Ana içeriğe atla

6.1.5 B - Telif Hakkı Gazetemiz

6.1.5 B - Telif Hakkı Gazetemiz


SÜRE: 25 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır.

ANAHTAR KELİMELER
Telif Hakları, Gazete

MATERYALLER
6.1.5.B1 - Telif Hakkı Gazetesi Şablonu
A3 kâğıt, renkli kalemler, internet ya da araştırma sonuçları

HAZIRLIK
Etkinlikte internet bağlantısı gerekecektir. İnternet bağlantısı yoksa gruplar etkinlik sırasında oluşturulup araştırmalar sınıf dışı çalışma olarak verilmelidir.

UYGULAMA
Öğrencilere gazete şablonu örneğini gösteriniz. Bir gazete çalışması için 10-12 öğrencilik bir grup
yeterlidir. Sınıf mevcuduna göre gruplar oluşturunuz. Öğrencilerden görev paylaşımı yapmalarını ve
belirtilen süre sonunda gazetedeki bütün görevleri tamamlamalarını isteyiniz.

Görevler:
a. Gazete için logo ve isim bulmak.
b. Telif hakkının önemini anlatan 100 kelimeyi geçmeyecek bir metin yazmak.
c. Önemli bir haberin (İnternet’ten bulunacak) özetini manşet olarak sunmak.
ç. Telif haklarını koruma araçlarından bahsetmek.
d. Telif hakkı olmayan kitap ve müzik örnekleri vermek.
e. Telif hakları ile ilgili bir reklam fikri bulup reklam oluşturmak.
f. Telif hakları için slogan geliştirmek.

Telif Hakkı Gazetesi Boş Şablonunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Telif Hakkı Gazetesi Örnek Şablonu İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

  1. Merhaba;
    Bilişim'de proje ödevim için sizin Telif hakkı olmayan müzik'leri ve kitap öneri'lerini alıp direk yaza bilir miyim?
    İsterseniz bi kısmını'da yazabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabii kullanabilirsiniz hepsini. İyi çalışmalar

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez