Ana içeriğe atla

Kayıtlar

6.1.13 İLETİŞİM BENİM İŞİM

Kazanımlar: 6.3.3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği 6.3.3.1. Farklı ve eş zamanlı iletişim sürecini kavrar. 6.3.3.2. Farklı ve eş zamanlı olarak kullanılan iletişim teknolojilerini sınıflandırır. 6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler. 6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler. 6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır. 6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır. Ünite Sunumu ve Afişi 6.1.13 A - Önce mi? Şimdi mi ? Sonra mı? konusu için TIKLAYINIZ Ünite Etkinliği 6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım konusu için TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.12 Ara-Tara, Sor-Sorgula Konusu İçin TIKLAYINIZ 5.1.13 Kelimeleri Nasıl İŞlerim Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.14 Sayılarla Oynuyorum Konusu İçin  TIKLAYINIZ

6.1.13 A - ÖNCE Mİ? ŞİMDİ Mİ? SONRA MI?

SÜRE: 40 dak. KAZANIMLAR 6.3.3. İletişim Teknolojileri ve İş Birliği 6.3.3.1. Farklı ve eş zamanlı iletişim sürecini kavrar. 6.3.3.2. Farklı ve eş zamanlı olarak kullanılan iletişim teknolojilerini sınıflandırır. 6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler. ANAHTAR KELİMELER İletişim, Senkron, Asenkron, Eş Zamanlı, Farklı Zamanlı, Basılı, Görsel, İşitsel, Blog MATERYALLER 6.1.13.A1 - Dünden Bugüne ve Yarına İletişim Posteri 6.1.13.A2 - İletişim Nedir? Sunusu 6.1.13.A3 - Senkron & Asenkron Posteri 6.1.13.A4 - Forum Görseli HAZIRLIK Sunuları önceden bilgisayarınıza yükleyiniz. Etkileşimli tahtayı açarak görüntü ve ses kontrollerini yapınız. Sunumları öğretmen talimatlarına dikkat ederek gösteriniz. Posterleri önceden çıktı alarak sunuma hazır hâle getiriniz. UYGULAMA Daha önceki derslerde iletişim kavramını ve türlerini öğrendiğimizi hatırlatınız. Öğrencilerinize kısaca iletişim neydi diye sorarak ve onların bilgilerini değerlendirerek konuya başlayabilirs

6.1.13 B - Gördüm, Duydum, Konuştum, Yazdım

SÜRE: 25 dak. KAZANIMLAR 6.3.3.3. Forum ve sohbet araçlarını listeler. 6.3.3.4. Sesli ve görüntülü iletişim araçlarını listeler. 6.3.3.5. İletişim süreci açısından araçlar arasındaki farklılıkları tartışır. 6.3.3.6. İhtiyaca göre doğru iletişim aracını seçerek etkili biçimde kullanır. ANAHTAR KELİMELER Forum MATERYALLER Fon Kartonu HAZIRLIK Derse girmeden etkinlikliği gözden geçiriniz. Dersten önce sınıf mevcudunun dörtte biri kadar fon kartonu temin ediniz. UYGULAMA Öğrencilerinize “Sesli ve görüntülü iletişim ilk olarak hangi araçla sağlanmıştır?” sorusunu sorunuz. Peki sizce sesli ve görüntülü iletişim araçları nelerdir? Hem göze hem de kulağa hitap eden, çoklu ortam teknolojilerini kullanan araçlardır. • Televizyon • Bilgisayar • Tablet • Telefon • Sinema “Şimdi forum mantığını anlamak için sizinle bir çalışma yapalım.” diyerek aşağıdaki çalışmaya geçiniz. Bu çalışmada, öğrencilerin istasyon tekniğini kullanarak forum mantığını anlamaları hedeflenmişt

6.1.12 C - Bilgi Yönetimi ve Bilgi Kirliliği

SÜRE: 20 dak. KAZANIMLAR 6.3.2.3. Bilgi yönetimi kavramını ve önemini ifade eder.              "Bilgi kirliliği konusunda duyarlı davranmanın gerekliliği vurgulanır." ANAHTAR KELİMELER Bilgi Yönetimi, Bilgi Kirliliği MATERYALLER 6.1.12.C1 - Bilgi Yönetimi ve Bilgi Kirliliği Sunusu HAZIRLIK Bilgi yönetimi kavramı hakkında oluşturulan sunuyu inceleyiniz. Bilgi yönetimi ile ilgili örnekleri artırabilirsiniz. Sunu ile ilgili soruları öğrencilere yöneltiniz. Bu sıralamaya özen gösterirseniz bilgi yönetim mantığına kendilerinin erişmesini sağlayabilirsiniz. Sununun son bölümü bilgi kirliliği konusuna odaklanmıştır. Bilgi kirliliğinin ne olduğu ve örnekleri verilmiştir, bunlar üzerine öğrencilerin fikirlerini almaya çalışınız. Bilgi kirliliği konusunda daha iyi düşünmelerini sağlayacak örnekler araştırarak, daha fazla örnek sunabilirsiniz. Sununun sonunda internette bizi bekleyen tehlikelerden biri olan bilgi kirliliği ile ilgili slogan geliştirmeye çalışınız. Bi

6.1.12 D - İyi Ki Varsın Eba

SÜRE: 15 dak. KAZANIMLAR 6.3.2.4. EBA üzerinden farklı içeriklere erişim sağlar. ANAHTAR KELİMELER EBA MATERYALLER 6.1.12.D1 - EBA Tanıtım Videosu HAZIRLIK İnternet erişimiz yoksa dersten önce Eba sunumunu indirerek hazırlayınız. UYGULAMA Öğrencilere  EBA’da ders içerikleri, uygulamalı eğitimler, görsel ve yazılı materyaller, yarışma ve sosyal etkinlikler gibi duyuruların yapıldığından bahsediniz. Sınıfta internet erişiminiz varsa, öğrencilerden aşağıdaki şekilde kategoriler seçerek, kendilerine uygun içerik bulmalarını ve bunları defterlerine aşağıdaki gibi yazmalarını isteyiniz. Öğrencilerin EBA içeriklerinde gezinmelerine olanak sağlayınız. Bu çalışmada öğrencilerin, seçtikleri kategoride arama yaparak bir içerik belirlemeleri, sonra da bu içeriği neden belirlediklerine dair kısa açıklama yazmaları istenecektir. Eba Tanıtım Sunumunu İndirmek İçin  TIKLAYINIZ (Yenilenen EBA’da yapılan değişikliklerle ilgili Trabzon İl MEM Fatih Projesi Birimi tarafından ha

6.1.12 B - Ben Şüpheciyim

SÜRE: 20 dak. KAZANIMLAR 6.3.2.2. Bilgiye ulaşırken zararlı ve gereksiz içerikleri ayırt eder. Ulaşılan bilgilerin doğruluğu konusunda şüpheci yaklaşımlarla farklı kaynaklardan sorgulama yapmaları sağlanır. ANAHTAR KELİMELER Arama Motorları MATERYALLER 6.1.12.B1 - Veri Kaynakları Değerlendirme Afişi 6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları Tablosu HAZIRLIK Öğrencilerin grup çalışması yapması için her gruba bir 6.1.12.B2 - Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosu çıktısı verilmelidir. UYGULAMA Etkinliğe arama sonuçlarında karşımıza çıkan bilgilerin her zaman doğru ve güvenilir olmadığını hatırlatarak başlayınız. “Her sonuç aradığımız sonucu içermez, her sonuçta yazan bilgiler doğru değildir. Bu sebeple arama sonuçlarımızı değerlendirirken şu ölçütlere bakmalıyız.” diyerek afişi sununuz. Daha sonra öğrencileri üç veya dört kişilik gruplara ayırınız. Bu maddeler incelendikten sonra öğrencilere Ankara Su Kaynakları Arama Sonuçları tablosunu veriniz. Gr

6.1.12 A - Google Google Söyle Bana

SÜRE: 20 dak. KAZANIMLAR 6.3.2.1. Arama motorlarını kullanarak ileri düzeyde araştırma yapar. ANAHTAR KELİMELER Arama Motorları MATERYALLER 6.1.12.A1 - Google Google Söyle Bana Sunusu HAZIRLIK Bu etkinlikte Google arama araçları hakkında bilgi verilecektir. Sınıfta internet bağlantınız varsa, öğrencilerle belirlediğiniz bir konuda “görsel”, “haber”, “video” aramaları yapabilirsiniz. Bu aramaları yaparken, Görsel için; renk, boyut, tarih, telif gibi özellikleri, Video için; kalite, süre, tarih gibi özellikleri, Haber için; haber-blog, tarih, dil gibi özellikleri dikkate alarak arama yapmanız öğrencilerin arama seçeneklerini görmeleri açısından yararlı olacaktır. Google Google Söyle Bana Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ 6.1.12 Ara Tara Sor Sorgula Konusu İnteraktif Doğru Yanlış Testi İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.12 Ara-Tara Sor-Sorgula Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ