Ana içeriğe atla

6.1.4 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz

6.1.4 E Çalışma - Siber Zorbalık Savunma Ekibi Kuruyoruz
SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.3. Siber zorbalık kavramını açıklayarak korunma amacıyla alınabilecek önlemleri
tartışır.
Sanal ortamda karşılaşılabilecek olumsuz davranışlara karşı duyarlı davranılması
üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Siber Zorbalık, Dijital Zorbalık

MATERYALLER
6.1.4.E1 - Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi Tanıtım ve Görev Kartı
6.1.4.E2 - Siber Zorbalık Bilgilendirme Metni


HAZIRLIK
Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 5. sınıf konuları arasında yer alan Siber Zorbalık kavramı
öğrencilere hatırlatılır. Dersten önce, Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını ve Siber Zorbalık Bilgilendirme metnini gerekli sayıda çoğaltınız.


UYGULAMA
Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi tanıtım ve görev kartını öğrencilerle birlikte doldurunuz. Sonrasında öğrencilere aşağıdaki açıklamaları yapınız;

Sınıfınızın tüm öğrencileri bu ekibin üyesidir. Ekibin bir sözcüsü vardır. Ekibin görevi okuldaki velilere ulaşıp onları siber zorbalık konusunda bilgilendirmektir.

6.1.4.C1 - Zorba Olma Zorbadan Korkma afişinde yer alan bilgileri ailelerinize ileteceksiniz. Bu amaçla okuldaki diğer Siber Zorbalıktan Korunma Ekiplerinin sözcüleri ile buluşma ayarlayıp tüm okul velilerinin bu bilgilere ulaşması için bir strateji geliştirebilirsiniz.

Her öğrenciden Dijital Zorbalık Bilgilendirme metnini doldurtmasını isteyiniz. Doldurulan her “bilgilendim” metni, dolduran kişi ve onun bilgilendireceği üç kişiyi kapsar. Bu nedenle dört kişi olarak kabul edilecektir. Bu şekilde ulaşılan kişi sayısını hesaplayabilirsiniz.

Siber zorbalıktan uzak durmak için 6.1.4.C1 - Zorba Olma Zorbadan Korkma afişi tekrar
incelenir.

Afişteki bilgileri öğrenen öğrenciler;
• Okul dışından en az üç kişiye bilgilendirme yapacaktır.
• Bilgilendirdikleri kişi de üç kişiye bilgi vereceğine dair söz verecektir.
• Öğrenciler doldurulan metinleri getirecektir.
• Her metin karşılığında, korunma ekibi tanıtım ve görev kartı üzerine sözcü tarafından dört kişi eklenecektir. Sayının yazıldığı alan, öğrenciler tarafından doldurulan metinler getirildikçe güncellenecektir.

Etkinlik sonunda siber zorbalıktan korunmak amacıyla ne gibi önlemlerin alınabileceği sorusunu yöneltip yanıtları listeleyip sınıf ortamında bulguları paylaşınız.

Siber Zorbalıktan Korunma Ekibi Tanıtım ve Görev Kartını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Siber Zorbalık Bilgilendirme Metnini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez