Ana içeriğe atla

Kayıtlar

6.2.16 SCRATCH PROJEM

  KAZANIMLAR 6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. MATERYALLER 6.2.16.A1 - Scratch Projesi Değerlendirme Ölçeği 6.2.16 A PROJE GRUPLARI VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ 6.2.16 B SCRATCH PROJEM 6.2.16 C SCRATCH PROJEM Benzer Konular: Scratch Uygulama Örnekleri İçin  TIKLAYINIZ Not: Açılan Sayfada en altta bulunan "Diğer Yayınları" tıklarsanız diğer sayfalardaki scratch örneklerini görebilirsiniz.

6.2.16 A PROJE GRUPLARI VE ÇALIŞMA YÖNERGESİ

  SÜRE: 20 DK KAZANIMLAR 6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. ANAHTAR KELİMELER Scratch, Proje, Kodlama MATERYALLER 6.2.16.A1 - Scratch Projesi Değerlendirme Ölçeği HAZIRLIK Projeleri değerlendirmek üzere öğrenci sunumları sırasında kullanacağınız 6.2.16.A1 - Scratch Projesi Değerlendirme Ölçeği’ni inceleyiniz. UYGULAMA      Bu dersi ve sonraki haftaları öğrencileri Scratch’te bugüne kadar öğrendiklerini kullanarak kendi keşiflerini yapmalarına teşvik edecek bir proje çalışması ile tamamlayınız. Proje çalışmaları sırasında; • Öğrencilerin bireysel veya grup olarak tamamlayacağı bir proje yapmasını sağlayınız. • Öğrencilere, çalışmaları süresince zaman zaman başka öğrencilerden veya gruplardan destek alabileceklerini söyleyiniz. Örnek proje konuları şunlardır; Bir konu hakkında bilgi veren bir öğretici program, Belirli bir konuda alıştırmalar içeren bir alıştırma programı veya genel kültür yarışması, Belirli kuralları olan eğitsel bir oyun, Belirli bir

6.2.16 C SCRATCH PROJEM

  SÜRE: 35 DK KAZANIMLAR 6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur. ANAHTAR KELİMELER Scratch, Proje, Kodlama HAZIRLIK Bu bölüm geçen dersin son 20 dakikasında başlayan proje çalışmasının devamı şeklinde tasarlanmıştır. UYGULAMA Bir önceki derste başlanmış olan proje çalışmasına devam ediniz. Öğrencilerden alınan geri bildirimler sonucunda görülen aksaklıkları gidermek için gerekli yönlendirmeleri yapabilirsiniz. Dersin sonunda öğrencilere önümüzdeki hafta proje sunumlarının yapılacağını hatırlatmayı unutmayınız. Benzer Konular: 6.2.16 Scratch Projem Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ Tüm Scratch Örnekleri İçin  TIKLAYINIZ (Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

6.2.16 B SCRATCH PROJEM

  SÜRE: 20 DK KAZANIMLAR 6.5.2.15. Tüm programlama yapılarını içeren özgün bir proje oluşturur ANAHTAR KELİMELER Scratch, Proje, Kodlama HAZIRLIK Öğrenciler grup çalışması yapacaksa, grupların dağılımını belirleyiniz. Bir sonraki hafta yapılacak proje sunumları için bir sıralama da oluşturabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilerinizi öncelikle tasarım günlüklerinde projeleri hakkında not almaya ve nasıl bir proje yapacaklarına karar vermeye yönlendiriniz. Aralarında dolaşarak proje fikirlerine ilişkin geri bildirim verebilirsiniz. Arkadaşlarından fikir almaları için teşvik edebilirsiniz. Benzer Konular: 6.2.16 Scratch Projem Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ Tüm Scratch Örnekleri İçin  TIKLAYINIZ (Tüm Scratch Örneklerine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

6.2.15 OYUN YAZIYORUM

  KAZANIMLAR: 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur. 6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. MATERYALLER 6.2.15.A1 - Yıldız Toplayan Çocuk Programlama Adımları 6.2.15.B1 - Akvaryum Oyunu Programlama Adımları 6.2.15 A YILDIZ TOPLAYAN ÇOCUK 6.2.15 B AKVARYUM OYUNU Benzer Konular: Scratch Uygulama Örnekleri İçin  TIKLAYINIZ Not: Açılan Sayfada en altta bulunan "Diğer

6.2.15 B AKVARYUM OYUNU

  SÜRE: 35 DK KAZANIMLAR 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur. 6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. ANAHTAR KELİMELER Değişken Oluşturma, Koşul Kullanma, Döngüler MATERYALLER 6.2.15.B1 Akvaryum Oyunu Programlama Adımları HAZIRLIK Proje için Scratch programı kullanılacağından sınıfta internet bağlantısı olduğundan veya bilgisayarlarda Scratch programının çevrimdışı

6.2.15 A YILDIZ TOPLAYAN ÇOCUK

  SÜRE: 40 DK KAZANIMLAR 6.5.2.5. Doğrusal mantık yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.6. Doğrusal mantık yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.7. Karar yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.8. Karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.9. Çoklu karar yapıları içeren programlar oluşturur. 6.5.2.10. Çoklu karar yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.11. Döngü yapısını içeren programlar oluşturur. 6.5.2.12. Döngü yapısını içeren programları test ederek hatalarını ayıklar. 6.5.2.13. Bir algoritmayı uyarlamak için en uygun karar yapılarını seçer. 6.5.2.14. Farklı programlama yapılarını kullanarak karmaşık problemlere çözüm üretir. ANAHTAR KELİMELER Değişken Oluşturma, Koşul Kullanma, Döngüler MATERYALLER 6.2.15.A1- Yıldız Toplayan Çocuk Programlama Adımları HAZIRLIK Bu oyunda kullanılacak dekor, çocuk ve yıldız görsellerini internetten indirip dersten önce Scratch’e yükleyebilir veya Scratch’t