Ana içeriğe atla

6.1.7 B Drama - Yanlış Olan Ne?

6.1.7 B Drama - Yanlış Olan Ne?



SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkılarını ve risklerini örnekler
üzerinden tartışır.
Bilişim teknolojileri kullanılarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel
bozulmaların da olabileceği ifade edilir.
6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.
Dijital ayak izinin kendisinden geride izler bıraktığı vurgulanır.

ANAHTAR KELİMELER
Dijital Yurttaşlık, Dijital Ayak İzi, Kültürel Yozlaşma

MATERYALLER
6.1.7.B1 - Yanlış Olan Ne? Görselleri

HAZIRLIK
6.1.7.B1 - Yanlış Olan Ne? görsellerini etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtacak şekilde hazır bulundurunuz.

UYGULAMA
Öğrencilerle birlikte soldaki görselde yer alan konuşmaları okuyunuz. Daha sonra
öğrencilere şu soruları sorunuz;

Konuşmaların okunması veya anlaşılması kolay mı?
İletişim dili doğru mu?
İmla kurallarına uygun mu?

Daha sonra sağdaki görselde yer alan konuşmaları okuyunuz ve öğrencilere şu soruları sorunuz.

Konuşmaların okunması veya anlaşılması kolay mı?
İletişim dili doğru mu?
İmla kurallarına uygun mu?

Bu örnekten yola çıkarak bilişim teknolojileri kullanılarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel bozulmaların da olabileceğini ifade ediniz. Bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanırken Türkçenin düzgün kullanımına dikkat edilmesi gerektiğini belirtiniz. Öğrencilere, dilimizin bozulmasına yol açabilecek kısaltma ve terimlerden uzak durmamız gerektiğini söyleyiniz.

Yanlış Olan Ne Görselini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Öğretmene Not:
Kültürel yozlaşmayı öğrencilerinize açıklayınız.
Kültürel Yozlaşma: Yabancı kültürlerin olumsuz etkisi ve toplumun kendi öz değerlerine yeterince sahip çıkmaması sonucu meydana gelen kültürel bozulmadır.

Türkçeye yabancı kelimeler ekleyerek konuşmak ve yazmak ana dilimizin yozlaşmasına neden olmaktadır. Ayrıca yukarıdaki metinde olduğu gibi gereksiz ve yanlış kısaltma kullanmak da dilimizi bozmaktadır. İş yeri isimlerinin yabancı kelimelerden seçilmesi gibi örnekler vererek öğrencilerden de örnek vermeleri isteyiniz.

Benzer Konular:

6.1.7 Dijital Dünya Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez