Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Mblock İle Dijital Boy Ölçer Yapımı

 Mblock programı ile dijital boy ölçer yapacağız.  Devre elemanlarına. 1-Arduino Uno(1 adet) 2-BreadBoard  3-220Ω Direnç(1 adet)  4- I2C Lcd ekran (1 adet) 5-Jumper Kablolar 6- HC-SR04 Mesafe Sensörü (1 adet) 7- Push Buton (1 adet) Malzemelere ihtiyacımız var. Devre şemamız aşağıdaki gibidir. Öncelikle  veri menüsünden boy, mesafe ve gerçek boy adlı üç tane değişken oluşturuyoruz. Mesafe ilk program çalıştığında mesafe sensörünün konulduğu yer  ile  zemin arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, boy değişkeni ise mesafe sensörü ile mesafe sensörünün altına giren kişi arasındaki mesafeyi ölçüp tutacak, gerçek boy değişkeni ise mesafe değişkeninden boy değişkeninden çıkardığımızda aradaki fark kişinin boyunu vermektedir. Bu boyu ise gerçek boy değişkenine atıyoruz. Programın başlangıcında değişkenlerimizi sıfır yapıyoruz. Daha önceden program çalıştırıldıysa hafıza başka sayılar kalmasın diye. LCD panelimizi 16 sütundan 2 satırdan oluşacak şekilde tanımlıyoruz.  Program çalıştığında mesafe sen

Code.Org Nedir? Öğretmen Hesabı Nasıl Oluşturulur? Nasıl Sınıf Eklenir? Öğrenci Nasıl Eklenir? Öğrenci Takibi Nasıl Yapılır?

  Code.org Nedir? Öğrencilerimize blok tabanlık programlamayı eğlenerek öğreten güzel bir portaldır. Türkçe dil desteği ve onlarca uygulaması sayesinde, blok tabanlı programlama öğretilirken vazgeçilmez bir platformdur. Öğretmen Hesabı Nasıl Oluşturulur? Öncelikle code.org sitesine girelim. Sonra, ekranın sağ üst köşesinde yer alan Giriş Yap kısmını tıklayınız.  Giriş kısmına tıkladıktan sonra, eğer daha önce bir hesabınız var ise sol taraftaki kısımdan bilgilerinizi girip giriş yapabilirsiniz. Eğer kayıtlı hesabınız yoksa sağ taraftaki yerden google, facebook veya microsoft hesaplarınız ile de giriş yapabilirsiniz. Kayıt oluşturmak istiyorsanız Hesap oluştur butonuna tıklayınız.  Hesap oluştururken giriş yapacağınız e-posta adresi ve parolanızı tanımlayınız ve Kaydol butonuna tıklayınız. E-posta adresinizi ve parolanızı tanımladıktan sonra Hesap türünü öğretmenseniz öğretmen olarak seçin, sistemde gözükmesini istediğiniz isimi belirleyin. Okul kısmından ise yaşadığınız Ülke ve Okul

6.1.14 Excel Online Test - 2

Excel Online Test-2 1. A B C D 2. A B C D 3. A B C D 4. A B C D 5. A B C D 6. A B C D 7. A B C D 8. A B C D 9. A B C D 10. A B C D Sonuç = Testin Cevapları: Benzer Konular: Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki online testlere ulaşabilirsiniz)

6.1.14 Excel Online Test - 1

Excel Online Test-1 1. A B C D 2. A B C D 3. A B C D 4. A B C D 5. A B C D 6. A B C D 7. A B C D 8. A B C D 9. A B C D 10. A B C D Sonuç = Testin Cevapları: Benzer Konular: Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki online testlere ulaşabilirsiniz)

6.1.13 İletişim Araçları İnteraktif Eşleştirme Oyunu

  6. Sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersi İletişim Araçları Ünitesini bitirdikten sonra interaktif ünite sonu değerlendirme etkinliği ile öğrenciler konuyu pekiştirmiş olurlar. Eksiklikleri varsa eksiklikleri görmeye imkan sağlar. Benzer Konular  Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin  TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki online testlere ulaşabilirsiniz)

5.1.13 Word Online Test - 3

  5. Sınıf bilişim teknolojileri ve yazılım dersinde word online test ile öğrenciler word konusunu pekiştirmiş olurlar. Eksiklikleri varsa eksiklikleri görmeye imkan sağlar. Yükleniyor… Benzer Konular  Bilişim Teknoloji Dersi İle İlgili Online Testler İçin  TIKLAYINIZ (Tüm Online Testler İçin Linkine tıkladıktan sonra açılan sayfanın en altındaki "Diğer Yayınlara" tıklayarak diğer sayfadaki online testlere ulaşabilirsiniz)

Scratch İle Dijital Ayak İzi Testi Oluşturma

 Derste öğrencilerimizin dijital ayak izi testini scratch ile yapacağız. Bunun için ekranımıza teste yönergeleri verecek bir kukla, evet ve hayır cevapları için 2 buton ekliyoruz. Sorduğumuz soruların cevabı evet ve hayır şeklinde olacağı için evet ve hayır sayısını tutacak değişkenler oluşturuyoruz. Testin sonunda ise evet sayılarının toplamını 2 ile hayır sayılarının toplamını 1 ile çarpıyoruz. Sonucu ise evet puan toplam ve hayır puan toplam değişkenine atıyoruz. Bu değişkenlerdeki değerleri toplayıp toplam puan değişkenine atıyoruz. Sonucun sayısal değerlerinin karşılığı var. Bunları yazının sonunda vereceğim. Geçelim kodlama kısmına; İnsan kuklamızın içine aşağıdaki kodları yazıyoruz. Yeşil bayrak tıklanınca evet, hayır ve toplam sonucu tutan değişkenleri 0 yapıyoruz. Sıfır yapmamızdaki amaç testi yeniden başlattığımızda daha önce testi yapanın puanları sıfırlansın, önceki test ile puanlar karışmasın. Sonra görünüm menüsünden 5 saniye boyunca ekranda test ile yönergeler çıkıp sonr