Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Gece Gündüz Uygulaması - mBlock ile Ardunio Örnekleri

Mblock programı ile beraber Gece ile Gündüz Uygulaması Yapacağız. Mblock programı ile beraber yaptığımız Gece Gündüz Uygulaması çalıştırıldığında Klavyeden "A" harfine bastığımızda ekrana daha aydınlık sahne dekoru gelecek ve Gündüz yazısı çıkacak ve Ledimiz yanmayacak. "S" harfine bastığımızda ise daha koyu bir sahne dekoru gelecek gece yazısı çıkacak ve oluşturduğumuz devrede Ledimiz yanacak. Bu uygulamayı Mblock programında yapacağımız. Kodlara geçmeden önce led devremizde gerecek malzeme listesi: 1-Arduino Uno 2-BreadBoard  3-LED 4-220Ω Direnç 5-Jumper Kablolar Malzemelere ihtiyacımız var. Breadboard'muza eklediğimiz Led'in uzun bacağına 220 ohm'luk bir direnç ekliyoruz. Direncin bir bacağından jumper kablo ile ardunio uno malzememizin 8 nolu dijital pinine bağlantı kuruyoruz(Siz 2-13 arasında istediğiniz bir dijital pine jumper kablonuzu bağlayabilirsiniz) Led'in kısa bacağını ise yine jumper kablo ile Ardunio Uno'da GND(negat

Girilen Uzunluk Ölçüsünü Metre ve Santimetreye Çevirme - Scratch Örnekleri

Scratch ile beraber Girilen Uzunluk Ölçüsünü Metre ve Santimetreye Çevirme örneğini yapacağız. Scratch 2 programı ile yaptığımız bu örnek uygulama için önçelikle veri menüsünden programda kullanacağımız verilen uzunluk, işlem sonucunda oluşacak metre ve santimetre cinsinden verileri tutması için veriler oluşturuyoruz. Programda konuşma balonları oluşturacağım için bir tane kukla ekliyorum. Kod kısmı: Yeşil bayrak tıklanınca öncelikle metre, santimetre ve verilen uzunluk ölçüsüne 0 yapıyorum. 0 yapmazsak daha önce program kullanılmışsa ilk çalışmada eski kullanılan verilerin rakamları gözükecektir. Verileri 0 yapan kodu yazdıktan sonra kuklada çıkan konuşma balonlarını ise görünüm menüsünden ekliyoruz. Ve kullanıcının uzunluk ölçüsü almak için Algılama menüsünden sor ve bekle komutunu kullanıyoruz. Kullanıcıdan santimetre cinsinde cinsinden uzunluk ölçüsünü aldıktan sonra bunu matematiksel işlem ve komutlarla metre ve santimetreye çevirmeye geldi. Algılamada girilen uz

2. Dönem Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Zümresi

2. Dönem başında yapılan Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi Zümresinin toplantı tutanağını İndirmek İçin TIKLAYINIZ (Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: 1. Dönem Zümre Tutanağını İndirmek İçin TIKLAYINIZ Bilişim Teknolojileri Dersi Sene Sonu Zümresi İçin TIKLAYINIZ

4006 Tübitak Projesi Yaka Kartı

4006 Tübitak projelerinde sunum esnasında öğretmen ve öğrencilerin kullanabileceği tübitak yaka kart tasarım linki aşağıdadır. Tübitak Yaka Kartı tasarımını indirmek için TIKLAYINIZ (Yukarıda ki Linke tıkladıktan sonra açılan sayfada ekranın  Sol Köşede Dosya Menüsüne girip indir'e basarak dosyayı indirebilirsiniz) Benzer Konular: Tüm Photoshop Çalışmalarım İçin TIKLAYINIZ (Tüm  Photoshop Çalışmalarım  İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki  Photoshop Çalışmalarına  ulaşabilirsiniz)

6. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1. Dönem 2. Yazılı Soruları

6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1. Dönem 2. Yazılı Sorularını İndirmek İçin   Tıklayınız Not:  Açılan sayfada dosya menüsüne girip indir butonuna tıklayarak cihazınıza yazılı sorularını indirebilirsiniz 6.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1. Dönem 2. Yazılı Sorularının çözümlerine aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz. Benzer Konular:   5. ve 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılı Sorularının İndirmek için  Tıklayınız Bilişim Teknolojileri Online Test İçin  TIKLAYINIZ 6. Sınıf Bilişim Teknolojilerine Hazırlık Online Test İçin  TIKLAYINIZ Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ

5. Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1. Dönem 2. Yazılı Soruları

5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1. Dönem 2. Yazılı Sorularını  İndirmek İçin   TIKLAYINIZ Not:  Açılan sayfada dosya menüsüne girip indir butonuna tıklayarak cihazınıza yazılı sorularını indirebilirsiniz 5.Sınıf Bilişim Teknolojileri ve Yazılım Dersi 1. Dönem 2. Yazılı Sorularının çözümlerine aşağıdaki videodan ulaşabilirsiniz. Benzer Konular:   5. ve 6. Sınıf Bilişim Teknolojileri Yazılı Sorularının İndirmek için  Tıklayınız Bilişim Teknolojileri Online Test İçin  TIKLAYINIZ 6. Sınıf Bilişim Teknolojilerine Hazırlık Online Test İçin  TIKLAYINIZ Sene Sonu Ders Kesim Raporu İçin  TIKLAYINIZ Yazılı Kağıdı Teslim Tutanağı İçin  TIKLAYINIZ Ders İçi Performans Ölçeği İçin  TIKLAYINIZ Sınav Analizi İçin  TIKLAYINIZ

Scratch ile Pacman Oyunu Yapımı

Scratch ile beraber pacman oyun yapımı örneğini yapacağız. Scratch ile yapacağımız Pacman Oyun örneğe başlamadan önce internetten pacman oyunu için arka plan indirip scratch'te sahne dekor kısmına ekleme yapıyoruz. İndirdiğim arka plan koyu renkli olunca ben koyu renkleri beyaz ile boyadım. Kenarlıkları ise daha kalın yaptım. Arka planımızı çalışmamızın içine ekledikten sonra pacman karakterini oluşturmaya geldi. Pacman karakteri için sarı renkli tam bir daire çizdim. Ondan sonra çizgi aracını kullanarak merkeze doğru iki tane çizgi çizdim. Arada kalan kısmı silgi ile sildim. İsterseniz arkaplanı sil aracını kullanarak iki siyah çizgi arasını silebilirsiniz. Böylece, pacman karakterimiz ağzı açık bir vaziyette yerini aldı. Pacman karakterinin tam önüne kılavuz bir nokta oluşturdum. Bu bize hareket etmemizi sağlayacak. Ben kırmızı bir nokta oluşturdum. Biraz belirgin oldu, isterseniz bu kırmızı noktayı daha da ufaltabilirsiniz, isterseniz başka bir renk verip daha görünmez