Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.2.1 Bulmaca Buldurmaca

KAZANIMLAR 5.5.1. Problem Çözme Kavramları ve Yaklaşımları 5.5.1.3. Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar. 5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. 5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder. 5.5.1.17. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tespit eder. MATERYALLER 5.2.1.C1 - Kurt Kuzu Ot Görseli 5.2.1.C2 - Kurt Kuzu Ot Kartları 5.2.1.C3 - Problem Çözme Grup Çalışması Kâğıdı 5.2.1.C4 - Kurt Kuzu Ot Animasyonu 5.2.1.D1 - Hanoi Kuleleri Kuralları Yansıtma 5.2.1.D2 - Hanoi Kuleleri Çalışma Kâğıdı 5.2.1.D3 - Hanoi Kuleleri Çözümleri ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Giriş - Hoş Geldiniz (5 dk.) B. Bilgi - Problemler ve Problem Çözme (15 dk.) C. Çalışma - Kurt Kuzu Ot Problemi (30 dk.) D. Çalışma - Hanoi Kuleleri Bilmecesi (25 dk.) E. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.) Ünite Alt Konu Başlıklarına Aşağıdaki Linklerden Ulaşabilirsiniz 5.2.1 B - Problemler ve Problem Çözme İçin TIKLAYINIZ 5.2.1 C - Kurt

5.2.1 C - Kurt Kuzu Ot Problemi ve Çözümü

SÜRE: 30 dk. KAZANIMLAR 5.5.1.3. Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar. 5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. 5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Soyutlama, Algoritmik Düşünme ANAHTAR KELİMELER Problem Çözme Süreci, Problem Çözme Adımları, Günlük Yaşam Problemi MATERYALLER 5.2.1.C1 - Kurt Kuzu Ot Görseli 5.2.1.C2 - Kurt Kuzu Ot Kartları 5.2.1.C3 - Problem Çözme Grup Çalışması Kâğıdı 5.2.1.C4 - Kurt Kuzu Ot Animasyonu HAZIRLIK: •• Kurt Kuzu Ot hikâyesi, Problem Çözme Basamakları çalışma kâğıdı ve Kurt Kuzu Ot kartlarının (renkli veya siyah beyaz) çıktısını alın. •• Kurt Kuzu Ot kartlarını keserek çocuklara hazırlayın. •• Kurt Kuzu Ot animasyonunu etkileşimli tahta / projeksiyon aracılığıyla göstermek üzere hazırlayın. UYGULAMA: 1. Sınıfı 4 - 5 kişilik gruplara ayırın. Öğrencilere bir soru soracağınızı ve bunu “Problem Çözme Basamakları”nı uygula

5.2.1 B - Problemler ve Problem Çözme

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 5.5.1.3. Problem çözmede temel kavramları tanımlayarak problem türlerini açıklar. 5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. ANAHTAR KELİMELER Problem Çözme Adımları, Problem Çözme Kavramları, Problem Çözme Yaklaşımları Konu İle İlgili Dökümanları Aşağıdaki Linklerden İndirebilirsiniz 5.2.1 B Problemler ve Problem Çözme Sunusu Benzer Konular: 5.2.1 Bulmaca Buldurmaca Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

5.2.1 D - Hanoi Kuleleri Bilmecesi

SÜRE: 25 dk. KAZANIMLAR 5.5.1.4. Problem çözme sürecinde takip edilmesi gereken adımları fark eder. 5.5.1.5. Verilen bir problemi analiz eder. 5.5.1.17. Matematik ve bilgisayar bilimi arasındaki ilişkiyi tespit eder. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Belirsizlikle Baş Etme Becerisi, Algoritma Oluşturma, Ayrıştırma, Genelleme ANAHTAR KELİMELER Problem Çözme Süreci, Problem Çözme Adımları MATERYALLER 5.2.1.D1 - Hanoi Kuleleri Kuralları Yansıtma 5.2.1.D2 - Hanoi Kuleleri Çalışma Kâğıdı 5.2.1.D3 - Hanoi Kuleleri Çözümleri HAZIRLIK Bu etkinlikte, bir çok oyuncakçıda bulunabilen ahşap bloklar kullanılabileceğiniz gibi çalışma kâğıdında bulunan görselleri kullanarak ya da bilgisayar bağlantısı olan sınıflarda, İnternet’te bulunan oyunlardan biri ile de uygulama yapabilirsiniz. UYGULAMA 1. Öğrencileri gruplara ayırın. Ahşap oyuncak bloklarını ya da Hanoi Kuleleri Çalışma Kâğıdını çocuklara dağıtın ve oyunun kurallarını tahtaya yansıtın. 2. Önce 2 halka ile ve sonra

6.1.18 Videomu Düzenliyorum

KAZANIMLAR 6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. 6.4.3.5. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu video dosyasını çevrimiçi ortamda paylaşır. MATERYALLER 6.1.18.A1- Kurt Kuzu Ot Animasyonu 6.1.18.B1- Çevre Kirliliği Videosu ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Bilgi - Windows Movie Maker Öğreniyorum (40 dk.) B. Çalışma - Windows Movie Maker Öğreniyorum (25 dk.) B1. Çalışma - Windows Movie Maker ile Video Düzenleme B2. Çalışma - Videomu Üretiyorum C. Çalışma - Video Dosyamı Paylaşıyorum (10 dk.) D. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.) Ünite Etkinlikleri 6.1.18 A- Windows Movie Maker Öğreniyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ 6.1.18 B - Windows Movie Maker Öğreniyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ 6.1.18 B1 - Windows Movie Maker İle Video Düzenleme Konusu İçin TIKLAYINIZ 6.1.18 B2 - Videomu Üretiyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ 6.1.18 C Video Dosyamı Paylaşıyorum Konusu İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.17 Ses ve Video İşleme Programları Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.1.18 G

6.1.18 B Windows Movie Maker Öğreniyorum

SÜRE: 25 dk. KAZANIMLAR 6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. ALTERNATİFLİ ETKİNLİKLERE DAİR GENEL AÇIKLAMA İlk defa Windows Movie Maker kullanacak öğrenciler için B1. Windows Movie Maker ile Video Düzenleme çalışmasını yapınız. Daha önce Windows Movie Maker veya benzer programlar hakkında deneyim sahibi olan öğrencilerle ise B2. Videomu Üretiyorum çalışmasını yapabilirsiniz.  Aşağıdaki linklere tıklayarak Video düzenleme ve videomu üretiyorum konularına ulaşabilirsiniz. 6.1.18 B1 Windows Movie Maker ile Video Düzenleme 6.1.18 B2 Videomu Üretiyorum Benzer Konular: 6.1.18 Videomu Düzenliyorum Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

6.1.18 B1 Windows Movie Maker İle Vİdeo Düzenleme

SÜRE: 25 dk. KAZANIMLAR 6.4.3.4. Video dosyaları ile ilgili düzenleme işlemlerini yürütür. ANAHTAR KELİMELER Video Düzenleme MATERYALLER 6.1.18.B1 - EBA Çevre Kirliliği Videosu HAZIRLIK 6.1.18.B1 - EBA Çevre Kirliliği videosunu bilgisayarlara indiriniz. UYGULAMA Aşağıdaki açıklamayı yaparak etkinliğe başlayınız. Şimdi sizinle bir video düzenlemesi yapacağız. Aşağıdaki yönergeler doğrultusunda bilgisayarlarınızda bulunan ‘Çevre Kirliliği’ videosunu düzenlemeniz beklenmektedir. 1. Videoyu toplamda 2.03 dakika olacak şekilde kısaltın 2. Videonuzun başlangıç kısmına ‘Çevre Kirliliği’ başlığını ekleyin. 3. Sahne geçişlerine efekt ekleyin. 4. Videonun istediğiniz bir bölümüne ‘“Peki bu konuda yakın çevremizde biz neler yapabiliriz?”sorusunu ekleyin. 5. Videonun son kısmına bir jenerik ekleyerek adınızı soyadınızı ve sınıfınızı yazın. Öğrenciler etkinliği tamamladıktan sonra diğer etkinliğe geçiniz. Benzer Konular: 6.1.18 Videomu Düzenliyorum Konusuna Geri Dönmek İç