Ana içeriğe atla

Kayıtlar

6.1.5 D - Lisanslı Yazılım Kullanıcıların Dikkatine

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar. Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Açık Erişim Felsefesi, Yaratıcı Birliktelik (Creative Commons) MATERYALLER 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik Afişi 6.1.5.D2 - Açık Erişim Lisansı Eşleştirme Etkinliği Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK İlk etkinlikte yaratıcı birliktelik fikrinden bahsedilmişti. Bu fikir üzerine düşünmek ve bu lisans türünü öğrencilerin daha iyi anlamasını sağlamak adına 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik afişini kullanarak Yaratıcı Birliktelik izinlerinden bahsediniz. İmkânınız varsa 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik afişinin çıktısını alınız ve çıktının etkinlik sonrası sınıfa asılmasını sağlayınız. Çıktı alma imkânınız olmaması durumunda afişi etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtınız. Etkinlik öncesi afişi gözden geçiriniz. 6.1.5.D2 - Açık Erişim Lisansı Eşleştirme etkinliği çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğal

6.1.5 E - Yaratıcı Birliktelik Lisansı Özgürlük ve Sınırları

SÜRE: 5dk. KAZANIMLAR 6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar. Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Açık Erişim Felsefesi, Yaratıcı Birliktelik (Creative Commons) MATERYALLER 6.1.5.E1 - Özgürlük ve Sınırlılık Çalışma Kâğıtları - Makas, yapıştırıcı HAZIRLIK 6.1.5.E1 - Özgürlük ve Sınırlılık çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. UYGULAMA Çoğalttığınız 6.1.5.E1 - Özgürlük ve Sınırlılık çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Öğrencilerin Yaratıcı Birliktelik kartlarını kesmelerini ve özgürlükten sınırlılığa doğru sıralamalarını isteyiniz. Özgürlük ve Sınırlılık Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ Özgürlük ve Sınırlılık Kağıdı Cevap Anahtarı 6.1.5 Özgürlükten Sınırlılığa Açık Erişim Lisanslarını Bilgisayar Ortamındaki Sıralama Etkinliği İçin  TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

6.1.5 A - Telif Hakları Nedir?

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır. ANAHTAR KELİMELER Telif Hakları, Korsan Ürün MATERYALLER Telif Hakkı Nedir? Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

6.1.5 C - Bir Yazılımcı Olsam

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar. Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Lisans, Lisans Türleri, Beta Sürüm, Freeware, Shareware, Demo MATERYALLER 6.1.5.C1 - Lisans Türleri Afişi HAZIRLIK İmkânınız varsa Lisans Türleri afişinin çıktısını alınız ve çıktının etkinlik sonrası sınıfa asılmasını sağlayınız. Çıktı alma imkânınızın olmaması durumunda afişi etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtınız. UYGULAMA Bu etkinlikte öğrencilerin bir yazılımcı gibi düşünerek, lisans türlerini öğrenmeleri ve bu lisansların önemini anlamaları hedeflenmektedir. Etkinlikte öğrencilerin kendilerini birer yazılımcı olarak düşünmelerini ve bu sorulara yanıt vermelerini isteyiniz. Ardından aşağıda yer alan soruları öğrencilere yöneltiniz ve öğrencilerden gelen yanıtları not ediniz. 1) Bir yazılım geliştirseniz nasıl bir yazılım yapmak isterdiniz? 2) Yazılımı geliştirirken yakı

6.1.5 B - Telif Hakkı Gazetemiz

SÜRE: 25 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır. ANAHTAR KELİMELER Telif Hakları, Gazete MATERYALLER 6.1.5.B1 - Telif Hakkı Gazetesi Şablonu A3 kâğıt, renkli kalemler, internet ya da araştırma sonuçları HAZIRLIK Etkinlikte internet bağlantısı gerekecektir. İnternet bağlantısı yoksa gruplar etkinlik sırasında oluşturulup araştırmalar sınıf dışı çalışma olarak verilmelidir. UYGULAMA Öğrencilere gazete şablonu örneğini gösteriniz. Bir gazete çalışması için 10-12 öğrencilik bir grup yeterlidir. Sınıf mevcuduna göre gruplar oluşturunuz. Öğrencilerden görev paylaşımı yapmalarını ve belirtilen süre sonunda gazetedeki bütün görevleri tamamlamalarını isteyiniz. Görevler: a. Gazete için logo ve isim bulmak. b. Telif hakkının önemini anlatan 100 kelimeyi geçmeyecek bir metin yazmak. c. Önemli bir haberin (İnternet’ten bulunacak) özetini manşet olarak sunmak. ç. Telif haklarını koruma araçlarından bahsetmek. d. Telif hakkı olmayan kitap v

6.1.4 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.3. Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri tartışır. Sanal ortamda karşılaşılabilecek olumsuz davranışlara karşı duyarlı davranılması üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Siber Zorbalık, Dijital Zorbalık MATERYALLER 6.1.4.E1 - Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi Tanıtım ve Görev Kartı 6.1.4.E2 - Siber Zorbalık Bilgilendirme Metni HAZIRLIK Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. sınıf konuları arasında yer alan Siber Zorbalık kavramı öğrencilere hatırlatılır. Dersten önce, Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını ve Siber Zorbalık Bilgilendirme metnini gerekli sayıda çoğaltınız. UYGULAMA Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını öğrencilerle birlikte doldurunuz. Sonrasında öğrencilere aşağıdaki açıklamaları yapınız; Sınıfınızın tüm öğrencileri bu ekibin üyesidir. Ekibin bir sözcüsü vardır. Ekibin görevi okuldaki velilere ulaşıp onları siber zorbalık konusunda b

6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz

SÜRE : 10 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir. Sanal ortamlarda da doğru ve dürüst olunması gerektiği vurgulanır. ANAHTAR KELİMELER İnternet Etiği MATERYALLER 6.1.4.D1 - Mini Hikâyemiz Formu HAZIRLIK Sınıf mevcudunun üçte biri kadar hikâye formu çıktısı alınız. Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Etkinlikteki sözcük havuzuna göz atınız ve dilerseniz farklı sözcükler ekleyiniz. UYGULAMA Öğrencilerinizin üçer kişilik gruplara ayrılmalarını sağlayınız. Ardından hikâye formunu dağıtınız. Aşağıdaki açıklamayı yaparak etkinliğin uygulanmasını sağlayınız. Etkinliğin amacı sizlerin dijital dünyada karşılaşılabileceğiniz etik olmayan davranışlara örnekler verebilmenizdir. Bu amaçla bir hikâye yazmanız istenmektedir. Hikâyenizi yapılandırırken etik davranış ihlali örneğinin yanında, sözcük havuzunda verilen Bilişim Teknolojileri ile ilgili terimleri/sözcükleri de kullanmalısınız. Etik davranış ihlali, sözcük h