toplamını 1 ile çarpıyoruz. Sonucu ise evet puan toplam ve hayır puan toplam değişkenine atıyoruz. Bu değişkenlerdeki değerleri toplayıp toplam puan değişkenine atıyoruz. Sonucun sayısal değerlerinin karşılığı var. Bunları yazının sonunda vereceğim. Geçelim kodlama kısmına; İnsan kuklamızın içine aşağıdaki kodları yazıyoruz. Yeşil bayrak tıklanınca evet, hayır ve toplam sonucu tutan değişkenleri 0 yapıyoruz. Sıfır yapmamızdaki amaç testi yeniden başlattığımızda daha önce testi yapanın puanları sıfırlansın, önceki test ile puanlar karışmasın. Sonra görünüm menüsünden 5 saniye boyunca ekranda test ile yönergeler çıkıp ...

5.1.2 B Çalışma - Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliği

Klavye Tuşlarını Tanıyorum Etkinliğinde Yönergede Yazan Tuşları Önce Bulup Daha Sonra İstenilen Renge Boyayalım. Klavye görselindeki tuşları bularak yönergede istenen renge boyayınız. 1. Kısa yol ve simge seçimi için kullanılan kontrol tuşlarını SARI renge boyayalım. 2. Yazı yazarken boşluk bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KIRMIZI renge boyayalım. 3. Yazı yazarken paragraf başı bırakmaya yarayan tuşu bulalım ve KAHVERENGİ renge boyayalım. 4. Sola (geriye) doğru silmek için kullanılan tuşu bulalım ve LACİVERT renge boyayalım 5. Yazı karakterlerinin (harflerin) bulunduğu tuşları YEŞİL renge boyayalım 6. Sayı yazmak için kullanılan tuşları bulalım ve MAVİ renge boyayalım. 7. Sürekli büyük harf veya küçük harf yazmak için kullanılan tuşu MOR renge boyayalım. 8. Sayıların üzerindeki karakterleri yazmamızı sağlamak için sayı tuşu ile birlikte basılan tuşları bulalım ve AÇIK MAVİ renkte boyayalım . 9. Sadece yön tuşlarını SİYAH renge boyayalım. 10. Onaylama veya yazı yazark...

Mblock İle Trafik Lambası

 Mblock programı ile trafik lambası uygulaması yapacağız. Kodlara geçmeden önce trafik lambası devremizde gerekecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-3 adet LED 4-3 adet 220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Not: Kırmızı,Sarı,Yeşil ışık veren ledlere ihtiyacımız var. Eğer, beyaz renkli led kullanacaksanız uygulama öncesi yukarıdaki 3 rengi veren ledleri tek tek tespit etmeniz gerekiyor. Breadboard'muza eklediğimiz Ledlerin uzun bacağına 220 ohm'luk dirençleri ekliyoruz. Direnclerin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizdeki 2,3,4  nolu dijital pinlere kuruyoruz(Ben 2 nolu dijital pine Yeşil,3 Noluya Sarı,4 Noluya Kırmızı ledimi bağladım) Ledlerin kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da 3 adet bulunan GND(negatif)ucuna bağlıyoruz. Devre şeması aşağıda yer almaktadır. Şimdi gelelim mBlock'taki kodlarımıza; Mblock programında Robotlar menüsünden Arduino programı başlangıç kod...