Ana içeriğe atla

6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz

6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz
SÜRE : 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir.
Sanal ortamlarda da doğru ve dürüst olunması gerektiği vurgulanır.

ANAHTAR KELİMELER
İnternet Etiği

MATERYALLER
6.1.4.D1 - Mini Hikâyemiz Formu

HAZIRLIK
Sınıf mevcudunun üçte biri kadar hikâye formu çıktısı alınız. Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Etkinlikteki sözcük havuzuna göz atınız ve dilerseniz farklı sözcükler ekleyiniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinizin üçer kişilik gruplara ayrılmalarını sağlayınız. Ardından hikâye formunu dağıtınız. Aşağıdaki açıklamayı yaparak etkinliğin uygulanmasını sağlayınız. Etkinliğin amacı sizlerin dijital dünyada karşılaşılabileceğiniz etik olmayan davranışlara örnekler verebilmenizdir. Bu amaçla bir
hikâye yazmanız istenmektedir. Hikâyenizi yapılandırırken etik davranış ihlali örneğinin yanında, sözcük havuzunda verilen Bilişim Teknolojileri ile ilgili terimleri/sözcükleri de kullanmalısınız. Etik davranış ihlali, sözcük havuzundan seçilerek kullanılan sözcükler ve hikâye için sınıfta verilen oylar gruplara puan kazandıracaktır. Hikâye formunun altında puanlama cetveli yer almaktadır.

Etkinliği uygularken şu yönergelerden yararlanabilirsiniz;
• Öğrencilerden 10 dakika içerisinde bir sayfayı geçmeyecek şekilde bir hikâye yazmaları isteyiniz.
• Hikâye formundaki hikâye alanı dışında ek kâğıt kullanmayınız.
• Süre bitiminde hikâyeleri okuyunuz.
• Sözcük ve etik durum örnekleri sayısını formların altında belirleyiniz.
• Sözcük sayısını beş ile, etik durum sayısını on ile çarpınız.
• En iyi hikâye seçimi için sınıfta oylama yapınız, öğrencilere kendi gruplarına oy verilmesinin yasak
olduğunu hatırlatınız.
• Her hikâyeyi beğenen öğrenci sayısını iki ile çarpıp toplam sayıyı elde ediniz.

Mini Hikayemizi Yazıyoruz Formunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...