Ana içeriğe atla

Kayıtlar

Eba Öğrenci Şifresi Velisi Tarafından Nasıl Alınır?

Velisi olduğunuz ogrencinize Eba şifresi vermek için Eba giriş sayfasından Veli kısmını tıklayarak e-devlet şifrenizi girerek Eba sitesine giriş yapalım. Giriş yapıldıktan sonra ekranın sağ üst köşesinde bulunan profil resmini tıkladıktan sonra Öğrenci şifre (Veli) kısmını tıklayarak ekrana gelen öğrenci için tek kullanımlık şifre oluştur butonunu tıklayınız. Böylece Öğrenci için tek kullanımlık şifre oluşur. Fakat, öğrenciniz bu şifre ile 5 gün içerisinde Eba sistemine giriş yapmalı yoksa şifre geçersiz sayılacaktır Benzer Konular: Eba Öğrenci Şifresi Nasıl Alınır? Eba Öğrenci Şifresi Öğretmeni Tarafından Nasıl Alınır?

Eba Öğrenci Şifresi Nasıl Alınır?

Öğrenci kendi Eba hesabını ve şifresini kendisi olusturacaksa öncelikle Eba giriş sayfasından Öğrenci kısmını tıklayarak gelen ekranda daha önce hesabı ve şifresi yoksa Eba hesabı oluştur kısmını tıklar. Gelen sayfada önce ekranda ki güvenlik kodunu girer, sonra kendi T.C kimlik ve okul numarasını sonra kendi cilt numarasını girdikten sonra butona tıklayarak şifre oluşturma ekranı gelir. Burada Eba şifresini oluşturur. Bir tane e-posta ve telefon adresi isteğe bağlı olarak girmesi istenir. Bu bilgileri girerse ileriki zamanda Eba şifresini unutursa Eba şifresi e-posta veya telefon numarası kanalıyla  Eba şifresi bu kanallara iletilir Benzer Konular: Eba Öğrenci Şifresi Velisi Tarafından Nasıl Alınır? Eba Öğrenci Şifresi Öğretmeni Tarafından Nasıl Alınır?

5.2.7 AKIŞI DEĞİŞTİRİYORUM

KAZANIMLAR 5.5.1.14. Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar. 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer. Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır. MATERYALLER 5.2.7.A1 - Akış Şeması Sunumu 5.2.7.A2 - Sabah Rutini Akış Şeması Görseli 5.2.7.A3 - Kek Tarifi Akış Şeması Görseli 5.2.7.D1 - Robotun Rotası Akış Şeması ÖNERİLEN DERS AKIŞI A. Bilgi - Akış Şeması Nedir? (20 dk.) B. Çalışma - Tortop’un Eğer / Yoksa Masalı (20 dk.) C. Çalışma - Kedicik Susamış (10 dk.) D. Çalışma - Robotun Rotası (20 dk.) E. Bugün Ne Öğrendik? (10 dk.) 5.2.7 A AKIŞ ŞEMALARI 5.2.7 B TORTOP’UN EĞER-YOKSA YAŞAMI 5.2.7 C KEDİCİK SUSAMIŞ 5.2.7 D ROBOTUN ROTASI Benzer Konular: 5.2.6 Bir Algoritma Masalı Konusu İçin  TIKLAYINIZ 5.2.8 Eyvah Akış Şemaları Karışmış Konusu İçin  TIKLAYINIZ 6.2.7 Benzer Sorun Benzer Çözüm Konusu İçin  TIKLAYINIZ

5.2.7 A AKIŞ ŞEMALARI

SÜRE: 20 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.14. Akış şeması bileşenlerini ve işlevlerini açıklar. ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı MATERYALLER 5.2.7.A1 - Sabah Rutini Akış Şeması Görseli 5.2.7.A2 - Kek Tarifi Akış Şeması Görseli 5.2.7.A3 - Akış Şeması Sunumu HAZIRLIK Dersten önce akış şeması sunumu, sabah rutini ve kek tarifi görsellerini yansıtmak üzere hazırlayın. İsterseniz kek tarifi görselinin büyükçe bir çıktısını alıp akış şemalarını hatırlatmak üzere sınıfa asabilirsiniz. UYGULAMA 1. Çocuklara algoritmaların adım adım yazılmış talimatlar olduğunu hatırlatın, ve bu yazılı talimatları daha kolay takip etmek için akış şemaları kullanıldığından bahsedin. 2. Öncelikle sabah rutini akış şeması görselini kullanarak bir algoritmanın akış şeması şeklinde nasıl göründüğünü gösterin. Sabah rutini doğrusal bir akış içerdiğinden çok karmaşık değil daha sonra kek tarifi akış şemasını gösterin. 3. Bu şemayı daha iyi anlamak için önce akı

5.2.7 C KEDİCİK SUSAMIŞ

SÜRE: 10 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer. Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır. ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Algoritmik Düşünme UYGULAMA 1. Çocuklarla aşağıdaki senaryoyu paylaşarak bir akış şeması çizmelerini isteyin. Öğrencilerden bu çizimi, kelime işlemci programları veya başka çizim programlarını kullanarak yapmalarını isteyebilirsiniz. 2. Soğuk kış günlerinde sizin de bildiğiniz gibi bazı hayvanlar aç ve susuz kalabilir. Bir hayvan sever olarak siz de gün boyunca onlara yardım etmeye karar veriyorsunuz. Ancak bir sorunla karşılaşıyorsunuz. Dışarıya koyduğunuz su iki saat içinde donuyor ve yiyecekler de lapa lapa yağan karın altında kalarak görünmez oluyor. Siz de bu görevi kendinize hatırlatacak bir akış şeması oluşturun. KEDİCİK SUSAMIŞ ALGORİTMASI AKIŞ ŞEMASI B

5.2.7 B TORTOP’UN EĞER-YOKSA YAŞAMI

SÜRE: 20 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer. Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır. BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Algoritmik Düşünme ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı UYGULAMA 1. Çocuklara Tortop’un Muhteşem Eğer-Yoksa masalını okuyun. 2. Çocuklarla birlikte Tortop’un hava durumuna bağlı hareketlerinin akış şemasını birlikte hazırlayın. 3. Çocuklardan 2. kayanın gelmesiyle ılık ve bulutlu bir günde Tortop’un neler yapacağına dair bir akış şeması çizmelerini isteyin. Öğrencilerden bu çizimi, kelime işlemci programları veya başka çizim programlarını kullanarak yapmalarını isteyebilirsiniz. Tortop’un hava durumuna bağlı hareketleri akış şeması Tortop’un ılık ve bulutlu bir günde yaptıkları akış şeması TORTOP’UN MUHTEŞEM EĞER - YOKSA YAŞAMI HİKAYESİ Benzer Konular: 5.2.7 Akışı Değiştiriyorum Ko

5.2.7 D ROBOTUN ROTASI

SÜRE: 20 DK. KAZANIMLAR 5.5.1.15. Bir algoritma için akış şeması çizer. Akış şemasının elektronik ortamdaki çizimi için kelime işlemci programları veya diğer çizim programları kullandırılır. ANAHTAR KELİMELER Akış Şeması, Tekrarlı Yapı, Karar Yapıları, Doğrusal Yapı BİLGİ İŞLEMSEL DÜŞÜNME BECERİLERİ Algoritmik Düşünme MATERYALLER 5.2.7.D1 - Robotun Rotası Görseli UYGULAMA 1. Tahtaya Robotun Rotası Görselini yansıtarak aşağıdaki açıklamayı yapın ve birlikte akış şemasını oluşturun. Akış şemalarını algoritmamızın adımlarını tanımlamak için kullandık. Şimdi de bir aracı/nesneyi istediğimiz yere göndermek için nasıl bir akış şemaları hazırlayabileceğimize bakalım. Bu aslında bilgisayarda karşılaştığımız pek çok oyun ve animasyonun da temelini oluşturuyor. Şimdi şekilde yer alan aracın A noktasına ulaşması için akış şemasını oluşturalım. 2. Öğrencilerden bu akış şemasına benzer şekilde, aracın B noktasına, ulaşması için akış şeması oluşturmalarını isteyin. ( Başla- il