Ana içeriğe atla

Kayıtlar

6.1.11 Bilgisayar Ağları

Kazanımlar: 6.3.1.1. Ağ kurmak için gerekli bileşenleri ve bileşenlerin özelliklerini açıklar.              Donanım ve yazılım bileşenlerine vurgu yapılır. 6.3.1.2. Bir ağdan dosya ve yazıcı paylaşımı yapar. 6.3.1.3. Bilgisayar ağlarının boyutlarına ve bileşenlerine ilişkin farklılıkların nedenlerini tartışır. Ünite Sunumu Bilgisayar Ağları Sunumunu indirmek İçin  TIKLAYINIZ Ünite Etkinliği 6.1.11 A - Kulaktan Kulağa Oyunu İçin TIKLAYINIZ 6.1.11 B - Bilgisayar Ağları İçin TIKLAYINIZ 6.1.11 C - Ağa Takılan Çözümler İçin TIKLAYINIZ 6.1.11 D - Bilgisayar Ağları Değerlendirme Kağıdı İçin TIKLAYINIZ İnteraktif Ünite Boşluk Doldurma Etkinliği 6.1.11 Bilgisayar Ağları Boşluk Doldurma Etkinliği İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 5.1.11 İletişim Teknolojileri ve İşbirliği Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.10 Dijital Tehlikeler Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.12 Ara Tara Sor Sorgula Konusu İçin  TIKLAYINIZ

6.1.10 Dijital Tehlikeler

Kazanımlar: 6.2.3.5. Zararlı yazılımları kavrar. Virüs, spam, truva atı vb. zararlı yazılımlardan bahsedilir. 6.2.3.6. Güvenlik yazılımlarının kullanım amaçlarını açıklar. Materyaller: 6.1.10.A1 - Ünlü Zararlı Yazılım ve Virüs Haberleri Sunusu 6.1.10.B1 - Zararlı Yazılım Tayfası Afişi 6.1.10.C1 - Virüsleri Nasıl Fark Ederiz ve Korunuruz Afişi 6.1.10.D1 - Koruyucu Yazılımlar Sunusu Önerilen Ders Akışı: A. Bilgi - Ünlü Zararlı Yazılım ve Virüs Haberleri (20 dk.) B. Bilgi - Zararlı Yazılımlar (20 dk.) C. Çalışma - Virüsleri Nasıl Fark Ederiz ve Onlardan Nasıl Korunuruz? (15 dk.) D. Bilgi - Kim Korkar Virüsten (20 dk.) E. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.) Uygulama Öncesi Notlar: Bu hafta zararlı yazılımlar konusu işlenecektir. Zararlı yazılımların etkilerini ve amaçlarını öğrenirken bu zararlardan korunmak için nelerin yapılması gerektiğini öğrencilere aktarınız. Derse zararlı yazılımları anlatan, özellikle içinde ünlü virüslerin haberlerinin yer aldığı Ünlü Zararlı Yazıl

6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli

KAZANIMLAR 6.2.3.1. Bilişim teknolojilerinin kullanımında gizlilik ve güvenlik boyutlarının önemini tartışır. Gizlilik, bütünlük, erişilebilirlik gibi kavramlara değinilir. 6.2.3.2. Güvenlik açıklarının oluşumu konusunda yorum yapar. 6.2.3.3. Bilgi koruma yöntemlerini ifade eder. 6.2.3.4. Bilgi paylaşımı sürecinde olası riskleri değerlendirerek alınabilecek önlemleri tartışır. MATERYALLER 6.1.9.A1 - İnternet Meraya Gelirse EBA Videosu 6.1.9.B1 - Bilgi Gizliliğim Çalışma Kâğıdı 6.1.9.C1 - Bilgi Güvenliği Afişi 6.1.9.D1 - Bilgi Güvenliği Sunusu 6.1.9.D2 - Bilgi Güvenliği Kamu Spotu 6.1.9.E1 - Bilge Kunduz Çalışma Kâğıdı ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Bilgi - İnternet Meraya Gelirse (10 dk.) B. Çalışma - Bilgi Gizliliğim (15 dk.) C. Bilgi - Gizlilik ve Güvenlik (15 dk.) D. Bilgi - Bilgi Güvenliği (15 dk.) E. Çalışma - Bilge Kunduz Çalışması (20 dk.) F. Bugün Ne Öğrendik? (5 dk.) UYGULAMA ÖNCESİ NOTLAR İlk olarak EBA videosu ile gizliliğin nasıl güvenliği sağladığını vur

6.1.8 Bilgilerimizi Ölçelim

Online Testler Bölümündeki Testleri Öğrencilere Çözdürebilirsiniz.  Online Test Bölümü İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.9 Bilgim Değerli ve Önemli Konusu İçin TIKLAYINIZ 6.1.7 Dijital Dünya Konusu İçin TIKLAYINIZ 5.1.9 İnternette Arama, Bilgilerimi Tarama Konusu İçin TIKLAYINIZ

5.1.17 Sınıf Dergimiz Sahnede

Ünite Adı: 5.1.17 Sınıf Dergimiz Sahnede Kazanımlar: 5.4.2.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. 5.4.3.6. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır. Ünite Etkinliği Sınıf Dergimiz Sahnede Çalışması İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 5.1.18 Genel Tekrar Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.1.16 Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.17 Ses ve Video İşleme Programları Konusu İçin  TIKLAYINIZ

5.1.16 Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz

Ünite Adı: 5.1.16 Ürünlerimizi Değerlendiriyoruz Kazanımlar: 5.4.2.7. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu belgeyi paylaşır. 5.4.3.6. İş birliğine dayalı olarak oluşturduğu sunuyu paylaşır. Ürün Değerlendirme Benim Dosyam, Benim Ürünlerim Çalışması İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 5.1.17 Sınıf Dergimiz Sahnede Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.1.15 Dijital Ürün Oluşturuyorum Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.1.16 Bakalım Neler Öğrendik Konusu İçin  TIKLAYINIZ

6.1.7 Dijital Dünya

Kazanımlar: 6.1.1.4. Bilişim teknolojilerinin sosyal ve kültürel hayata katkıları ve riskleri örnekler üzerinden tartışır.   "Bilişim teknolojileri kullanılarak kültürler arası etkileşim olabileceği gibi kültürel bozulmaların da olabileceği ifade edilir." 6.2.2. Dijital Vatandaşlık 6.2.2.1. Dijital paylaşımların kendisi ve başkaları üzerindeki etkilerini fark eder.   "Dijital ayak izinin, kendisinden geride izler bıraktığı vurgulanır." 6.2.2.2. Öğrenci, bilişsel ve ahlaki gelişimine uygun olan dijital oyun ve içerikleri ayırt eder.   "Öğrencinin bilinçli bir kullanıcı olması için öz kontrol becerisini geliştirmesi sağlanır." Ünite Sunumu 6.1.7 A Bilgi - Bir Varmış Bir Yokmuş Eski Günlerde Sunumu İçin TIKLAYINIZ 6.1.7 D Bilgi - Oyun da Neymiş? Sunumu İçin  TIKLAYINIZ Ünite Afişi  6.1.7 B Drama - Yanlış Olan Ne? İçin TIKLAYINIZ 6.1.7 C Çalışma - Kendimi Arıyorum İçin TIKLAYINIZ  (Dijital Ayak İzi Afişi) Ünite Etkinliği 6.1.7 E Çalışma -