Ana içeriğe atla

6.1.5 C - Bir Yazılımcı Olsam

6.1.5 C -  Bir Yazılımcı Olsam

SÜRE: 10 dk.

KAZANIMLAR
6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar.
Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur.

ANAHTAR KELİMELER
Lisans, Lisans Türleri, Beta Sürüm, Freeware, Shareware, Demo

MATERYALLER
6.1.5.C1 - Lisans Türleri Afişi

HAZIRLIK
İmkânınız varsa Lisans Türleri afişinin çıktısını alınız ve çıktının etkinlik sonrası sınıfa asılmasını
sağlayınız. Çıktı alma imkânınızın olmaması durumunda afişi etkileşimli tahta ya da projeksiyon
yardımıyla yansıtınız.

UYGULAMA

Bu etkinlikte öğrencilerin bir yazılımcı gibi düşünerek, lisans türlerini öğrenmeleri ve bu lisansların
önemini anlamaları hedeflenmektedir. Etkinlikte öğrencilerin kendilerini birer yazılımcı olarak
düşünmelerini ve bu sorulara yanıt vermelerini isteyiniz. Ardından aşağıda yer alan soruları öğrencilere yöneltiniz ve öğrencilerden gelen yanıtları not ediniz.

1) Bir yazılım geliştirseniz nasıl bir yazılım yapmak isterdiniz?
2) Yazılımı geliştirirken yakın arkadaşlarınızın yazılımı denemelerini ister miydiniz?
3) Yazılımın tamamı ücretli mi olurdu?
4) İnsanlar yazılımınızı nasıl edinirlerdi? Yazılımı nasıl tanıtabilirsiniz?
5) Yazılımınız izinsiz kopyalanırsa ne olur?
6) Kopyalanmasını nasıl engelleyeceksiniz?
Öğrencilerin yanıtlarını aldıktan sonra lisans türleri afişinden ve aşağıdaki açıklamalardan da yararlanarak öğrencilerin farklı lisans türlerinin gerekliliğini ve çeşitliliğini fark etmelerine yardımcı olunuz.

A. İkinci sorunun yanıtında EVET çoğunlukta ise bu BETA yazılım sürecinin olacağını gösterir.
Yazılımcılar, tasarım sürecinde, yazılımın bazı kişiler tarafından kullanılmasını ve bunun sonucunda,
yazılımda olabilecek hataları ve sorunları tespit etmeyi ve sorunları çözmeyi planlarlar. Böylece yazılım tamamlanmadan yapılacak kullanım testleri daha doğru çalışan bir yazılım üretmelerini sağlar.

B. Üçüncü sorunun yanıtı yazılımın lisans türü ile ilgilidir. Yazılımın tamamının ücretli olması
durumunda lisanslı yazılım adını alır, telif hakları vardır. Yazılımın kısıtlı hâli ücretsiz olarak tanıtım
amacıyla kullanılabildiğinde demo adını alır. Yani tamamı ücretli ya da tamamı ücretsiz olmak dışında da farklı lisans türleri de mevcuttur.

C. Dördüncü soru yazılımın dağıtımıyla ilgilidir. Bu durum ucuz, kolay, hızlı, güvenli olmak gibi
özelliklere göre değişebilir. Örneğin internette dağıtmak kolay ve ucuz bir yöntem olsa da yazılımın
boyutu büyük ise indirmek uzun süreceği gibi, çoğaltılması-kopyalanması istenmezse güvenliği zayıf
bir yöntem olabilmektedir. CD-DVD ise maliyetli ve erişimi yavaş olabilmektedir.

D. Beşinci sorunun yanıtı lisanslama ve bilişim suçları ile ilgilidir. Bu aşamada öğrencilerin empati
kurmaları önemlidir. Bu aşamada Platon’nun “İyi insanlar, sorumlu davranmak için yasalara ihtiyaç
duymaz.” sözünü öğrencilerle paylaşabilirsiniz.

E. Altıncı soruda yazılımın telif hakları ile korunduğunu, bunun yanında seri numarası kullanımı, e-posta ile etkinleştirme, şifre ile koruma gibi yöntemleri örnek verebilirsiniz.

Lisans Türleri Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ

Benzer Konular:

6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

Yorumlar

Popüler Yayınlar

Okul Kermesi Bilet ve Afiş Tasarımı - PSD İndir

Okul Kermes Bilet ve Afiş Tasarımının PSD Halini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez

Ders İçi Performans Ölçeği

Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Ders içi performans ölçeğini aşağıdaki linkten indirebilirsiniz. Ölçek excel formatında olup otomatik hesaplama formülüde dahildir. https://drive.google.com/file/d/0B7zeuMp7XmllZTBHVkZGZG5kb1E/view?usp=sharing Ders içi performans ölçeği - 2 //Puanı otomatik olarak dağıtır https://drive.google.com/file/d/1bqSEqCMy8IYLTExzGPqjdZ3HMMmtrrTG/view?usp=sharing Benzer Konular: Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin TIKLAYINIZ Dönem Sonu Yapılacak İşlemler İçin  TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin  TIKLAYINIZ