Ana içeriğe atla

Kayıtlar

6.1.6 B Bilgi - Bilişim Suçları

SÜRE: 30 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.6. Bilişim suçlarının neler olduğunu tanımlayarak ilgili kanunları özetler. ANAHTAR KELİMELER Bilişim Suçları, İnternet Bilgi İhbar Merkezi MATERYALLER 6.1.6.B1 - Bilişim Suçları Sunusu 6.1.6.B2 - Siber Aklımı Seveyim Afişi HAZIRLIK Bilişim Suçları sunusuna göz atınız. Ders öncesi bazı bilişim suçlarına ait gerçek hayattan örnekler verebilirsiniz. Sunuyu etkileşimli tahtada veya projeksiyon cihazı ile yansıtacak şekilde hazırlık yapınız. Bilişim Suçları Sunusunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ Siber Aklımı Seveyim Afişini İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.6 Dijital Dünyanın Suçları Konusuna Geri Dönmek İçin TIKLAYINIZ

6.1.6 A - Bilişim Suçlarına Bir Örnek

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.6. Bilişim suçlarının neler olduğunu tanımlayarak ilgili kanunları özetler. ANAHTAR KELİMELER Bilişim Suçları, İnternet Bilgi İhbar Merkezi MATERYALLER Yok UYGULAMA Aşağıdaki metni öğrencilerinize okuyunuz. Zeynep İnternet’te bir oyun görür. Oyunu indirmek istediğinde ücretli bir oyun olduğunu fark eder. Oyuna ücret ödemek istemez ve bu konuda abisi Ali’den yardım almaya karar verir: - İnternet’te bir oyun buldum ancak ücretli. Bu ücreti ödemeden sence bu oyunu indirebilir miyiz? - Evet bu tür oyunları ücretsiz olarak indirebileceğimiz İnternet siteleri var. Dilersen indirelim. - Birkaç İnternet sitesine baktım. Bazı İnternet sitelerinde bu oyun ücretli ama bazı İnternet sitelerinde ücretsiz. Sence bu nasıl mümkün oluyor? - Bazı kişiler oyunu kendi İnternet sitelerinde ücretsiz olarak yayımlıyorlar. Böylece kendi İnternet sitelerine daha fazla ziyaretçi gelmesini sağlıyorlar. Aslında bu oyunu üretenlerin istemedikleri bir duru

6.1.6 C Drama - Bence, Sence, Bilişim Suçları

SÜRE: 35 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.7. Bilişim suçlarına karşı alınabilecek önlemler ve stratejiler geliştirir. ANAHTAR KELİMELER Siber Suç, Siber Dünya, Bilişim Suçları MATERYALLER Yok HAZIRLIK Siber suçlar ile ilgili gerekli bilgilendirmeler verildikten sonra uygulama bölümünden ders için uygun konu seçebilir veya kendiniz bir tartışma konusu belirleyebilirsiniz. UYGULAMA Bu bölümde öğrencilerin bilişim suçları için örnekler ve stratejiler geliştirmeleri gerekmektedir. Bu amaçla onların konu üzerine daha fazla düşünmelerini sağlayacak etkinlikler önemlidir. Sınıf içi tartışma ya da münazara ortamı oluşturmak önemlidir. Öğrencilerle sınıf içi tartışma için aşağıda örnek konular verilmiştir. Sınıf dinamiği ve zaman yönetiminize göre uygun olarak aşağıdaki konulardan bir veya birkaçını seçebilir ya da siz de başka konular belirleyebilirsiniz. Grup çalışması bu bölüm için uygun olabilir. Öğrencilere düşünme süresi verilir. Öğrencilerin fikirleri dinlendikten sonra b

6.1.5 D - Lisanslı Yazılım Kullanıcıların Dikkatine

SÜRE: 20 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar. Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Açık Erişim Felsefesi, Yaratıcı Birliktelik (Creative Commons) MATERYALLER 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik Afişi 6.1.5.D2 - Açık Erişim Lisansı Eşleştirme Etkinliği Çalışma Kâğıdı HAZIRLIK İlk etkinlikte yaratıcı birliktelik fikrinden bahsedilmişti. Bu fikir üzerine düşünmek ve bu lisans türünü öğrencilerin daha iyi anlamasını sağlamak adına 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik afişini kullanarak Yaratıcı Birliktelik izinlerinden bahsediniz. İmkânınız varsa 6.1.5.D1 - Yaratıcı Birliktelik afişinin çıktısını alınız ve çıktının etkinlik sonrası sınıfa asılmasını sağlayınız. Çıktı alma imkânınız olmaması durumunda afişi etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtınız. Etkinlik öncesi afişi gözden geçiriniz. 6.1.5.D2 - Açık Erişim Lisansı Eşleştirme etkinliği çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğal

6.1.5 E - Yaratıcı Birliktelik Lisansı Özgürlük ve Sınırları

SÜRE: 5dk. KAZANIMLAR 6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar. Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Açık Erişim Felsefesi, Yaratıcı Birliktelik (Creative Commons) MATERYALLER 6.1.5.E1 - Özgürlük ve Sınırlılık Çalışma Kâğıtları - Makas, yapıştırıcı HAZIRLIK 6.1.5.E1 - Özgürlük ve Sınırlılık çalışma kâğıdını öğrenci sayısı kadar çoğaltınız. UYGULAMA Çoğalttığınız 6.1.5.E1 - Özgürlük ve Sınırlılık çalışma kâğıdını öğrencilere dağıtınız. Öğrencilerin Yaratıcı Birliktelik kartlarını kesmelerini ve özgürlükten sınırlılığa doğru sıralamalarını isteyiniz. Özgürlük ve Sınırlılık Çalışma Kağıdını İndirmek İçin TIKLAYINIZ Özgürlük ve Sınırlılık Kağıdı Cevap Anahtarı 6.1.5 Özgürlükten Sınırlılığa Açık Erişim Lisanslarını Bilgisayar Ortamındaki Sıralama Etkinliği İçin  TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

6.1.5 A - Telif Hakları Nedir?

SÜRE: 15 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.4. Telif hakkı kavramını ve önemini araştırır. ANAHTAR KELİMELER Telif Hakları, Korsan Ürün MATERYALLER Telif Hakkı Nedir? Sunumunu İndirmek İçin TIKLAYINIZ Benzer Konular: 6.1.5 Yaratıcı Ürünlerimizi Nasıl Koruyoruz Konusuna Geri Dönmek İçin  TIKLAYINIZ

6.1.5 C - Bir Yazılımcı Olsam

SÜRE: 10 dk. KAZANIMLAR 6.2.1.5. Kullanım haklarını düzenleyen lisans türlerini açıklar. Açık erişim felsefesi ve etik kullanım üzerinde durulur. ANAHTAR KELİMELER Lisans, Lisans Türleri, Beta Sürüm, Freeware, Shareware, Demo MATERYALLER 6.1.5.C1 - Lisans Türleri Afişi HAZIRLIK İmkânınız varsa Lisans Türleri afişinin çıktısını alınız ve çıktının etkinlik sonrası sınıfa asılmasını sağlayınız. Çıktı alma imkânınızın olmaması durumunda afişi etkileşimli tahta ya da projeksiyon yardımıyla yansıtınız. UYGULAMA Bu etkinlikte öğrencilerin bir yazılımcı gibi düşünerek, lisans türlerini öğrenmeleri ve bu lisansların önemini anlamaları hedeflenmektedir. Etkinlikte öğrencilerin kendilerini birer yazılımcı olarak düşünmelerini ve bu sorulara yanıt vermelerini isteyiniz. Ardından aşağıda yer alan soruları öğrencilere yöneltiniz ve öğrencilerden gelen yanıtları not ediniz. 1) Bir yazılım geliştirseniz nasıl bir yazılım yapmak isterdiniz? 2) Yazılımı geliştirirken yakı