Ana içeriğe atla

Kayıtlar

5.2.18 A TEKRAR EDELİM

SÜRE: 15 DK. KAZANIMLAR 5.5.2.10. Farklı yapılar için oluşturduğu algoritmaların sonucunu yordayarak hataları ayıklar. ANAHTAR KELİMELER Blockly, Oyunlar MATERYALLER “Blockly Oyunlar” giriş sayfası HAZIRLIK “Blockly Oyunlar” bölümündeki tüm oyunların yer aldığı ilk sayfa, öğrencilere fikir vermek amacıyla tahtaya yansıtılabilir. UYGULAMA Öğrencilere aşağıdaki açıklama yapılarak etkinliğe başlanır; “Tahtada Blockly Oyunların ilk sayfası yer alıyor. Şimdi sizlerle ‘Bu sayfayı ilk gördüğümüz günden bu yana neler değişti veya neler öğrendik?’ sorusu üzerine bir beyin fırtınası yapalım. Hazırsanız başlıyoruz.” Daha sonra öğrencilerden gelen yanıtlar alınır. “Zihnimizde öğrendiklerimizi tekrar ettik. Şimdi de Blockly oyunlar üzerinde sırayla bu bilgileri tekrar edelim.” şeklinde öğrencilere açıklama yapıldıktan sonra diğer etkinliğe geçilir.

5.2.17 FİLM YAPIYORUM

KAZANIMLAR 5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir. 5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur. MATERYALLER Değerlendirme sınavı örneği Blockly oyun temelli programlama uygulamaları sitesi. Açıklama: Blockly sitesi çevrimiçi olarak ya da bilgisayara indirilerek çevrimdışı ortamda kullanılabilmektedir. Bu amaçlarla şu İnternet adreslerinden erişim sağlanabilir. Çevrimiçi Kullanım: http://blockly.eba.gov.tr/tr/index.html Çevrimdışı Kullanım: https://github.com/google/blockly-games/wiki/Offline 5.2.17.B1 - Blockly Oyunlar Film 1-2 Sunumu 5.2.17.C1 - Blockly Oyunlar Film 3-5 Sunumu 5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı 5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2 5.2.17 C FİLM YAPIYORUM 3-5 Benzer Konular: 5.2.16  Blockly ile Çözebildiğimiz Problemler Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.2.18 Tekrar Edelim Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.2.17 Projelerimizi Değerlendiriyoruz Konusu İçin  TIKLAYINIZ

5.2.17 B FİLM YAPIYORUM 1-2

SÜRE: 25 DK. KAZANIMLAR 5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir. 5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur. ANAHTAR KELİMELER Blockly Oyunlar, Blok Tabanlı Programlama MATERYALLER Kâğıt, kalem Blockly Oyunlar - Film oyunu sayfası 5.2.17.B1 - Blockly Oyunlar Film 1-2 Sunumu 5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı HAZIRLIK Ders süresini verimli kullanabilmek amacıyla Blockly Film oyununun 1. ve 2. seviyeleri çözülerek çözüm aşamaları “Blockly Oyun Çözümleri” pdf dokümanı üzerinden incelenebilir. UYGULAMA Derse giriş etkinliği olarak öğrencilerden kâğıt ve kalem hazırlamaları istenir ve şu açıklama yapılır. Şimdi sizinle küçük bir çizim oyunu oynayacağız. Bir sayfaya, bir daire, kalın bir dikdörtgen ve iki ince dikdörtgen kullanarak ellerini havaya kaldırmış bir insan resmi çizmenizi istiyorum. Bu çizimi yaparken lütfen arkadaşlarınızın çizimlerine bakmayınız. Çizim için gerekli şekiller tahtaya yazılır ve öğrencilere 2 dk. süre verilir. Daha sonra

5.2.17 C FİLM YAPIYORUM 3-5

SÜRE: 35 DK. KAZANIMLAR 5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir. 5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur. ANAHTAR KELİMELER Blockly Oyunlar, Blok Tabanlı Programlama MATERYALLER Blockly Oyunlar - Film oyunu sayfası Açıklama: Blockly sitesi çevrimiçi olarak ya da bilgisayara indirilerek çevrimdışı ortamda kullanılabilmektedir. Çevrimdışı kullanım için aşağıdaki linkten uygulamaları indiriniz. Çevrimiçi Kullanım: http://blockly.eba.gov.tr/tr/index.html Çevrimdışı Kullanım: https://github.com/google/blockly-games/wiki/Offline 5.2.17.C1 - Blockly Oyunlar Film 3-5 Sunumu 5.2.17.C2 - “Blockly Film Oyun Çözümleri” pdf dokümanı HAZIRLIK Ders süresini verimli kullanabilmek amacıyla Blockly Film oyununun 3.-5. seviyeleri çözülerek, çözüm aşamaları “Blockly Oyun çözümleri” pdf dokümanı üzerinden incelenebilir. UYGULAMA Öğrencilerden ‘Film’ bölümünün 3. seviyesini açmaları istenir. Ardından 5.2.17.C sunusu “Öğretmen Notu” metinleri ile birlikte öğrencilerle paylaşılır

5.2.16 B BLOCKLY İLE NELER ÖĞRENDİK?

SÜRE: 15 DK. KAZANIMLAR 5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir. 5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur. ANAHTAR KELİMELER Programlama, Programlama Dili, Döngüler, Blok Tabanlı Kodlama MATERYALLER 5.2.16.B1 - “Blockly ile Neler Öğrendik?” sunumu 5.2.16.B1 - “Blockly ile Neler Öğrendik?” sunumu için TIKLAYINIZ Benzer Konular:  5.2.16 Blockly ile Çözebileceğimiz Problemler Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

5.2.16 A HAYDİ HATIRLAYALIM

SÜRE: 25 DK. KAZANIMLAR 5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir. 5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur. ANAHTAR KELİMELER Programlama, Blockly, Kaplumbağa Oyunu, Döngüler MATERYALLER Blockly Kaplumbağa Oyunu’na ait ekran görüntüleri (4 adet) HAZIRLIK Blockly Kaplumbağa Oyunu’na ait ekran görselleri çıktı alınır ve bant ile tahtaya yapıştırılabilir hâle getirilir. UYGULAMA Blockly Kaplumbağa Oyununa ait ekran görselleri tahtanın üzerine yapıştırılır. Her bir görsel arasında beyin fırtınası çıktılarını yazmak için yeterince boşluk kalmasına dikkat edilmelidir. Öğrencilere aşağıdaki açıklama yapılır; “Şimdi daha önce birlikte uygulama yaptığımız Blockly Kaplumbağa oyunu ile ilgili beyin fırtınası yapacağız. Oyunun farklı aşamalarına ait 4 adet görselin çıktısını aldım ve tahtaya oyundaki sırasına göre yapıştırdım. Bu görsellerin amacı, sizin, görseller yardımıyla oyunun o aşamasında neler yaptığınızı hatırlamanız ve aklınıza gelen ilk kelimeleri ban

5.2.16 BLOCKLY İLE ÇÖZEBİLDİĞİMİZ PROBLEMLER

KAZANIMLAR 5.5.2.7. Karar yapıları içeren algoritmalar geliştirir. 5.5.2.9. Döngü yapısı içeren algoritmalar oluşturur. Ara Sınav 2 MATERYALLER Blockly Kaplumbağa Oyunu’na ait görseller 5.2.16.B1 - “Blockly ile Neler Öğrendik?” sunumu Ara Değerlendirme Soruları 5.2.16 A HAYDİ HATIRLAYALIM 5.2.16 B BLOCKLY İLE NELER ÖĞRENDİK? Benzer Konular: 5.2.15  Kaplumbağa Kadar Hızlıyım Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.2.17 Film Yapıyorum Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.2.16 Scratch Projem Konusu İçin  TIKLAYINIZ