Ana içeriğe atla

6.1.4 B - Eğrisi Doğrusu Hikayesi

6.1.4 B - Eğrisi Doğrusu Hikayesi
SÜRE: 15 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir.
Sanal ortamlarda da doğru ve dürüst olunması gerektiği vurgulanır.

ANAHTAR KELİMELER
İnternet Etiği

MATERYALLER
6.1.4.B1 - Eğrisi Doğrusu Hikâyesi Çalışma Kâğıdı


HAZIRLIK
Eğrisi Doğrusu Hikâyesi çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız ve derse başlamadan hikâyeyi
okuyarak etik ihlalleri gözden geçiriniz.

UYGULAMA
Öğrencilere etik ihlallere örnek olabilecek Eğrisi Doğrusu Hikâyesi çalışma kâğıdını dağıtınız.
Öğrencilerden hikâyeyi okumalarını ve hikâyenin sonunu kendilerine göre tamamlamalarını isteyiniz.
Hikâyenin sonunda öğrencilerin etik olmayan davranışları tespit etmelerini ve bu davranışları ilgili alana
yazmalarını söyleyiniz. Süreyi göz önünde bulundurarak en az üç etik olmayan davranış belirleyebilirsiniz.
Metinden çıkarılabilecek, etik olmayan davranışları şu şekilde listeleyebilirsiniz:
• Başkasına ait telefonu izinsiz almak
• Başkasına ait telefondaki mesajları izinsiz okumak
• Başkasına ait şifreyi ele geçirmek ve kullanmak
• Yaşı uygun olmadan üyelik sistemi kullanmak
• Başkalarının yer aldığı görselleri izinsiz paylaşmak
• Kendini gizleyerek paylaşımlarda bulunmak
• Kendi hatası yüzünden başkasının suçlanmasına göz yummak
• Okul tarafından koyulan kurallara uymamak
• Başkasını üzecek bir durumu sonlandırmamak


Eğrisi Doğrusu Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ


Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ