Ana içeriğe atla

6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz

6.1.4 D Çalışma - Mini Hikayemizi Yazıyoruz
SÜRE : 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.2. Etik ilkelerin ihlali sonucunda karşılaşılabilecek durumlara örnekler verir.
Sanal ortamlarda da doğru ve dürüst olunması gerektiği vurgulanır.

ANAHTAR KELİMELER
İnternet Etiği

MATERYALLER
6.1.4.D1 - Mini Hikâyemiz Formu

HAZIRLIK
Sınıf mevcudunun üçte biri kadar hikâye formu çıktısı alınız. Üçer kişilik gruplar oluşturunuz. Etkinlikteki sözcük havuzuna göz atınız ve dilerseniz farklı sözcükler ekleyiniz.

UYGULAMA
Öğrencilerinizin üçer kişilik gruplara ayrılmalarını sağlayınız. Ardından hikâye formunu dağıtınız. Aşağıdaki açıklamayı yaparak etkinliğin uygulanmasını sağlayınız. Etkinliğin amacı sizlerin dijital dünyada karşılaşılabileceğiniz etik olmayan davranışlara örnekler verebilmenizdir. Bu amaçla bir
hikâye yazmanız istenmektedir. Hikâyenizi yapılandırırken etik davranış ihlali örneğinin yanında, sözcük havuzunda verilen Bilişim Teknolojileri ile ilgili terimleri/sözcükleri de kullanmalısınız. Etik davranış ihlali, sözcük havuzundan seçilerek kullanılan sözcükler ve hikâye için sınıfta verilen oylar gruplara puan kazandıracaktır. Hikâye formunun altında puanlama cetveli yer almaktadır.

Etkinliği uygularken şu yönergelerden yararlanabilirsiniz;
• Öğrencilerden 10 dakika içerisinde bir sayfayı geçmeyecek şekilde bir hikâye yazmaları isteyiniz.
• Hikâye formundaki hikâye alanı dışında ek kâğıt kullanmayınız.
• Süre bitiminde hikâyeleri okuyunuz.
• Sözcük ve etik durum örnekleri sayısını formların altında belirleyiniz.
• Sözcük sayısını beş ile, etik durum sayısını on ile çarpınız.
• En iyi hikâye seçimi için sınıfta oylama yapınız, öğrencilere kendi gruplarına oy verilmesinin yasak
olduğunu hatırlatınız.
• Her hikâyeyi beğenen öğrenci sayısını iki ile çarpıp toplam sayıyı elde ediniz.

Mini Hikayemizi Yazıyoruz Formunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.4 Artık Daha Bilinçliyim Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ