Ana içeriğe atla

6.1.5 D - Lisanslı Yazılım Kullanıcıların Dikkatine

6.1.5 D - Lisanslı Yazılım Kullanıcıların Dikkatine
SÜRE: 20 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar.
Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Açık Erişim Felsefesi, Yaratıcı Birliktelik (Creative Commons)

MATERYALLER
6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik Afişi
6.1.5.D2 - Açık Erişim Lisansı Eşleştirme Etkinliği Çalışma Kâğıdı

HAZIRLIK
İlk etkinlikte yaratıcı birliktelik fikrinden bahsedilmişti. Bu fikir üzerine düşünmek ve bu lisans türünü öğrencilerin daha iyi anlamasını sağlamak adına 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik afişini kullanarak Yaratıcı Birliktelik izinlerinden bahsediniz. İmkânınız varsa 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik afişinin çıktısını alınız ve çıktının etkinlik sonrası sınıfa asılmasını sağlayınız. Çıktı alma imkânınız olmaması durumunda afişi etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtınız. Etkinlik öncesi afişi gözden geçiriniz.

6.1.5.D2 - Açık Erişim Lisansı Eşleştirme etkinliği çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız.
Sınıfınızda çok sayıda öğrenci var ise gruplara bölerek de aynı etkinliği yapabilirsiniz.

UYGULAMA
6.1.5. D1 - Yaratıcı Birliktelik afişinden ve ders öncesi hazırlayacağınız örneklerden de yararlanarak
öğrencileri Yaratıcı Birliktelik lisansı hakkında bilgilendiriniz. Daha sonra 6.1.5.D2 - Açık Erişim Lisansı Eşleştirme Etkinliği çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız ve afişten faydalanarak yanıtlamalarını isteyiniz.


Yaratıcı Birliktelik Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Açık Erişim Lisansı Eşleştirme Etkinliği Çalışma Kâğıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Açık Erişim Lisansı Eşleştirme Etkinliğinin Bilgisayardaki Hali İçin TIKLAYINIZ

Açık Erişim Lisansı Eşleştirme Etkinliğinin Cevap Anahtarı :

(6) Atıf yapılmalı, türetilemez, ticari amaçla kullanılamaz.
(3) Atıf yapılmalı, ticari amaçla kullanılamaz.
(1) Atıf yapılmalı.
(2) Atıf yapılmalı, aynı lisans ile paylaşılmalı.
(4) Atıf yapılmalı, türetilemez.
(5) Atıf yapılmalı, aynı lisans ile paylaşılmalı, ticari amaçla kullanılamaz.

Benzer Konular:

6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez