Ana içeriğe atla

Flash Belleklerde Virüs Bulaşmasına Son

Son zamanlarda özellikle flash bellekleri bir çok bilgisayara takıp çıkartıyoruz. Sonucunda virüslerin flash belleklere bulaşmasının önü açılıyor. Flash belleklerimizi virüslerden korumak için öncellikle flash belleğimizin içindeki belgelerin bir yedeğini alalım;
1-)flash bellek simgesinin üzerinde fare ile sağ tıklayalım
Flash Belleklerde Virüs Bulaşmasına Son
Flash Bellek Biçimlendirmesi

flash belleğimizi NTFS dosya sistemini seçip başlat butonu ile biçimlendirmeye başlıyalım. Biçimlendirme tamamlandıktan sonra
2-)Flash belleğimizin içine bir boş klasör oluşturalım. Olşturduğumuz dosyanın içine girip fare ile sağ tıklayalım. Ekrana gelen menüden GÜVENLİK sekmesine girelim. Ve içinde bulunduğumuz klasöre admini seçelim. Tam yetkiler verelim.
Dosya Güvenlik Ayarları

3-)falsh belleğimizin ana dizinine gelelim(oluşturduğumuz kalsörden bir üst klasöre gelelim) Burada ike yine fare'nin sağ tuşuna basalım. Ekrana gelen menüden GÜVENLİK sekmesine tıklıyalım.  Burada DÜZENLE butonuna tıklayarak falsh belleğin ana dizinine YAZMA  özelliğini İZİN VERME  yapıyoruz.
Dosya Güvenlik Ayarları - 2
Böylece, falash belleğin ana dizinine birşey atacağımız vakit buraya birşey ekleme iznine sahip olmadığımız uyarısı ekrana gelecektir. Amaç, flash belleklere bulaşan kısayol virüsünün önüne geçmek. Böylece, flash beklerimizi virüslerden korumuş oluruz.

Not: Belgelerimizi koyduğumuz klasörün içinde fare ile sağ tıklayıp Özellikler'i tıklayarak ekrana gelen menüden Güvenlik Sekmesine tıklayalım.
Eğer flash belleğin dışında yaptığımız İzin verme kısıtlmasından dolayı belgelerimizi koyduğumuz klasörede bu şekilde de uygulandıysa yukarıdaki ekrana gelen menüden Gelişmiş butonuna tıklayalım.

Yukarıdaki menüden izinleri değiştir butonunu tıklayalım.

Yukarıdaki menü geldiğinde düzenle butonunu tıklayalım.




 Yukarıdaki menüden tüm izin ver kısmını işaretliyoruz. Böyle Belgelerimizi ekleyeceğimiz klasöre ekleme, silme gibi yetkiler vereceğiz. Fakat, bu kalsörün dışındaki flash belleğin ana dizinine birşey eklemiyeceğiz. Böylece, kısayol virüsünün flash belleklerimize bulaşmasını engellemiş oluruz.




Yorumlar

  1. Teşekkür ederim güzel bir anlatım olmuş

    YanıtlaSil
  2. Başarılı bir çözüm önerisi ;) Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. https://facebook.com/btyveyazilimdersi/
      Facebook sayfamizi beğenerek blogumuzdaki haberlere daha hızlı ulaşabilirsiniz. Sitemizi takip etmeniz dileğiyle

      Sil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar

6.1.1 Teknolojinin Etkileri Eşleştirme Testi

Benzer Konular  Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linline tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki scratch örneklerinede ulaşabilirsiniz)

6.2.6 B FARKI FARK EDELİM

SÜRE: 15 DK. KAZANIMLAR 6.5.1.8. Hatalı bir algoritmayı doğru çalışacak biçimde düzenler. ANAHTAR KELİMELER Sabit, Değişken, Problem, Programlama MATERYALLER 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. İlk örnek sınıfla birlikte yapılacağı için örneği yansıtmak üzere projeksiyon veya etkileşimli tahta gibi teknik donanımları hazırlayınız. UYGULAMA Çoğalttığınız 6.2.6.B1 - Farkı Fark Edelim çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Hatalı olarak hazırlanan akış şemalarından bir tanesini etkileşimli tahta üzerinden öğrencilerle paylaşınız. Sınıfla birlikte seçtiğiniz akış şemasının senaryosundan yararlanarak akış şemasında yer alan hatayı tespit ediniz. Hatanın giderilebilmesi için gerekli değişikliği yine sınıfla birlikte gerçekleştiriniz. Seçtiğiniz örnek algoritmaların düzeltilmesinin ardından öğrencilere diğer algoritmalardaki hataları tespit ederek tespit ettikleri hataları

5.2.5 MANTIKLI DÜŞÜNÜYORUM

KAZANIMLAR 5.5.1.7. Problem çözümünde kullanılabilecek operatörlere örnek verir. 5.5.1.8. Problem çözümünde ifade ve eşitliklere örnek verir. 5.5.1.9. Problem çözümünde işlem önceliğine örnek verir. 5.5.1.10. Verilen bir problemin çözümünde operatörleri kullanır. 5.5.1.11. Verilen bir problemde ifade ve eşitlikleri kullanarak çözüm üretir. MATERYALLER 5.2.5.A1 - Mantıksal Operatör Örneği - Köprüler 5.2.5.C1 - Doğanın Renkleri Çalışma Kâğıdı ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Bilgi - Operatörler ve İşlem Önceliği (20 dk.) B. Çalışma - Sayı Tahmini (20 dk.) C. Çalışma - Bul Bakalım (30 dk.) D. Bugün Ne Öğrendik? (10 dk.) 5.2.5 A İŞLEM ÖNCELİĞİ ve İŞLEM ÖNCELİĞİ 5.2.5 B SAYI TAHMİNİ 5.2.5 C BUL BAKALIM Benzer Konular: 6.2.5 Farklı Yollardan Aynı Çözüm Konusu İçin TIKLAYINIZ 5.2.6 Bir Algoritma Masalı Konusu İçin TIKLAYINIZ 5.2.4 Ver Elini Veri Konusu İçin TIKLAYINIZ