Ana içeriğe atla

6.1.5 B - Telif Hakkı Gazetemiz

6.1.5 B - Telif Hakkı Gazetemiz


SÜRE: 25 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır.

ANAHTAR KELİMELER
Telif Hakları, Gazete

MATERYALLER
6.1.5.B1 - Telif Hakkı Gazetesi Şablonu
A3 kâğıt, renkli kalemler, internet ya da araştırma sonuçları

HAZIRLIK
Etkinlikte internet bağlantısı gerekecektir. İnternet bağlantısı yoksa gruplar etkinlik sırasında oluşturulup araştırmalar sınıf dışı çalışma olarak verilmelidir.

UYGULAMA
Öğrencilere gazete şablonu örneğini gösteriniz. Bir gazete çalışması için 10-12 öğrencilik bir grup
yeterlidir. Sınıf mevcuduna göre gruplar oluşturunuz. Öğrencilerden görev paylaşımı yapmalarını ve
belirtilen süre sonunda gazetedeki bütün görevleri tamamlamalarını isteyiniz.

Görevler:
a. Gazete için logo ve isim bulmak.
b. Telif hakkının önemini anlatan 100 kelimeyi geçmeyecek bir metin yazmak.
c. Önemli bir haberin (İnternet’ten bulunacak) özetini manşet olarak sunmak.
ç. Telif haklarını koruma araçlarından bahsetmek.
d. Telif hakkı olmayan kitap ve müzik örnekleri vermek.
e. Telif hakları ile ilgili bir reklam fikri bulup reklam oluşturmak.
f. Telif hakları için slogan geliştirmek.

Telif Hakkı Gazetesi Boş Şablonunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Telif Hakkı Gazetesi Örnek Şablonu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

  1. Merhaba;
    Bilişim'de proje ödevim için sizin Telif hakkı olmayan müzik'leri ve kitap öneri'lerini alıp direk yaza bilir miyim?
    İsterseniz bi kısmını'da yazabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii kullanabilirsiniz hepsini. İyi çalışmalar

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

6.1.2 D Bilgi - İşletim Sistemini Karşılaştırma

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.1.2.3. Farklı işletim sistemlerini karşılaştırır. Verimlilik, uyumluluk, açık kaynak kodlu yazılım gibi özellikler üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER İşletim Sistemi, Açık Kaynak, Kod MATERYALLER 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? Afişi HAZIRLIK Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişini sınıfa asınız ya da afişi etkileşimli tahta veya projeksiyon ile yansıtabilecek şekilde hazır bulundurunuz. Afişteki kriterlere örneklerle eklemeler yapabilirsiniz. UYGULAMA Öğrencilere işletim sistemi seçiminin elektronik cihazın cinsine ve cihazı hangi amaçla kullanacaklarına bağlı olduğu bilgisini veriniz. Ardından “Sizler bir bilgisayar alacak olsanız işletim sistemini neye göre seçerdiniz?” sorusunu sorarak öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçlarını sorgulamalarını sağlayınız. Öğrencilerin cevaplarını aldıktan sonra 6.1.2.D1 - Hangi İşletim Sistemini Seçmeliyim? afişinden yararlanarak farklı işletim sistemlerini karşılaştırırk...

Windows 10'da Arka Plan Resmini Değiştirme

Eğer windows 10'da arka plan resmini değiştiremiyorsanız. Bilgisayarda arama kısmına "regedit" yazın ve kayıt defterine girin. "HKEY_LOCAL_MACHINE" girin, oradan "Software" sonra "Microsoft", "Windows" sekmesini tıklayın, sonra "CurrentVersion", oradan "Policies" tıklayın. "NoChangingWallPaper" üzerine tıklayın. Eğer orada 1 varsa 0 yapın. Çünkü 1 değeri sizin masaüstü arka plan resminizi değiştirmenizi engelliyor. Böylece artık windows 10 masaüstü arka plan resminizi değiştirebilirsiniz.

6.1.1 B Çalışma - Bir Ben Var Benden Teknolojik Çalışması

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.1.1.2. Bilgisayarların akıllı davranış modellerini kullanma biçimlerini açıklar. "Robot hareketi, konuşma, dili kullanma ve nesnelerin birbirleriyle olan bağlantılarına değinilir." ANAHTAR KELİMELER Algoritma, Robot, Akıllı Davranış Modeli MATERYALLER 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? Sunusu HAZIRLIK Uygulamayı daha etkin yapabilmek adına ek ve tamamlayıcı uygulamalar düşünebilirsiniz. UYGULAMA BİT’in kullanım alanlarına ilişkin bilgilendirmenin ardından öğrencilere teknolojik gelişmeleri ne kadar takip ettiklerini sorunuz. Gelen yanıtlar doğrultusunda aşağıdaki listede yer alan ve öğrenciler tarafından belirtilmeyen teknolojileri duyup duymadıklarını sorunuz ve 6.1.1. B1 - Yeni Teknolojileri Biliyor muyuz? sunusunu slaytlar üzerinde yer alan bilgilerden yararlanarak gösteriniz. Öğrencilere robotlar hakkında neler bildiklerini sorunuz ve onlara aşağıdaki açıklamayı yapınız: Robotlar bizim gibi düşünüp karar ve...